Page 2 of 3
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 2/4 - 2011
Posted: 03 Apr 2011, 03:19
by Hampusjacobsson
[quote="Casy"][/quote]
kolla lite i din projekt tråd och jag tror jag vill kräkas, sånt meck ser bara jobbigt ut
och jag som tänkte besigtiga bilen i veckan...
hitta dock inte din tråd i chassie delen, om du vill får du gärna länka så jag kan läsa på lite och kanske få upp hoppet om detta, känns som lamell diffen åker av igen jusst nu faktist och sätta på obromsad 188 diff istället
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 2/4 - 2011
Posted: 03 Apr 2011, 10:28
by Casy
Hitta inte tråden tyvärr.. här är en annan:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... ul#p317163" onclick="window.open(this.href);return false;
Sök på pinjong, kronhjul eller utväxling så får du fram lite fler trådar
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 21/8 - 2011
Posted: 21 Aug 2011, 16:14
by Hampusjacobsson
köpte mig en ic och en wg på vallåkra träffen idag
nu har jag nästan allt för turbo bygge så nu sätter de igång
slangar och rör osv får man köpa i efterhand när jag vet vad som behövs såklart
köker även nytt garage så e de någon som har något trevligt att dela med sig av så hör av er
trevligare och mecka några stycken än att ligga själv i en kall jävla lada
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 21/8 - 2011
Posted: 21 Aug 2011, 22:25
by Hampusjacobsson
va tvungen att åka till garaget och prov montera lite
delarna uppställda
tror ic'n blir bra så:) går nog att få tryck rören imellan strålkastarna annars vänder jag bara på den
fick inte ner grenröret för det tar i oljekylarslangarna
hur har ni löst de som kör med dumpkopieraren grenrör? olje filter flyttare ?
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 21/8 - 2011
Posted: 21 Aug 2011, 22:51
by Grooverhound
Behöver du sump med oljeretur har ja ett liggande till vettigt pris.skicka pm om du e intresserad.
Rören till oljekyl går väl kröka till lite? Lr köpa pressad slang så du får böj direkt.
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 21/8 - 2011
Posted: 21 Aug 2011, 22:58
by Hampusjacobsson
Grooverhound wrote:Behöver du sump med oljeretur har ja ett liggande till vettigt pris.skicka pm om du e intresserad.
Rören till oljekyl går väl kröka till lite? Lr köpa pressad slang så du får böj direkt.
e intresserad
nja tror inte de går böjja så mycke faktiskt
kanske går med annan slang, ska prova med en bit vanlig slang först bara för att se om det går överhuvudtaget med oljefiltret där:) enligt dumpkopieraren rekomenderar dom oljefilter flyttare, men dom har ingen att köpa
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 21/8 - 2011
Posted: 14 Sep 2011, 20:27
by e30mattias
Hampusjacobsson wrote:Grooverhound wrote:Behöver du sump med oljeretur har ja ett liggande till vettigt pris.skicka pm om du e intresserad.
Rören till oljekyl går väl kröka till lite? Lr köpa pressad slang så du får böj direkt.
e intresserad
nja tror inte de går böjja så mycke faktiskt
kanske går med annan slang, ska prova med en bit vanlig slang först bara för att se om det går överhuvudtaget med oljefiltret där:) enligt dumpkopieraren rekomenderar dom oljefilter flyttare, men dom har ingen att köpa
aha, du hade projekttråd också, intressant intressant!
japp oljefilter flytt är ett måste med kina rör. Men vill du komma undan lätt och billigt så skulle jag ta bort hela kylaren och kittet och skruva ett litet filter rakt på blocket!
finns kortare filter som passar..
Ska bilen endast användas på gatan och snik bygge ennutill så är du defenitivt inte i behov av oljekylare!
Visst oljefilterflyttare finns men blir bökigt och trångt hur som hellst där vid filtret. Adaptrarna till flyttarna e nästan lika stor som original adapter så det handlar om millimeters passning. + att dit ska det också slangar och grejer. Så isåfall skulle jag rekommendera att du fixar om grenröret lite!
Men som sagt du klarar dig hur bra som hellst utan kylare!!
köp ett kort filter med samma gänga och tätningsyta och skruva dit!
MVH. Mattias
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 21/8 - 2011
Posted: 14 Sep 2011, 20:41
by Hampusjacobsson
e30mattias wrote:Hampusjacobsson wrote:Grooverhound wrote:Behöver du sump med oljeretur har ja ett liggande till vettigt pris.skicka pm om du e intresserad.
Rören till oljekyl går väl kröka till lite? Lr köpa pressad slang så du får böj direkt.
e intresserad
nja tror inte de går böjja så mycke faktiskt
kanske går med annan slang, ska prova med en bit vanlig slang först bara för att se om det går överhuvudtaget med oljefiltret där:) enligt dumpkopieraren rekomenderar dom oljefilter flyttare, men dom har ingen att köpa
aha, du hade projekttråd också, intressant intressant!
japp oljefilter flytt är ett måste med kina rör. Men vill du komma undan lätt och billigt så skulle jag ta bort hela kylaren och kittet och skruva ett litet filter rakt på blocket!
finns kortare filter som passar..
Ska bilen endast användas på gatan och snik bygge ennutill så är du defenitivt inte i behov av oljekylare!
Visst oljefilterflyttare finns men blir bökigt och trångt hur som hellst där vid filtret. Adaptrarna till flyttarna e nästan lika stor som original adapter så det handlar om millimeters passning. + att dit ska det också slangar och grejer. Så isåfall skulle jag rekommendera att du fixar om grenröret lite!
Men som sagt du klarar dig hur bra som hellst utan kylare!!
köp ett kort filter med samma gänga och tätningsyta och skruva dit!
MVH. Mattias
det problemet löste jag så här
http://iloapp.boostjunky.se/data/_galle ... height=464" onclick="window.open(this.href);return false;
just nu håller jag på att få en 90 graders böjj påsvetsad på min turbo så de blir bättre med tryck rören
kommer riktig update sen
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 21/8 - 2011
Posted: 15 Sep 2011, 08:50
by e30mattias
Hampusjacobsson wrote:e30mattias wrote:
aha, du hade projekttråd också, intressant intressant!
japp oljefilter flytt är ett måste med kina rör. Men vill du komma undan lätt och billigt så skulle jag ta bort hela kylaren och kittet och skruva ett litet filter rakt på blocket!
finns kortare filter som passar..
Ska bilen endast användas på gatan och snik bygge ennutill så är du defenitivt inte i behov av oljekylare!
Visst oljefilterflyttare finns men blir bökigt och trångt hur som hellst där vid filtret. Adaptrarna till flyttarna e nästan lika stor som original adapter så det handlar om millimeters passning. + att dit ska det också slangar och grejer. Så isåfall skulle jag rekommendera att du fixar om grenröret lite!
Men som sagt du klarar dig hur bra som hellst utan kylare!!
köp ett kort filter med samma gänga och tätningsyta och skruva dit!
MVH. Mattias
det problemet löste jag så här
http://iloapp.boostjunky.se/data/_galle ... height=464" onclick="window.open(this.href);return false;
just nu håller jag på att få en 90 graders böjj påsvetsad på min turbo så de blir bättre med tryck rören
kommer riktig update sen
awesome!!
MVH. Mattias
Re: bmw e30 325 snik turbo Update 21/8 - 2011
Posted: 29 Sep 2011, 23:25
by Hampusjacobsson
lägger en liten uppdatering då istället för att spara ihop till en stor
har som jag skrivit i ett inlägg ovan köppt ett nytt grenrör så jag slipper flytta oljefiltret, känns mycket bättre detta grenröret ! fick ävem med en ny wg jag tänkte prova köra med, ingen aning om vad det är för någon men vi provar !
även bygt 3tums downpipe, ska bygga en liten kul sak direkt efter downpipe som ni får se sen
Tror föresten jag får döpa om mitt projekt och ta bort snik turbo och skriva turbo projekt istället
har nämligen köppt sprut !
megasquirt ms1 v3 fick de billigt som satan av pewwra här på ppf så de fick det vara värt !:)
detta som e på bilden var det som ingick, ingen beskrivning eller så, antar att de följer med något datorprogram till det oxå? om någon ligger på det så får ni gärna skicka över de till mig
hade hjälpt en del !:)
har lämnat iväg kompressor huset från turbon och håller på att få en 90 graders böjj på svetsat på det
Re: bmw e30 325 turbo Update 30/9 - 2011
Posted: 05 Oct 2011, 22:22
by Hampusjacobsson
står inte helt stilla
fick en 90 graders alu böjj + en kona så jag får upp tryckröret till 2.5 tum svetsat på min turbo av min bror
lite silicon slangar och slangklämmor så kan jag göra klart tryckrören
fick 2 flänsar utskurna oxå som jag ska ha till en liten kul sak som ni får se sen
det "värsta" jag har kvar nu e fixa oljeretur, funderar på att fixa något som man kan skruva dit ( vill inte utnytja min bror för mycket med svetsen ;P ) eller om jag köper ett färdigt tråg... sen koppla in mitt megasquirt såklart.... usch ser inte fram emot de, el e de värsta jag vet...
Re: bmw e30 325 turbo Update 5/10 - 2011
Posted: 06 Oct 2011, 03:22
by nicke.t
MS e de värsta du har kvar,
Re: bmw e30 325 turbo Update 30/9 - 2011
Posted: 06 Oct 2011, 10:39
by tlantz
Hampusjacobsson wrote:står inte helt stilla
fick en 90 graders alu böjj + en kona så jag får upp tryckröret till 2.5 tum svetsat på min turbo av min bror
lite silicon slangar och slangklämmor så kan jag göra klart tryckrören
fick 2 flänsar utskurna oxå som jag ska ha till en liten kul sak som ni får se sen
det "värsta" jag har kvar nu e fixa oljeretur, funderar på att fixa något som man kan skruva dit ( vill inte utnytja min bror för mycket med svetsen ;P ) eller om jag köper ett färdigt tråg... sen koppla in mitt megasquirt såklart.... usch ser inte fram emot de, el e de värsta jag vet...
Jag ser ingen dragavlastning på röret? det måste du också fixa
Re: bmw e30 325 turbo Update 30/9 - 2011
Posted: 06 Oct 2011, 12:45
by Hampusjacobsson
tlantz wrote:Hampusjacobsson wrote:står inte helt stilla
fick en 90 graders alu böjj + en kona så jag får upp tryckröret till 2.5 tum svetsat på min turbo av min bror
lite silicon slangar och slangklämmor så kan jag göra klart tryckrören
fick 2 flänsar utskurna oxå som jag ska ha till en liten kul sak som ni får se sen
det "värsta" jag har kvar nu e fixa oljeretur, funderar på att fixa något som man kan skruva dit ( vill inte utnytja min bror för mycket med svetsen ;P ) eller om jag köper ett färdigt tråg... sen koppla in mitt megasquirt såklart.... usch ser inte fram emot de, el e de värsta jag vet...
Jag ser ingen dragavlastning på röret? det måste du också fixa
du menar så slangen inte hoppar av ?:) ja de skulle jag iofs bett han göra... ähh de löser sig
får väll ändå be han svetra olje retur i tråget så bara dra lite svets rutn röret där med
koppla in mset kommer nog inte vara lätt vad jag hört
kanske skulle fixat något annat sprut istället
du har inget gammalt som ligger tim ?:)
Re: bmw e30 325 turbo Update 30/9 - 2011
Posted: 06 Oct 2011, 13:12
by tlantz
Jag ser ingen dragavlastning på röret? det måste du också fixa
[/quote]
du menar så slangen inte hoppar av ?:) ja de skulle jag iofs bett han göra... ähh de löser sig
får väll ändå be han svetra olje retur i tråget så bara dra lite svets rutn röret där med
koppla in mset kommer nog inte vara lätt vad jag hört
kanske skulle fixat något annat sprut istället
du har inget gammalt som ligger tim ?:)[/quote]
Det är viktigt om du ska ladda ngt..
Hmm gammalt har jag inte. har riktigt fina saker du kan få köpa, billigt för att vara styrsystem och funkar klockrent! Körs i många rallybilar! idag.
Re: bmw e30 325 turbo Update 30/9 - 2011
Posted: 06 Oct 2011, 14:42
by Hampusjacobsson
tlantz wrote:Jag ser ingen dragavlastning på röret? det måste du också fixa
du menar så slangen inte hoppar av ?:) ja de skulle jag iofs bett han göra... ähh de löser sig
får väll ändå be han svetra olje retur i tråget så bara dra lite svets rutn röret där med
koppla in mset kommer nog inte vara lätt vad jag hört
kanske skulle fixat något annat sprut istället
du har inget gammalt som ligger tim ?:)[/quote]
Det är viktigt om du ska ladda ngt..
Hmm gammalt har jag inte. har riktigt fina saker du kan få köpa, billigt för att vara styrsystem och funkar klockrent! Körs i många rallybilar! idag.[/quote]
e de samma som du kör då?;P har dock inte råd med 10k kr sprut ;P beror på vad du menar med billigt ;D
Re: bmw e30 325 turbo Update 5/10 - 2011
Posted: 06 Oct 2011, 15:23
by Nisse Järnet
Det är lätt att koppla in MS.