e30Tompa wrote:Vet också en wv buss står i en skog, med växellådan kvar.
Vette fan hur länge den måste stått där iom att träden runt om och sträckan in i skogen gör saken totalt omöjlig att få dit idag!
Står "Kronans kemtvätt" På sidan, färgen är ljusgrön turkos med vit tex.
Sätena osv är det bara fjädrar kvar av. ratten intakt. Lyktorna är borta dock finns bakljusena kvar. Men tråkigt på samma gång att säga vart den finns iom att den på nått sätt hör hemma där i skicket den är i.
Kollade med en bekant som har bra koll på bussvrakt runt om i landet.
Denna buss har blivit tydligen redan blivit bortlovad och bärgning av detta vrak är på gång.
Lite tråkigt men inte oväntat då det lät det som ett bra objekt och bussar med loggor är väldigt hett i vw svängen !
Krillian wrote:
Precis nästan synd att dra upp en sån. Står en split buss halvt ner i marken i en skog precis utanför eslöv. Kommer inte ihåg exakt då jag var hos en kompis och yra runt med crossarna. Skall dock finnas bilder på den och alla andra "bilar" som var där. Är väl bara å googla typ natur+vrak+eslöv eller nåt.
Franke: kan jag tänka mig att du blev

Har tyvärr förlorat lite kontakten med killen som hade dom när min far bytte jobb. Han hade även några mopedor osv.
Håller delvis med dig och eftersom det blivit alldeles för mycket pengar i gamla bussar så har det tyvärr blivit lite hetsjakt på dom. Det är en del som tjänat skapliga pengar på att exportera gamla bussar ut i Europa.
Jag tycker det är synd att bussarna står i skogen och rostar bort eller blir exporterade så jag ser hellre att dom renoveras av entusiast som är noga med att behålla all patina på bussen. Det går att renovera riktigt seriöst men ändå behålla gamla loggor och övrig plåt som bara är lite ytrostig.
På så vis behåller man ändå historiken kring fordonet och en sådan buss kan vara mer värd än en blank.
Jag har en vision om att göra detta själv med en gammal 50 talare men tyvärr så är dom flesta skogsvraken redan upptäckta av andra entusiaster eller plundrare. Så det blir bara svårare o svårare att göra fynd i skogarna eller gamla lador.
Synd att du förlorat kontakten med killen för det lät spännande.