Page 2 of 4

Posted: 16 Dec 2005, 17:43
by M3JONAS
Om du har 270 graderskammar så är det inte någon nackdel.
750cc spridare kan funka men kommer troligtvis vara på gränsen. Satsa på en uppsättning på ca 850-1000cc.
Railen går att använda original men om du ska byta till andra slangar kan det var idé att byta railen till annan med justa kopplingar för skruvansluning av slangen, tex den här http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=326

Du kommer att få göra om litegrand med slangarna samtidigt som du byter till en walbropump som du monterar i tanken, under bilen på vänstersidan sitter en soppapump tillsammans med soppafiltret, den pumpem får du ta bort och i samband med det får du dra ny slang där med skarvar ellerny slang hela vägen. Seriösaste är såklart att dra ny, lite grövre, stålspunnen slang hela vägen från tanken och fram till railen på en gång så slipper du skarvar. Självklart då via ett soppafilter.

Posted: 16 Dec 2005, 19:02
by Bmwandreas
Bra att vi har Jonas här som kan förklara:)

Posted: 16 Dec 2005, 20:40
by Bmwandreas
Köper du bara en 618 tryckplatta och sinter för 4000kr.

Posted: 16 Dec 2005, 22:34
by bemmerfanatic
Bmwandreas wrote:Kolvar 8800kr (8,5 komp)
Stakar 9200kr
MLS 2500kr
ARP topp 2000kr
ARP ramlager 1600kr
Walbro pump 1500kr
32st nya fjädrar och alu reitainers 4500kr

Du ska även balansera vevaxeln.


Autronic SM4 18900kr
MSD 6a tändkit 3000kr

hva koster det å balansere veivakselen???

Posted: 16 Dec 2005, 23:47
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Bra att vi har Jonas här som kan förklara:)


Sorry om jag la mig i för mycket, kändes bara som om man kände sig lite hemma för en gångs skull... Tycker att det är så mycket snack om m20 och m50 ;)
Fast det är fortfarande lite läskigt med turbo...

Posted: 17 Dec 2005, 00:21
by M3JONAS
Hur kommer receptet att se ut?

Posted: 17 Dec 2005, 13:16
by Bmwandreas
Vi har PT67BB turbos för extra pris nu.
Den har snarlik spec som GT35/40R.

Men för bara 12500kr!

Posted: 17 Dec 2005, 17:31
by Bmwandreas
Vi har köpt hem 11st och 6st är redan sålda.
Så det är först till kvarn.

Dom kommer kosta 16-17k sen.

Mvh

Posted: 19 Dec 2005, 17:17
by ossie
Jag tror inte att en sinter, varken 4 eller 6 puckad, fungerar så bra en 4 cylindrig motor pga den råa gången (starkare pulser) som en 4a ger. Det här har jag inte hittat på själv utan fick det förklarat av ett gäng killar som kan 4 cyl turbo, speciellt s14. Sen så kan det säkert fungera skit bra på andra orter.

Posted: 19 Dec 2005, 17:53
by Bmwandreas
Vi kör alltid 4 puck på S14.

Posted: 19 Dec 2005, 19:42
by ossie
har ni testat 6 puckad?

Posted: 19 Dec 2005, 20:16
by Bmwandreas
Nix, vi kör alltid med 4 puck eftersom den håller i bättre.