Tråden om våra kära böteslappar

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

björn

Re: Tråden om våra kära böteslappar

Post by björn »

Senaste boten: 6000:- fick jag betala för nån vecka sedan. Revision på företaget. 3 småfel på digitalkortet som jag gjort i januari-09. Kul att böta för nå jävla skitfel man gjort för 2 år sedan på arbetet :evil:
HenrikF

Post by HenrikF »

2800 i böter, 4 mån utan kortet. 172kmh i snitt under 4km. Detta var 1995, lovade att det var sista gången, och peppar peppar, lyckats komma undan varje gång det varit nära:)
/Henrik
Andy_b

Post by Andy_b »

0,23 promille lååångt efter jag drack 2 stark till maten
1800pix 3månader indraget kort (prövotid och medmallt va ja av med det i 9 månader)

Fortkörning 119km/t på 90 väg
1700kr (länge sen innan dom tok höjde)

avsaknad av nr skylt fram
1500kr ( dom missa att jag mötte dom i 230km/t på 70 väg hade ett hål i huven som det satt en turbo under
svarta baklampor blanka bakdäck. stor bård i framrutan och nästan avsaknad av fjädringsväg)
körde ju självklart 525 turbo :p

sen är det nog fan inget mer utom massa parkeringsböter och skit

Styvfar har fått betala 12500kr på 3 månader nu för fort körningar samt obes bil :)
pm om det är nått
Hampusjacobsson

Post by Hampusjacobsson »

street racet i helgen i helsingborg ( lördags )

vi skulle köra upp till biltema för att samlas igen efter att bolisen jagat bort oss, jag körde och retades lite med en japse bil och sen börja han köra sakta framför mig så jag tröttna på han och eftersom de va en kurvig och rolig väg blåste jag förbi han och min kompis sa " haha kolla den volvon e säkert en civil polis bara för de " jo visst var det de.... han stanna mig och sa " jo detta gick nog lite för fort va ? " jo de gjorde de då kund ejag lika bra erkänna direkt , körde ändå någonstans mellan 90 och 100 km/h på en 50 väg. han bad om körkortet och han gick iväg med sin kolega och kolla upp mig.

efter ett tag kom han tillbaka och sa något i stil med " de var väll dumt gjort ? du som precis har fått körkortet " jo de var de då sa jag och jag va ju rätt nere jusst då oxå.

minns inte riktigt hur vi kom in på de men jag sa iallafall att jag precis hade fått en anställning på en bilverkstad och att jag skulle skriva på papprena på måndag ( dock inte helt sant ) och att jag måste ha mitt körkort för att kunna göra de och att jag ångrar det osv

sluta med att han sa " du vet väll att jag kan ta ditt körkort nu och förstöra din framtid flera år framöver för detta dumma misstaget ?" jo de visste ja ju. sen sa han " men om jag tar ditt körkort nu så får du inget jobb, du kan inte betala skatt och bli en hederlig medborgare och du kanske börjar göra värre brott för att kunna överleva, så ikväll hade du tur * ger tillbaka mig körkortet * åk nu hem med dig och sov "

under detta samtalet så var jag SJUKT nervös , kissnödig och spyfärdig :) men de gick bra ändå :)

Böter: inga ;)
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 135#449135
Hampus Jacobsson
0730 554033
Bolero

Post by Bolero »

2004 haft körkortet i 3 månader åker 132km/h på vad jag trodde var 110väg men växlade nyss till 90 (DEN JÄVLA E22an vid RONNEBY!!! :evil: :evil: :evil: )

Kortet försvann ju direkt, blev 4500kr i böter spärrtid i 3 månader (som kändes som 15år). Sedan fick jag ta om det igen. Tog 6dagar efter spärrtiden så hade man det igen.

Efter det har det bara varit lite parkeringsböter. *ta i trä*

www.dontworry.se grabbar är något ni borde ha. Funkar inte bra när man kör lekebilen men som jag som kör ganska mycket i jobbet och till 98% kör för fort alltid så är det fint!

Mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Burn0ut

Post by Burn0ut »

Bolero wrote:2004 haft körkortet i 3 månader åker 132km/h på vad jag trodde var 110väg men växlade nyss till 90 (DEN JÄVLA E22an vid RONNEBY!!! :evil: :evil: :evil: )

Kortet försvann ju direkt, blev 4500kr i böter spärrtid i 3 månader (som kändes som 15år). Sedan fick jag ta om det igen. Tog 6dagar efter spärrtiden så hade man det igen.

http://www.dontworry.se grabbar är något ni borde ha. Funkar inte bra när man kör lekebilen men som jag som kör ganska mycket i jobbet och till 98% kör för fort alltid så är det fint!

Mvh

Hur kunde du få så mkt böter?
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
JannePower

Post by JannePower »

Dragen pistol riktad mot skallen när man satt i baksätet... Gick väll nån km/h för fort.......
Kommer dock inte ihåg vad böterna blev för chaffören.....
Bolero

Tråden om våra kära böteslappar

Post by Bolero »

Burn0ut wrote:
Bolero wrote:2004 haft körkortet i 3 månader åker 132km/h på vad jag trodde var 110väg men växlade nyss till 90 (DEN JÄVLA E22an vid RONNEBY!!! :evil: :evil: :evil: )

http://www.dontworry.se grabbar är något ni borde ha. Funkar inte bra när man kör lekebilen men som jag som kör ganska mycket i jobbet och till 98% kör för fort alltid så är det fint!

Mvh

Hur kunde du få så mkt böter?

Det gick till någon rättegångsskit. Var något skit med bilen också har jag för mig. Har kvar papperna någonstans.
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
_night rider_

Post by _night rider_ »

då kommer jag och är värst då.

kört på cykelväg 600:-
bältet 600:-
kört lb reggad bil utan galler= om reg bes (tror de var böter med)
kört utan reg plåt 1500:-
kört utan körkortet med ca 300:-
kört med körförud 1500:-
5st p-böter 500:-st
skadegörelse 3500:-
bältet 1500:
"hot" mot tjänsteman 10500:-

detta är vad dem lyckats haffa mej på många saker har man lyckats
smita undan :lol: men pengarna gick säkert till nått bra :wink:
uranium

Post by uranium »

"Fel sida refugen = 1000kr och jordens avhyvling"

HAHA vafan falck :D Var det nånstans i stan?

Den enda böter jag nånsin fått (peppar peppar) med körkort i över 5år är 500kr för dimljus. Visste inte ens att dessa var på då det inte syntes nån lampa för det i den bilen.

Hur fan gör ni för att få så mkt böter? :shock: Bara för att man är bilintresserad och gillar att gasa så behöver man väl inte ligga i 100 på 50-vägar eller vara tuff och skita i bältet..
Visst har jag också blivit tillsagd så är inte perfekt själv men försöker använda insidan lite iaf.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
timpa

Post by timpa »

Körde utan körkort för nåt år sen: 500kr
Skulle bara till korvmojjen 02 på natten, ca 1 km.. blev en dyr korv.
salis

Post by salis »

17km/h för fort, 2400:- Och inte fick man pruta? :roll: Blev en dyr Elmia resa..
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

salis wrote:17km/h för fort, 2400:- Och inte fick man pruta? :roll: Blev en dyr Elmia resa..

sånt skriver man inte ens på :)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
halvordsson

Post by halvordsson »

600:- utan bälte för x antal år sen
500:- för många passagerare - vem kunde tro det i en amerikanare utan bälten att det spelade ngn roll???? Var 5 passagerare, max tillåtna var 4
salis

Post by salis »

Bmw*Alex wrote:
salis wrote:17km/h för fort, 2400:- Och inte fick man pruta? :roll: Blev en dyr Elmia resa..

mvh

Nu är jag inte sjukt påläst, men som ja förstår det måste jag annars åka till Norrköping för rättegång? Vilket jag inte riktigt har tid med, så det blev väll "enklare" att bara betala har ja fått för mig.. :roll:
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

salis wrote:
Bmw*Alex wrote:

mvh

Nu är jag inte sjukt påläst, men som ja förstår det måste jag annars åka till Norrköping för rättegång? Vilket jag inte riktigt har tid med, så det blev väll "enklare" att bara betala har ja fått för mig.. :roll:

alledeles riktigt :) om dom inte lägger ner åklagelserna visäga, om man har lite tur ;) men dom betalar ju dig för att du avstår en jobb dag och resa och allt så hehe ;)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiic

Post by Wiic »

Det är bara o neka, det är ju inte ens säkert de väcker åtal mot en, och då är det dem som betalar allt :). Men ibland när tiden är knapp o man inte vill ha krabb så äre bara o smälla dit en kråka på boten :).
Mvh
E30 M50.
Post Reply