Page 2 of 2
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo
Posted: 24 Jul 2012, 20:11
by Tylen
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo
Posted: 06 Aug 2012, 16:50
by Tylen
Har en fråga angående oljetrycksslangen till turbon! har försökt få fram vad det är för sorts koppling som skall gängas in i turbon men hittar ingen gänga som passar och finns inte på närmaste hydralslangs firman heller?
har en Garret GT35 och behöver veta vad det är får koppling jag skall pressa?
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo
Posted: 05 Oct 2012, 19:33
by Tylen
Sv: Tylen´s e36 m50 Turbo
Posted: 05 Oct 2012, 23:22
by johankihl
Fiffigt Elin. Ett nytt användningsområde för vevstakar
Re: Sv: Tylen´s e36 m50 Turbo
Posted: 06 Oct 2012, 15:26
by Tylen
johankihl wrote:Fiffigt Elin. Ett nytt användningsområde för vevstakar
Ja jag tänkte så. Blev ganska bra det där!
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo
Posted: 12 Aug 2013, 19:23
by Tylen
Här har det inte hänt mkt! MEN nu är bilen igång
efter mkt om och men! går hyfsat bra mkt kvar på mappnings sidan då ja har stött på lite små problem, t ex nu när den körts ca 20 mil å grenröret fått smaka på riktig värme så har topplocks flänsen har slagit sig så den måste av och planas sen är de mkt med mappningen då jag inte fått till tomgången! T ex när man pressat motorn på full mutter sen frikopplar och ska gå ner på tomgång då lägger den av ungefär som att den bryter soppan när jag släpper gasen!
Håll tillgodo det kommer mer bilder bara jag fått fram kameran! så denna bild får funka så länge!
Min ultimata polare Henrik Bärjegård fixar sprutet och ställer in allt! Btw åker han en skyline 4x4 med 951whp de är manligt!
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo! Startad, Körduglig!
Posted: 04 Apr 2014, 19:53
by Tylen
Lång historia kort! Efter 2 diffar kasserade en 168 och en 188 diff så tog jag tag i bakvagns problemet! Hade lite tur måste jag säga då polarn hade en 735 e32 bakvagn liggandes med en 210 diff dock ingen lamelldiff, men de får duga gör tillfället med aga diff tills kassan tillåter en lamelldiff.
Köpte ett fäste från BMW m3 3.2 l som håller diffen i bak kant och sen gjorde jag om subframen med att ta bort orginal busningen ( främre ). Svetsade dit nytt fäste för 210 diffen
Hitta tag i både m3 kardan och axlar här på forumet så nu är allt utom drivaxlarna på plats! Får vi se hur de funkar!
Bilder kommer!
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo! Startad, Körduglig!
Posted: 07 Feb 2015, 16:40
by Tylen
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo! Startad, Körduglig!
Posted: 16 May 2015, 18:06
by Tylen
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo!
Posted: 08 Jul 2015, 11:32
by Tylen
Stolar på plats!
Bälten monterade
Utanför garaget på länge!
Re: Tylen´s e36 m50 Turbo!
Posted: 08 Jul 2015, 11:41
by Tylen
Ja bilen har fått sig sin kaross omvandling nu måste ja lägga lite krut på motorn, dels för att den verkar inte gå på alla burkar. Förhoppningsvis är det något med nån tändspole som ballar ur och sen går den feeett enligt lambdan. 0,7 på tomgång
Tips på vad jag ska göra åt motorn i vinter? Setup? Skippa s50 insug och köra alu plenum singelspjäll?
just nu lyder setupen:
GT35R agg
S50 insug med adapter
Cooperrings packning
1680cc bosch spridare
Eget grenrör (bör göras om)
m20 svänghjul
618 tryckplatta
6-puck sintellamel
Vems 3.7
Aeromotive A1000
Har ni nåt trevligt tips för nästa steg bomba på bara!!
Re: Tylen e36 m50 turbo. motor tips?
Posted: 25 Jul 2015, 18:43
by rocket
Forslag:
maxxecu
Smidde stempler
H profil råder
328 veiv.
Ta ut ikke mer enn MAX 500 hk, og kjør bilen HARDT isteden, med 500 hk.
Har selv en 325 Snikturbo M20 nå, som jeg har tunet etter innovate mtx-l bredbåndslambda, og en t04E turbo, 330-360 hk en plass... lader 1 bar
GØY! spinner i 3-gir overalt
Kjør screamer pipe. Du kommer til å elske lyden. Jeg har screamer, dritfett.
Ikke gå bananas på effekten, kjør GRIS med det du har isteden
Re: Tylen e36 m50 turbo. motor tips?
Posted: 30 Jul 2015, 21:06
by Tylen
Bra tips Rocket. Kommer dock inte byta ut VEMS mot maxxecu. är ingen större skillnad på systemen!
Blir att få ihop en smidd motor under vintern tänkte ja så man kan åka med ca 500hk säkra hästar!
Bör man göra nå åt toppen? förutom att sätta på insugs kam på avgas sidan?
Re: Tylen e36 m50 turbo. motor tips?
Posted: 30 Jul 2015, 21:16
by suprated
Tylen wrote:Bra tips Rocket. Kommer dock inte byta ut VEMS mot maxxecu. är ingen större skillnad på systemen!
Blir att få ihop en smidd motor under vintern tänkte ja så man kan åka med ca 500hk säkra hästar!
Bör man göra nå åt toppen? förutom att sätta på insugs kam på avgas sidan?
På min förra m50 2,75 liter så gav insugskam på 600hk typ ingen skillnad. Så jag hade skippat den om du ska köra 500. (Är ju rätt svår att få tag på i dagsläget
Re: Tylen e36 m50 turbo. motor tips?
Posted: 30 Jul 2015, 21:22
by Tylen
okej! hmmm ja då är de juh inte nån direkt nödvändighet. har en liggandes dock men då kan man lika gärna lägga energin på nå annat!