Page 2 of 37
Posted: 21 Dec 2005, 23:27
by Bmwandreas
Olja är färskvara,så köp ny Castrol.
Kan kolla vad puckarna kostar,men det är inte mycket.
Posted: 21 Dec 2005, 23:29
by bmwpatrik
Okej blir ny olja till lådan.
Japp kolla va de kostar.
Duger de med en ny hardyskiva eller ska man ha nått i alu?
Posted: 21 Dec 2005, 23:32
by Bmwandreas
INTE alu
Till ZF lådan blir det större hardy och den håller fint.
Posted: 21 Dec 2005, 23:43
by bmwpatrik
Okej då köper jag en ny hardyskiva till ZF lådan, fick nämligen ingen som med.
Du kan PM mig sen med pris på puckarna+de ni vill ha för att byta dom, och sen om du kommit ihåg att ta hem packningar till WG:n pris på dom också.
MVH Patrik
Posted: 22 Dec 2005, 00:07
by Butchermardin
Tjena Patrik!
Ser att du har planer på att kräma ur allt vad turbon orkar till nästa sesong! Om jag hade varit som du då, så hade jag tagit och kontaktat mig för att jag (du) vill köpa mina smidda 130mm PPF stakar som endast suttit provmonterade i min maskin (aldrig startad)!!! Då kommer du med garanti kunna sova skönare om nätterna utan att behöva oroas över att orginalstakarna skall ge vika!
Skämt och sido, om du är intresserad kan du ju höra av dig för jag är villig att släppa dom några hundralappar billigare än nypriset på 9k!
Lycka till med ditt grymma projekt!
Posted: 22 Dec 2005, 15:20
by bmwpatrik
Har tyvärr inte råd med stakar tyvärr annars står de väldigt högt på önskelistan.
Du kan ju vara en snäll tomte och ge dom till mig i julklapp
Posted: 22 Dec 2005, 22:25
by bmwpatrik
Idag efter jobbet så har jag fått lite gjort igen, muttrade ner bakvagen, tog även ner tanken då de förhoppningsvis blir en fuelcell istället, sen har jag även kopplat bort kabelhärvan från motorn så den är redo att lyftas ur.
Lite bilder:
Bakvagnen som för övrigt är till salu om nån är intresserad, den har upprätade hjulvinklar och svetsad diff, säljes komplett med drivaxlar, bärarmar, dock utan bromsar och kränghämmare.
Här satt hela paketet, nu ska de dit lite värre grejer, inte så snyggt kanske men den håller ihop
Här är orginaltanken som förhoppningsvis ska bytas mot en fuelcell i skuffen om jag får råd med de.
Här satt tanken, där är de tänkt att två ljuddämpare ska sitta åt varsitt håll.
Här ser man skillnaden på drivknutarna, dom nya ska förhoppningsvis hålla.
Är de föressten nån som vet vad besiktingen säger om man har fuelcell i skuffen?
Ärtan eller Bäckis, är de bara att nolla laddtrycket i mappen när man ska besikta eller måste den mappas om helt å hållet?
MVH Patrik
Posted: 22 Dec 2005, 22:28
by Strandholm
Trodde inte det var 2delad tankarmatur på e30? Kanske skiljer på årsmodell?
Posted: 22 Dec 2005, 22:29
by JaJsEn
det är en e21
Posted: 22 Dec 2005, 22:44
by Strandholm
JaJsEn wrote:det är en e21
haha fan vad dum jag e
Posted: 22 Dec 2005, 23:33
by markus
Alla e30 har väl delad tankarmatur ?
Posted: 23 Dec 2005, 00:02
by Nisse Järnet
markus wrote:Alla e30 har väl delad tankarmatur ?
Ja det tror jag också.
Posted: 23 Dec 2005, 01:04
by Bmwandreas
Bara att prova och besikta som den är!
Posted: 23 Dec 2005, 05:54
by HenrikF
Vad händer om man torskar med turbo på besiktning?
Hade en m5 3.6 i min e28 innan, resultatet av senaste besiktningen 2003 var att bilen fick föreläggande om reggbesiktning pga att motorn var utbytt. Är det likadant om man torskar med turbo på?
Posted: 23 Dec 2005, 11:37
by bmwpatrik
Okej ska testa, sen när drivlinan är klar, jag kommer inte ha turbon kvar.
Ska sätts dit orginalavgassystem eller ja nänstan alla fall, så de var mest avgasvärderna jag funderade på, men som sagt blir väll till att testa.
Nån som har erfarenhet av att besikta med fuelcell och batteri i skuffen, borde väll inte vara nå problem eftersom batteriet sitter fast som fan, vilket också fuelcellen kommer göra.
MVH Patrik
Posted: 23 Dec 2005, 11:42
by KKR-Rille
Hmm finns väl ingen anledning att titta i skuffen? varnings triangel har du ju redan tagit fram då du är där eller?
Posted: 23 Dec 2005, 11:53
by bmwpatrik
Men om man har batteri där vill dom väll kolla de eller?
Annars är de ju bra om dom skiter i att kolla där, men dom kanske märker att orginaltanken är bort och ser ledningarna som går in där, men man kan ju hoppas.
MVH Patrik