Page 2 of 19
Posted: 06 Mar 2011, 20:45
by Joachim
markus wrote:Funkar lika bra på - sidan =)
Man SKA bryta på - sidan!

Posted: 07 Mar 2011, 12:42
by m_ellisson
Oljepump moddad för att passa med gördel..
Det ska ju sitta 2 styrningar i blocket till ölpumpen men det gör det inte på min? Hittar inte de styrningarna i realoem heller?

Posted: 07 Mar 2011, 19:33
by m_ellisson
Filterhus, bröstkåpa mm ditsatt nu

Posted: 09 Mar 2011, 19:18
by m_ellisson
Här har jag rundslipat höger länkarm för att få på bussningen.
Bussning på plats nu
Även här har hålet lagts igen för att ett hål för infästning till kränghämmare ska fixas.
Båda styrledsinfästningarna tigade o klara.
Ska provmontera allt nu i väntan på coiloverben o sänka ner bilen för att se
om hjulen tar i något vid fullt rattutslag. Ev så får jag kapa lite o bygga om rambalkarna.

Posted: 17 Mar 2011, 01:20
by Grooverhound
Då får man se dig i bivaröd framåt vårkanten då
Ser fint ut går svänga en hel del nu

Posted: 17 Mar 2011, 01:38
by ZAK
jävlar vad du avancerar med styrningen!
Fått dig en lektion av DanneJ? =]
Posted: 17 Mar 2011, 06:52
by m_ellisson
Grooverhound wrote:Då får man se dig i bivaröd framåt vårkanten då
Ser fint ut går svänga en hel del nu

Ja jag kommer synas där oxå.

Det är rätt mycket skillnad.
Posted: 17 Mar 2011, 07:17
by m_ellisson
ZAK wrote:jävlar vad du avancerar med styrningen!
Fått dig en lektion av DanneJ? =]
Ja nån lektion har jag väl fått

Intresset för hjul & styrvinklar har växt en aning sedans vi fick hjulinställninsutrustning på jobbet!
Det ska bli kul att se om det blir brutal skillnad att köra bilen

Posted: 17 Mar 2011, 07:25
by ZAK
m_ellisson wrote:ZAK wrote:jävlar vad du avancerar med styrningen!
Fått dig en lektion av DanneJ? =]
Ja nån lektion har jag väl fått

Intresset för hjul & styrvinklar har växt en aning sedans vi fick hjulinställninsutrustning på jobbet!
Det ska bli kul att se om det blir brutal skillnad att köra bilen

Ja jag har aldrig satt mig in i det där faktiskt så vore kul om det gjorde nått.
Så har man nått till man eventuellt kan bygga sen i framtiden =D
Posted: 18 Mar 2011, 12:43
by m_ellisson
ZAK wrote:m_ellisson wrote:ZAK wrote:jävlar vad du avancerar med styrningen!
Fått dig en lektion av DanneJ? =]
Ja nån lektion har jag väl fått

Intresset för hjul & styrvinklar har växt en aning sedans vi fick hjulinställninsutrustning på jobbet!
Det ska bli kul att se om det blir brutal skillnad att köra bilen

Ja jag har aldrig satt mig in i det där faktiskt så vore kul om det gjorde nått.
Så har man nått till man eventuellt kan bygga sen i framtiden =D
Tror det blir bra. Vi får se om nån månad

Posted: 18 Mar 2011, 12:56
by m_ellisson
Mätte vinklarna igår
Vänster hjul från rakt hjul- till fullt vänster = 40 grader
Vänster hjul från rakt hjul till fullt höger = 40 grader
Höger hjul från rakt hjul till fullt vänster = 40 grader
Höger hjul från rakt hjul till fullt höger = 40 grader
Men blir ju inte 100% såhär så det slutgiltiga resultattet ser jag sen när jag gör fyrhjulsmätningen...

Posted: 19 Mar 2011, 10:32
by Nisse Järnet
Ser fint ut!

Styrhylsorna till oljepumpen är samma som till tex hylsorna till oljefilterhuset på M50in btw.
Posted: 19 Mar 2011, 21:04
by m_ellisson
Nisse Järnet wrote:Ser fint ut!

Styrhylsorna till oljepumpen är samma som till tex hylsorna till oljefilterhuset på M50in btw.
Tack Nisse!
Ok ja det stämmer bra det

va en polare som hade till m30 så det löste sig smidigt.

Re: M_Ellisson E30 328 turbo - botten ihopsatt
Posted: 06 Apr 2011, 22:52
by m_ellisson
Update
Toppen hemkommen & ihopsatt
Ny fin cooperingpackning
Och toppen på plats

Re: M_Ellisson E30 328 turbo - motor ihopsatt
Posted: 07 Apr 2011, 08:24
by J.petersson
jäkligt fint bygge du har på gång:) tänkte bara höra var man köper Innotechs packningssilicon? lr något annat bra när man ska byta tråget. mvh