HenrikF wrote:Grattis, du har lyckats få in två konkurrenters namn på ppf´s forum.
Lycka till med ditt bygge. Tyvärr kommer det kosta dig dubbelt så mycket i slutändan än vad bilen är värd som den är idag.
Förhoppningsvis, så är bilen mer värd med en nybyggd motor med turbo
Ytters tveksamt med tanke på att du gör den olaglig jävla strul om du smäller den eller liknande.
Jag gav 65000kr för den och några nybyggda turbo m3 or har jag aldrig sett för de pengarna.
scape_2_paradise wrote:Tack för alla svar
Jag har fått god kontakt med Jonas Eriksson på Jaws Motorsport.
På Jaws motorsport kan de mappa mitt orginalsprut. Är detta en bra lösning?
Såhär ser motor specen ut i nuläget
scape_2_paradise wrote:Tack för alla svar
Jag har fått god kontakt med Jonas Eriksson på Jaws Motorsport.
På Jaws motorsport kan de mappa mitt orginalsprut. Är detta en bra lösning?
Såhär ser motor specen ut i nuläget
HenrikF wrote:Grattis, du har lyckats få in två konkurrenters namn på ppf´s forum.
Lycka till med ditt bygge. Tyvärr kommer det kosta dig dubbelt så mycket i slutändan än vad bilen är värd som den är idag.
Förhoppningsvis, så är bilen mer värd med en nybyggd motor med turbo
Ytters tveksamt med tanke på att du gör den olaglig jävla strul om du smäller den eller liknande.
Nja där har du nog lite fel! Va kostar en orginal e30 o va får man ge för en med liknande motor han beskriver här? Så nog ökar värdet när man får i smidda saker o inget snik.
Ja jag va i hestra men hade kopplingsproblem då o hade katt på den gången så då körde jag 387whp.
Ett vipec44 kan jag rek, kolla me ärtan om pris på de, ruskigt lätt o koppla in o funkar kanon.
Mappa original sprut är som att be om sönderspikad maskin, köp ett sprut å mappa det, spelar ingen roll hur bra "dom" säger att det är med mappat original, de är inte det.
Man kan inte ha kolla på alla värden då, man justerar mest över hela graferna och har inte koll på soppa/tändning ordentligt.