Re: Jimmys 722 whp audi.
Posted: 15 Apr 2011, 10:40
http://www.imageshack.us" onclick="window.open(this.href);return false; kan du ladda upp bilder, sen länkar du dom hit
Soppa wrote:va iväg och vägde bilen och vågen stannade på 1260kg utan förare. byta ut lite rutor så kanske man kommer under 1200kg.
Min är rensad på insida. har inte börjat på utsidan än. men som sagt rutor och kolfiberhuv får de bli i sommar. då hoppas ja på runt 1180kg kanske. är nog inte helt omöjligt.BRUZZE wrote:Soppa wrote:va iväg och vägde bilen och vågen stannade på 1260kg utan förare. byta ut lite rutor så kanske man kommer under 1200kg.
de låter jävligt bra.. va ju samma som min 90 fast me förare.. å den ju typ byggd i papp=) urkapat överallt,glarfiber skärmar,huv, ej bakbumpa mm.
Japp Hprofil stakar. som sagt sent och kort. men när man håller laddet uppe går den som satan. missar man lite så kommer den en kapad 740 och vinkar medans han kör om.Bonje wrote:Det är in i helvete mycket mos och imponerande med original kolvar (smidda stakar?)
Mycket mos som sagt, men den ser ut att vakna sent.. och ha väldigt kort register?
Liknar min motor lite.. mycket effekt men kort register och epa att köra med tapp mellan växlarna
Hur mycket frivlineförlust brukar det vara på 4wd Audi?
En sak är ju säkert och det är att du räknat ganska lågt. De flesta räknar 15-20%. Jag ser att du angett 816hk. Det får man om räknar 722 x 1.13 vilket inte är en korrekt uträkning för 13%. Det räknar man ut så här: 722/0.87 = 830. Men din uträkning är det ca. 11.5% drivlineförlust du räknat påSoppa wrote:Japp Hprofil stakar. som sagt sent och kort. men när man håller laddet uppe går den som satan. missar man lite så kommer den en kapad 740 och vinkar medans han kör om.Bonje wrote:Det är in i helvete mycket mos och imponerande med original kolvar (smidda stakar?)
Mycket mos som sagt, men den ser ut att vakna sent.. och ha väldigt kort register?
Liknar min motor lite.. mycket effekt men kort register och epa att köra med tapp mellan växlarna
Hur mycket frivlineförlust brukar det vara på 4wd Audi?
Ja räknade med 13% drivlineförlust, men vet inte säkert vad de ska vara , kanske nån här på forumet som vet exakt????
åfan. jaja alltid bra att ligga lite under istället för över. ja skicka mms du de går fint.AllarN wrote:En sak är ju säkert och det är att du räknat ganska lågt. De flesta räknar 15-20%. Jag ser att du angett 816hk. Det får man om räknar 722 x 1.13 vilket inte är en korrekt uträkning för 13%. Det räknar man ut så här: 722/0.87 = 830. Men din uträkning är det ca. 11.5% drivlineförlust du räknat påSoppa wrote:Japp Hprofil stakar. som sagt sent och kort. men när man håller laddet uppe går den som satan. missar man lite så kommer den en kapad 740 och vinkar medans han kör om.Bonje wrote:Det är in i helvete mycket mos och imponerande med original kolvar (smidda stakar?)
Mycket mos som sagt, men den ser ut att vakna sent.. och ha väldigt kort register?
Liknar min motor lite.. mycket effekt men kort register och epa att köra med tapp mellan växlarna
Hur mycket frivlineförlust brukar det vara på 4wd Audi?
Ja räknade med 13% drivlineförlust, men vet inte säkert vad de ska vara , kanske nån här på forumet som vet exakt????
Är det OK om jag MMSar några bilder på hur jag gjorde med generatorremmen? Lyckats inte få bluetooth överföringen att fungera.
Välkommen till Audi världen. Dessa maskiner vaknar inte så tidigt med stor turbo:)Bonje wrote:Det är in i helvete mycket mos och imponerande med original kolvar (smidda stakar?)
Mycket mos som sagt, men den ser ut att vakna sent.. och ha väldigt kort register?
Liknar min motor lite.. mycket effekt men kort register och epa att köra med tapp mellan växlarna
Hur mycket frivlineförlust brukar det vara på 4wd Audi?
AGsTony wrote:Den här kurvan liknar min.
Dom här motorena är extremt döda utan laddtryck.
Tony