Page 2 of 3
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 30 Aug 2011, 23:59
by xrays
Vad kostar en lamelldiff ny?
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 01 Sep 2011, 11:37
by xrays
Vad kostar bmw orginal lamellpaket då?
Vad jag har läst så funkar väl det lite sådär om man använder bilen för buskörning, läste om en med orginal 325:a som lyckats blåst sönder lamelldiffen två gånger på en sommar! Ex en aussie locker diff är ju såkallad odödlig och låser till 100% när man trycker på vilket jag eftersöker...
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 01 Sep 2011, 13:00
by Bmw*Alex
aldrig hört nån som kört sönder en lamelldiff så vet inte vart du hittat de.
mvh
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 01 Sep 2011, 22:31
by M-techer
Märks att du läser på garaget för mycket, där kör alla sönder allting som inte heter volvo.
Lägg en helg på det här forumet istället så ser du nog att lamelldiff funkar asbra. Finns både film och bildbevis.
Aussie locker är f.ö ingen toppengrej.
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 02 Sep 2011, 00:56
by Xanadu
"Ja men det stod ju på internet?!?!?"
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 02 Sep 2011, 07:56
by Mickeeey
Ha du själv åkt med i en bil med sån aussie locker
??
Polaren köpte det när han körde sönder sin lamelleiff på sin Volvo.
Han fick höra om aussien att sen skulle vara så bra. Och han är en kille som
Verkligen använder bilen som den ska. Och mycket effekt har han med.
Han spydde på den där aussie lockern. Det slog o förde en halv jävel.
Visst låste den men det gör en lamell alla gånger med.
Och med lamelleiff har du full kör körbarhet jämt och den är knäpptyst.
Lamell alla gånger om enligt mig, och antaligen håller halva forumet med mig.
Mvh
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 02 Sep 2011, 12:11
by Brox
Det finns en orsak till varför man kör lamelldiff i seriös banracing..
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 03 Sep 2011, 10:03
by xrays
ja nu sitter de ju inge lammeldiff för förrförra ägaren tog bort den då den levde fan å lät illa så jag har ju ingen diff! Därav frågan då jag sett att exempelvis bakaxel.se tar 4000kr för en begagnad lamelldiff, visserligen inkl. 188hus som jag inte behöver. vad kostar lamell paket jämfört med anna typ av diff (typ aussie) ??? Eftersom lamell kan krångla vill jag ju hellre ha diff av aussie typen som absolut inte krånglar om de finns till BMW för humana pengar!
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 04 Sep 2011, 21:11
by Mickeeey
Allt kan krångla. Vad et än gäller. Men läs runt på forumet så lär du se att dom flesta kör med lamelldiff och att det funkar utomordentiligt. Och att det ska mycke till innan dom krånglar.
Jag har två e30 med m3 e30 lamelldiffar som jag kört riktigt ordentligt med. Aldrig en tendens till
Krångel med dom.
Som ovan säger. Finns ju anledning till att så många kör med lamell.
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 04 Sep 2011, 21:15
by Krillian
Det finns dom som kört sönder lamelldiffar. Så helt skottsäkra är dom inte nu var detta en 188. Kan tänka mig att 210an tåler en hel del mer.
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 05 Sep 2011, 07:52
by TheMan
Sålänge de finns olja på en lamelldiff så ska de fan mycke mer än dina effektmål till att dem ska gå sönder...
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 05 Sep 2011, 10:23
by Mickeeey
Klart dom går att köra sönder. Allt har sin bristningsgräns
Men för hans 300 hk så ska det mycke till innan han har ihjäl
En fräsh lamelldiff.
Mvh
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 08 Sep 2011, 21:48
by xrays
OK OK grabbar... litar självfallet på att ni vet bättre än garagetkillarna om just bmw. Aussie funkar klockers för polarn dock i volvon, hur som helst
vad kostar ett lamell pkt till 188 då? behöver ju inte hela huset.
Förövrigt någon rekomendation på sinter lamell: PPF 228mm 6-pucks lamell eller....nått annat som rekomenderas?
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 10 Sep 2011, 14:09
by Mickeeey
Kolla säljes.
Finns en hel del saker där du kan ha nytta över.
Jonaz som säljer.
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 11 Sep 2011, 00:34
by JErngren
har varit med om en rasad 210 diff
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 13 Sep 2011, 15:45
by Carlee
Både 188 och 210 ska det till enormt mycket för att det ska rasa, oftast beror det på dålig service eller ren "misshandel" . Jag håller på och pular lite med diffverkan på BMW's lamelldiffar och vet de som åker 500whp med 188:an och ca 700-800whp med 210 diffen utan problem. Åker du med rätt olja och låter grejerna komma upp i arbetstemp så kan du vara lugn, det kan jag lova dig. Aussielocker kan du överlåta åt Volvo raggarna
Re: Recpt på M20B25 turbo för 300hk
Posted: 13 Sep 2011, 16:50
by TheMan
Du får bygga dit en 210 diff? Jag har en liggandes om du blir sugen