min nya (F!) bil. ljuddemo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
Rajamäki som jag jobbar lite för och även köpte bilen av hyr Anderstorp ca 20 heldagar per sommar, sen två vändor till Hungaru ring, en-två resor till Riga plus en till Finland.. jag får följa med å köra hur mycket jag vill bara jag drar kärran dit själv,
sen får man köra på de flesta bankörnigar som tilåter bilar med vagnsbok. tex kvällskörningar på sviestad och även på anderstorp (säkert andra banor med med kvällskörningar)
det blir betydligt fler körtillfällen per år än man har råd å tanka å köpa däck för
dessutom så räknar jag med att kunna köra mer eller mindre gratis på många andra evenmang som lite uppvisning inte i år kanke men väl nästa år ...
sen får man ju ha i åtanke med att en sån bil med säg 450 häst och 500 kilo påfrestar jag nog inte ens tilll 60% dem första 3-4 åren innan man lärt sej köra så pass fort... bilen ska i princip inte gå sönder öht så länge jag håller mej på svarta delen av banan dvs
hittade detta klippet på youtube på en exakt likadan bil vid ett hillclimbe. runt 450-500 häst io kärran.
tar nog "några" år innan jag lär mej köra så pass fort
http://www.youtube.com/watch?v=fTwzkjsimc8" onclick="window.open(this.href);return false;
helt sjukt att man ska släppa ratten för att växla å ändå håller sej kvar på vägen
sen får man köra på de flesta bankörnigar som tilåter bilar med vagnsbok. tex kvällskörningar på sviestad och även på anderstorp (säkert andra banor med med kvällskörningar)
det blir betydligt fler körtillfällen per år än man har råd å tanka å köpa däck för
dessutom så räknar jag med att kunna köra mer eller mindre gratis på många andra evenmang som lite uppvisning inte i år kanke men väl nästa år ...
sen får man ju ha i åtanke med att en sån bil med säg 450 häst och 500 kilo påfrestar jag nog inte ens tilll 60% dem första 3-4 åren innan man lärt sej köra så pass fort... bilen ska i princip inte gå sönder öht så länge jag håller mej på svarta delen av banan dvs
hittade detta klippet på youtube på en exakt likadan bil vid ett hillclimbe. runt 450-500 häst io kärran.
tar nog "några" år innan jag lär mej köra så pass fort
http://www.youtube.com/watch?v=fTwzkjsimc8" onclick="window.open(this.href);return false;
helt sjukt att man ska släppa ratten för att växla å ändå håller sej kvar på vägen
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
Coolast hittils.
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
detta måste ju vara nästa steg efter att man haft en bmw turbo
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
äntligen börjar det likna nått.... tänkte försöka få den uppstartad med std motorn och turbo plus provisoriska avgasystem med små dämpare innan bilen rinvs ned i delar för genomgång i vinter , då vet jag om jag behöver mer avgasystem till banåkning nästa år eller inte
(i år blev jag uppmätt tilll 102 db på anderstorp med en liten dämpare per sida=svartflagg )
(i år blev jag uppmätt tilll 102 db på anderstorp med en liten dämpare per sida=svartflagg )
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
ja, jag hoppas det, blir två nästan lika stora dämpare nu men med mycket kortare primärör, men iom det blir kortare avgas nu så kommer jag dra ut mynningarna i venturin så det borde med hjälpa till med DBnivån ( OCh downforce såklart )
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
nej ingen här på forat iom intresset kändes svagt när det är vinkelmotor man kör
kolla sävar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=58122" onclick="window.open(this.href);return false;
kolla sävar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=58122" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
http://www.youtube.com/watch?v=e7Z7epKb ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
väldigt snart dax för mappning hos Tony på AGs i nya bänken.
läångtar såå mycket,
går ut lite lungt nu på försäsogen med 12t snurror (runt 500 kusar är siktet) , ska bytas senare mot lite större snurror så man kan segla förbi den magiska gränsen med + på värdet hjulhästar/vikt
väldigt snart dax för mappning hos Tony på AGs i nya bänken.
läångtar såå mycket,
går ut lite lungt nu på försäsogen med 12t snurror (runt 500 kusar är siktet) , ska bytas senare mot lite större snurror så man kan segla förbi den magiska gränsen med + på värdet hjulhästar/vikt
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
blir morro å se hvor mye hk det blir og hvordan lyden blir
Geir Atle Nordlunde
(+47) 97748454
Opel Ascona B 2,5 BMW turbo 652hk og 826nm på hjul
Opel Kadett B RALLYE 2,5 cih 230hk
Cheva Pick up 6,2 turbo
(+47) 97748454
Opel Ascona B 2,5 BMW turbo 652hk og 826nm på hjul
Opel Kadett B RALLYE 2,5 cih 230hk
Cheva Pick up 6,2 turbo
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
Hoppas verkligen på en film från mappningen snart och lite provkörningsclip!
Har följt tråden på savar, är ju en dröm med en riktig räcerbil..!
Har följt tråden på savar, är ju en dröm med en riktig räcerbil..!
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
orkar inte fixxa en projektråd här på forumet men iom jag fått lite förfrågningar via pm/mail om bilen så kan jag istället uppdatera lite när det händer nått.
första mappning gjord hos Tony i tisdags , hade lite småstrul till en början , bräsnleläckage från orignal alfa fuelrails med slangmatade spridare mm
kommer bygga nya fuelrails inom kort
även electromotive Vr sensorn jag använder tycks ge gränsfall svag signal så det lär jag se över vart efter innan det mappas vidare.
ingen toppeffekt är testad ännu då vi inte kom upp så högt i vartal innan dagen tog slut och vi vågade inte fortsäta innan jag åtgärdat alla småfelen.
MEN kan säga att det är fullt grund-laddtryck (0.8 bar) strax efter 2000 rpm
kanske lite väl tidigt så lär till en början byta till andra tryckklockor och ställa om kammarna... kommer bli svårkört med så mycket vridmoment på låga varvtal annars...
var väääldigt gränsfall att den fick plats i bänken med markfrigången, fick lov att svetsa om avgasrören lite, justera pusdchrods i toppläge samt skruva bort golv och venturitunnel för det skulle gå. men ändå jävligt skönt med rullar så jag slapp tillverka adapters från singelmutter till vanligt bultmönster osv
nybyggda kärran vart "ganska" bred
257 bredd och laglig att dra efter min nissan primera (totalvikt på ekipaget med bil, extra hjul, bränsle verktyg mm strax över 1100
första mappning gjord hos Tony i tisdags , hade lite småstrul till en början , bräsnleläckage från orignal alfa fuelrails med slangmatade spridare mm
kommer bygga nya fuelrails inom kort
även electromotive Vr sensorn jag använder tycks ge gränsfall svag signal så det lär jag se över vart efter innan det mappas vidare.
ingen toppeffekt är testad ännu då vi inte kom upp så högt i vartal innan dagen tog slut och vi vågade inte fortsäta innan jag åtgärdat alla småfelen.
MEN kan säga att det är fullt grund-laddtryck (0.8 bar) strax efter 2000 rpm
kanske lite väl tidigt så lär till en början byta till andra tryckklockor och ställa om kammarna... kommer bli svårkört med så mycket vridmoment på låga varvtal annars...
var väääldigt gränsfall att den fick plats i bänken med markfrigången, fick lov att svetsa om avgasrören lite, justera pusdchrods i toppläge samt skruva bort golv och venturitunnel för det skulle gå. men ändå jävligt skönt med rullar så jag slapp tillverka adapters från singelmutter till vanligt bultmönster osv
nybyggda kärran vart "ganska" bred
257 bredd och laglig att dra efter min nissan primera (totalvikt på ekipaget med bil, extra hjul, bränsle verktyg mm strax över 1100
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
japp en sån med en bmw snurra iBrox wrote:detta måste ju vara nästa steg efter att man haft en bmw turbo
Fredrik Salomonsson
0735226071
e30 649,7hk
0735226071
e30 649,7hk
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
jag har faktiskt tänkt att ifall jag ska skaffa nån nyare formelbild senare så blir det nog en f1 rollig chassie runt 96-00 (sitter sek-låda i då med möjlighet till paddleshift)
sen en sån med en småvässad m5 e39 v8 twinturbo på lågt ladd, borde bli en riktig dräpare
men det ligger hursomhelst några år frammåt i tiden, tar ett par år att lära sej köra den jag har först,
dessutom finns gott om effektmarginal kvar på den motorn jag har
med den effekten som finns i bilen redan vid runt 1.5 kilos laddtryck, och ett par friska däck så klarar bilen av att bräcka alla offeciella varvrekord på svenska banor (med rätt förare )
sen en sån med en småvässad m5 e39 v8 twinturbo på lågt ladd, borde bli en riktig dräpare
men det ligger hursomhelst några år frammåt i tiden, tar ett par år att lära sej köra den jag har först,
dessutom finns gott om effektmarginal kvar på den motorn jag har
med den effekten som finns i bilen redan vid runt 1.5 kilos laddtryck, och ett par friska däck så klarar bilen av att bräcka alla offeciella varvrekord på svenska banor (med rätt förare )
Re: min nya (F!) bil. ljuddemo
vända nummer två till tony i fredags
imorgong borde vi bli färdiga för första testkörning
bara ringa runt och leta nån lämplig plats, flygfält lr liknande
imorgong borde vi bli färdiga för första testkörning
bara ringa runt och leta nån lämplig plats, flygfält lr liknande