Page 2 of 19

Posted: 12 Oct 2006, 12:22
by powerpak
har du fått någon ungefärlig tid med bilen?

är nyfiken då jag tänkt mig nästan identisk setup :)

Posted: 12 Oct 2006, 12:59
by flp
har för mig att de var mitten 11or med slirande koppling å lite mindre laddtryck. pelle har nog exacta siffror, men den går nog betydligt bättre nu :)

MVH Micke

Posted: 12 Oct 2006, 14:06
by bmw_pelle
402m ET 11.826@193 1.698 60 fot med ca 1.3bar och slirande koppling.

Grenrör, turbo och wastegate är för övrigt till salu!

OBS, m20:ins lutning!

Posted: 12 Oct 2006, 23:36
by powerpak
Ja, de grejorna har jag redan, jag var mest intresserad av hur fort det kan tänkas gå.. :wink:

vet att någon satte in köpes på dessa prylar härom veckan, så kolla under "köpes"!

Posted: 13 Oct 2006, 06:53
by bmw_pelle
Ska kolla det :)

Posted: 13 Oct 2006, 12:12
by DWR
bmw_pelle wrote:Han haft haft igång den å laddat 1.5 utan dis 4. Men packningen gick för han.


Ok, har han likvärdig motrsetup som du? Det är många BMW Turbo bilar i stan nu..

Posted: 13 Oct 2006, 18:33
by bmw_pelle
Hans är helt original med en mls, renoverad oxå förstås.

Posted: 14 Oct 2006, 10:42
by kristov
bmw_pelle wrote:402m ET 11.826@193 1.698 60 fot med ca 1.3bar och slirande koppling.

Grenrör, turbo och wastegate är för övrigt till salu!

OBS, m20:ins lutning!


Är det Precision från PPF? Vilket avgashus?

Posted: 15 Oct 2006, 12:29
by bmw_pelle
kristov wrote:
bmw_pelle wrote:402m ET 11.826@193 1.698 60 fot med ca 1.3bar och slirande koppling.

Grenrör, turbo och wastegate är för övrigt till salu!

OBS, m20:ins lutning!


Är det Precision från PPF? Vilket avgashus?


Jåpp, det lilla avgashuset. Tror det är 0.63 A/R

Posted: 17 Oct 2006, 22:33
by bmw_pelle
Ingen som vill köpa grenrör och turbo??

Posted: 18 Oct 2006, 08:36
by Ximon
Och vad kan det tänkas bli för tokigheter till nästa år Pelle? :D

Posted: 18 Oct 2006, 09:22
by bmw_pelle
Som jag skrivit tidigare i tråden blir det vanos kolvar och originalpackning, hx50 eller 52 eller liknande.

Har du nå planer då?

Posted: 18 Oct 2006, 11:19
by Ximon
Trevligt. Du lär ju kunna kräma ur lite mer effekt då.

Jag ligger ganska lågt just nu. Hade riktigt otrevliga repor i 2:ans cylinder då jag plockade isär motorn. Kolven har klarat sig, men det är en kolvring som helt tappat härdningen. Vet dock inte vad det kan bero på. Jag hade väl tänkt lägga upp en projekt-tråd sen i vinter någon gång.

Posted: 18 Oct 2006, 11:34
by bmw_pelle
Ja det lät ju lite konstigt.

Ja det är som dags för en tråd då man är "färdig" med bilen :D

Posted: 21 Oct 2006, 23:53
by bmw_pelle
Här finns en liten film på bilen när den slutligen gick riktigt bra. "Spara som"...
http://spiidfriik.tropicalhideout.net/f ... 0turbo.mpg

Posted: 22 Oct 2006, 01:28
by flp
har du fått tag i kabel och så till kameran nu? :) jag ska försöka få tag på bandet imorn iaf. kanske kan fixa in min film också?

MVH Micke

Posted: 22 Oct 2006, 01:46
by flp
nu har man fått hem filmen :) bra snyt! måste filma lite mer till sommarn :)
har lmm och styrboxen i bilen iaf, så du får besikta nån gång :D

MVH Micke