min nya (F!) bil. ljuddemo

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

knotan

Re: min nya (F!) bil. ljuddemo

Post by knotan »

Rajamäki som jag jobbar lite för och även köpte bilen av hyr Anderstorp ca 20 heldagar per sommar, sen två vändor till Hungaru ring, en-två resor till Riga plus en till Finland.. jag får följa med å köra hur mycket jag vill bara jag drar kärran dit själv, :roll:

sen får man köra på de flesta bankörnigar som tilåter bilar med vagnsbok. tex kvällskörningar på sviestad och även på anderstorp (säkert andra banor med med kvällskörningar)

det blir betydligt fler körtillfällen per år än man har råd å tanka å köpa däck för :mrgreen:

dessutom så räknar jag med att kunna köra mer eller mindre gratis på många andra evenmang som lite uppvisning :) inte i år kanke men väl nästa år ...

sen får man ju ha i åtanke med att en sån bil med säg 450 häst och 500 kilo påfrestar jag nog inte ens tilll 60% dem första 3-4 åren innan man lärt sej köra så pass fort... bilen ska i princip inte gå sönder öht så länge jag håller mej på svarta delen av banan dvs :oops:

hittade detta klippet på youtube på en exakt likadan bil vid ett hillclimbe. runt 450-500 häst io kärran.

tar nog "några" år innan jag lär mej köra så pass fort :roll: :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=fTwzkjsimc8" onclick="window.open(this.href);return false;

helt sjukt att man ska släppa ratten för att växla å ändå håller sej kvar på vägen :lol:
bumper

Post by bumper »

Coolast hittils. :D
Brox

Post by Brox »

detta måste ju vara nästa steg efter att man haft en bmw turbo :)
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
knotan

Post by knotan »

äntligen börjar det likna nått.... tänkte försöka få den uppstartad med std motorn och turbo plus provisoriska avgasystem med små dämpare innan bilen rinvs ned i delar för genomgång i vinter , då vet jag om jag behöver mer avgasystem till banåkning nästa år eller inte

(i år blev jag uppmätt tilll 102 db på anderstorp med en liten dämpare per sida=svartflagg :( )

Image
nicke.t

Post by nicke.t »

borde bli lite tystare med turbo
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
knotan

Post by knotan »

ja, jag hoppas det, blir två nästan lika stora dämpare nu men med mycket kortare primärör, men iom det blir kortare avgas nu så kommer jag dra ut mynningarna i venturin så det borde med hjälpa till med DBnivån ( OCh downforce såklart :D )
nicke.t

Post by nicke.t »

har du ingen project tråd här?
knotan

Post by knotan »

nej ingen här på forat iom intresset kändes svagt när det är vinkelmotor man kör :)
kolla sävar :wink:

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=58122" onclick="window.open(this.href);return false;
nicke.t

Post by nicke.t »

ok :)
knotan

Post by knotan »

http://www.youtube.com/watch?v=e7Z7epKb ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

väldigt snart dax för mappning hos Tony på AGs i nya bänken.

läångtar såå mycket,
går ut lite lungt nu på försäsogen med 12t snurror (runt 500 kusar är siktet) , ska bytas senare mot lite större snurror så man kan segla förbi den magiska gränsen med + på värdet hjulhästar/vikt 8)
kadettcp

Post by kadettcp »

blir morro å se hvor mye hk det blir og hvordan lyden blir 8)
Geir Atle Nordlunde
(+47) 97748454
Opel Ascona B 2,5 BMW turbo 652hk og 826nm på hjul
Opel Kadett B RALLYE 2,5 cih 230hk
Cheva Pick up 6,2 turbo
Daniel86

Post by Daniel86 »

Hoppas verkligen på en film från mappningen snart och lite provkörningsclip!

Har följt tråden på savar, är ju en dröm med en riktig räcerbil..!
Daniel Carlsson

Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
knotan

Post by knotan »

orkar inte fixxa en projektråd här på forumet men iom jag fått lite förfrågningar via pm/mail om bilen så kan jag istället uppdatera lite när det händer nått.
första mappning gjord hos Tony i tisdags , hade lite småstrul till en början , bräsnleläckage från orignal alfa fuelrails med slangmatade spridare mm :x
kommer bygga nya fuelrails inom kort
även electromotive Vr sensorn jag använder tycks ge gränsfall svag signal så det lär jag se över vart efter innan det mappas vidare.

ingen toppeffekt är testad ännu då vi inte kom upp så högt i vartal innan dagen tog slut och vi vågade inte fortsäta innan jag åtgärdat alla småfelen.

MEN kan säga att det är fullt grund-laddtryck (0.8 bar) strax efter 2000 rpm :mrgreen:

kanske lite väl tidigt så lär till en början byta till andra tryckklockor och ställa om kammarna... kommer bli svårkört med så mycket vridmoment på låga varvtal annars... :roll:

var väääldigt gränsfall att den fick plats i bänken med markfrigången, fick lov att svetsa om avgasrören lite, justera pusdchrods i toppläge samt skruva bort golv och venturitunnel för det skulle gå. men ändå jävligt skönt med rullar så jag slapp tillverka adapters från singelmutter till vanligt bultmönster osv

Image

nybyggda kärran vart "ganska" bred 8)
257 bredd och laglig att dra efter min nissan primera (totalvikt på ekipaget med bil, extra hjul, bränsle verktyg mm strax över 1100 :mrgreen:

Image
mbfidde

Post by mbfidde »

Brox wrote:detta måste ju vara nästa steg efter att man haft en bmw turbo :)
japp en sån med en bmw snurra i ;)
Fredrik Salomonsson
0735226071

e30 649,7hk
knotan

Post by knotan »

jag har faktiskt tänkt att ifall jag ska skaffa nån nyare formelbild senare så blir det nog en f1 rollig chassie runt 96-00 (sitter sek-låda i då med möjlighet till paddleshift)
sen en sån med en småvässad m5 e39 v8 twinturbo på lågt ladd, borde bli en riktig dräpare 8)

men det ligger hursomhelst några år frammåt i tiden, tar ett par år att lära sej köra den jag har först,

dessutom finns gott om effektmarginal kvar på den motorn jag har :lol:

med den effekten som finns i bilen redan vid runt 1.5 kilos laddtryck, och ett par friska däck så klarar bilen av att bräcka alla offeciella varvrekord på svenska banor (med rätt förare :roll: )
knotan

Post by knotan »

vända nummer två till tony i fredags
Image

imorgong borde vi bli färdiga för första testkörning :mrgreen:
bara ringa runt och leta nån lämplig plats, flygfält lr liknande :D
M-techer

Post by M-techer »

Fint grenrör :D
Aaah det är rätt stökigt...