Page 2 of 5

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 31 May 2011, 19:32
by Roobin
Ärtan dags o köpa ny turbo o koppling. Vi måste åka fortare Ivars!! ;-)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 31 May 2011, 19:40
by Bmwandreas
Då lär du nog skaffa pg och lustgas istället 8)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 31 May 2011, 19:43
by chribbe
Bmwandreas wrote:Då lär du nog skaffa pg och lustgas istället 8)

JAG HAR EN PG KÖP KÖP

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 01 Jun 2011, 07:22
by Roobin
haha ..

får väl se om 3 dagar när vi vill ha mer ;)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 01 Jun 2011, 07:34
by KV
Tack Fredde.

Första börnisen lagd och dubb däcken fram vill inte hålla bilen kvar under burnouten på vatten ens. Ändå åker vi 1bar i luft tryck bak. 650whp känns lagom i starten men lär ladda mera när 2:an petas i. Ställa Coilisarna samt valsa skärmarna (Bäckis du hade rätt) så är vi redo för take off. :twisted:

Gott ljud i launchen med 3,5" utan ljuddämpare.

"Chribbe vad kostar lådan?" :mrgreen:

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 01 Jun 2011, 17:39
by chribbe
KV wrote:Tack Fredde.

Första börnisen lagd och dubb däcken fram vill inte hålla bilen kvar under burnouten på vatten ens. Ändå åker vi 1bar i luft tryck bak. 650whp känns lagom i starten men lär ladda mera när 2:an petas i. Ställa Coilisarna samt valsa skärmarna (Bäckis du hade rätt) så är vi redo för take off. :twisted:

Gott ljud i launchen med 3,5" utan ljuddämpare.

"Chribbe vad kostar lådan?" :mrgreen:

15k :D flex platta och turbin spakställ följer med

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 01 Jun 2011, 17:55
by BusE
Grattis till effekten, kollade på bilen i går då andreas körde in den efter min vart klar, såg ut som att vara byggd att gå välidigt snabba tider.

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 01 Jun 2011, 19:09
by Roobin
Tackar Joni.

Grattis till dig med. Var en bra dag på PPF den dagen :-)
Bilen e som sagt var raka motsatsen till vacker. Tanken e att efter funderingar om
både de ena o de andra så vill vi se att skiten rör på sig innan man kostar på en skitfin kaross .

Kommer testas en hel del framöver så får vi se vad som händer
Mvh

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Posted: 02 Jun 2011, 07:20
by KV
Kiitos Joni.

Ja vi har lagt ganska mkt möda för att kunna åka fort. Bilen är enkom byggd för en sak så får se vad den kommer att prestera i framtiden. Har även talat med Hulta om fler modifieringar så får se vad det här slutar i 8)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 02 Jun 2011, 19:28
by KV
Då var första riktiga pullen med nedsänkt lufttryck i däcken till 0,7bar (Innan 1bar) och satana vad det sköt på. Dock sprängde vi höger inre drivknut (m535) så det bara var smulor kvar av den. Hade hoppats på att kunna gå ner till 0,3-0,5 bar tryck innan detta skulle hända men men nu är det bara hänga i ny knut och se om det bara var slitage del eller crmo knutar som skall beställas :D

Test utförd på grusigt industri område. Fortfarande med "lilla" mappen (650whp).

Bra hej.

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 02 Jun 2011, 21:10
by Bäckis
Montera helt nya knutar så håller det säkert, annars gör jag mer än gärna ett bra pris på komplett 128mm CrMo kit....

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 02 Jun 2011, 21:17
by Roobin
Pma pris tack

Så ska pappa kolla i pluskan ;-)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 02 Jun 2011, 22:43
by RaceHjelm
Snygga tryckrör, samt avagssystem! ;)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 02 Jun 2011, 22:54
by KV
RaceHjelm wrote:Snygga tryckrör, samt avagssystem! ;)
Haha Volvo raggarn har talat :)

Angående crmo så ser det sjukt tight ut mellan Coilisarna samt org knutarna. Får hitta på nåt där.

Bra hej.

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 19 Jun 2011, 06:22
by KV
Nu har man kört valhalla 3 och kom 3:a. (Singla slant om den platsen :lol: ) Men inför racet så dog bilen på tomgång och vägra starta som följd. Världens avgas smällar oxå. Fettade på kändes det som.
Byte stift med mm men ingen skillnad. Sen läste jag på innovates hemsida att man skall kalibrera bredbands lambda varje race helg om det är en ren och skär race bil vilket det är.

Frågan är om nån annan råkat ut för detta mer än en gång eller bara tillfällighet för min del?

Hur som haver så startade bilen efter kalibreringen.. :evil:


/Boost rules

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 19 Jun 2011, 20:55
by Bmwandreas
Lambdan har inget med det att göra. Kollat så inte triggerkabeln legat emot något och blivit skavd?

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 20 Jun 2011, 08:51
by Roobin
Säkert stiften som slagit igen pga mkt kallstarter. Den starta på första iaf efter stiftbyte samt kalibreringen.

Vi har kollat kablarna så gott man vi kunnat, men bilen funkar som sagt nu igen problemfritt :-)

Tack för supporten på telen Ärtan.

Mvh