Page 2 of 6
Posted: 03 Jan 2011, 14:43
by Doktorn
lenin wrote:Tackar för alla tycken! Nån som vet nått bra tips hur man får kärningen o förstå att de e detta ja måste ha oavsett va de kostar
Känns som man får mer för pengarna om man köper ett vipec gentemot link, 2,5k extra i sammanhanget känns som de kan vara värt om man får bättre grejjer. Som knotan sa vill man ju inte stå med datorn o krabba halva dagen av en bankörning.
Som de e nu står de mellan link o vipec. Rösta gärna A eller B!
Ja får du henne att pynta ett sprut så dela med dig av tekniken! Jag har flera bilar som kan behöva bli programmerbara=)
Posted: 03 Jan 2011, 15:33
by Bmwandreas
Det är lågohmsdriver i Vipec, inte Link storm.
Posted: 03 Jan 2011, 15:34
by lenin
Grefven wrote:lenin wrote:Tackar för alla tycken! Nån som vet nått bra tips hur man får kärningen o förstå att de e detta ja måste ha oavsett va de kostar
Känns som man får mer för pengarna om man köper ett vipec gentemot link, 2,5k extra i sammanhanget känns som de kan vara värt om man får bättre grejjer. Som knotan sa vill man ju inte stå med datorn o krabba halva dagen av en bankörning.
Som de e nu står de mellan link o vipec. Rösta gärna A eller B!
är väl ingen skillnad mellan vipec och link förutom klistermärket på lådan. iaf till det du ska ha det till? kolla vilka funktioner du behöver bara.
fint att du fått kärringen till att lätta på börsen oxå, hur gör man det?
De borde du om någon veta tycker ja?
Posted: 03 Jan 2011, 15:38
by Grefven
Hon har 150k/året i lön sen 10år tillbaka. Så där finns inga pengar att hämta.
Posted: 03 Jan 2011, 19:40
by lenin
Grefven: Menade mer att du har bättre pli o får göra va du vill me dina pengar. Vi har gemensam ekonomi o de har väl sina för- och nackdelar.
Men då e igentligen enda skillnaden att vipec klarar lågohmsspridare. Får ta en öl o sova lite på de här.
Posted: 03 Jan 2011, 19:45
by Dawe_A
Struntade du i min gamla e30 kombi sen eller? Va den helt upprostad i golvet eller ?
Posted: 03 Jan 2011, 19:50
by Grefven
lenin wrote:gemensam ekonomi o de har väl sina för- och nackdelar.
det har bara fördelar för den som är dominant och inte skäms för att gapa sig till allt till sin fördel.
dela på gemensamma utgifter är väl en självklarhet. betal alla räkningar, köp allt till hemmet, mat osv osv. men det som blir över. det borde man väl själv få bestämma över?
Posted: 03 Jan 2011, 20:09
by Bmwandreas
lenin wrote:Grefven: Menade mer att du har bättre pli o får göra va du vill me dina pengar. Vi har gemensam ekonomi o de har väl sina för- och nackdelar.
Men då e igentligen enda skillnaden att vipec klarar lågohmsspridare. Får ta en öl o sova lite på de här.
Nej det skiljer på funktioner i programvara också. Sen ingår lufttemp och vattentempgivaren. Så de 900kr som de skiljer kanske inte spelar någon roll
Posted: 04 Jan 2011, 03:21
by dgyldmark
Bmwandreas wrote:lenin wrote:Grefven: Menade mer att du har bättre pli o får göra va du vill me dina pengar. Vi har gemensam ekonomi o de har väl sina för- och nackdelar.
Men då e igentligen enda skillnaden att vipec klarar lågohmsspridare. Får ta en öl o sova lite på de här.
Nej det skiljer på funktioner i programvara också. Sen ingår lufttemp och vattentempgivaren. Så de 900kr som de skiljer kanske inte spelar någon roll
Välj då ett vipec v44, Finns en funktion i programvaran som är guld värd. Sedan har inte link g4 extreme closed loop till laddstyrningen vad jag hittat. dock till tomgångsmotorn.
Posted: 04 Jan 2011, 08:31
by Bäckis
robert wrote:Bäckis wrote:Vi säljer även Autronic till den som vill ha det. MS och VEMS bjuder på mer strul och skit i bänken på ett år än alla andra sprut tillsammans, trots att det kanske är max 10-20% som kör dem. Och ja, et är en ren SANNING.
Vad är likheten mellan MS och VEMS och varför du drar du dem över samma kam? Av nyfikenhet vad har problemet varit exakt eg?
Minst sagt många. Väldigt mkt triggerfel mm. Jag anser att det är junk, tänker inte diskutera det, igen. Om man är intresserad av elektronik så visst, annars bör man välja något annat som tex Vi-pec, Link, Autronic.
Jag vet på rak arm ingen som inte bara vridit på nyckeln efter att ha kopplat in sitt Vi-pec, och då handlar det om ca 200 system.
Posted: 04 Jan 2011, 11:19
by knotan
min sambo har varit arbetslös/mammaledig mer eller mindre hela tiden sen hon blev gravid med första ungen för snart 7 år sedan, det hindrar inte mej att bygga bil ändå
(hon jobbar inom komun/omsorgen så där finns inga fasta tjänster, bara vikariat 2-3 månader under semestertider)
men men kansk är som nån sa att gemensam "ekonomi" gynnar den som gapar mest
när jag köpte vipec till min förra året (efter ha felskökt på mitt MS i 2 veckor utan framgång,) så ansåg jag att det inte var nått att ens fundera på... bara öppna plånboken sen fick jag leva som en kyrkråtta några månader, men det va det värt,. bilen hoppade iallafall igång å gick bra direkt
ska det vara budget så kan du som sagt lika väl ta det billuigare linket, finns ju utgångar för å köra wastefire å det räcker långt upp i effekt.. motstånd för spridarna är ju väldigt välbeprövat så att välja vipec för kunna köra lågnivå känns onödigt...
Posted: 04 Jan 2011, 11:27
by Bäckis
Det är inte enda skillnaden, men han klarar sig med ett Atom.
Posted: 04 Jan 2011, 11:29
by lenin
Dawe_A wrote:Struntade du i min gamla e30 kombi sen eller? Va den helt upprostad i golvet eller ?
Jadu. Skulle faktiskt börja skotta fram den precis när ja fick denna som byte mot en annan bil. Men som sagt den e de mycke o göra på. Hade släppt svetsen i fjäderbenet hela vägen så ena framhjult e helt snett. Men motor sitter i så de ska bara kopplas el me. Får bli projekt nr:2
Posted: 04 Jan 2011, 11:30
by lenin
Usch blir bara velig av de här. Alla säger olika. Lutar iaf åt ett vipec men får nog sova på de några nätter till. Finns ändå inte tid o börja koppla på hela denna veckan o ev inte nästa heller.
Posted: 04 Jan 2011, 12:49
by Bmwandreas
knotan wrote:min sambo har varit arbetslös/mammaledig mer eller mindre hela tiden sen hon blev gravid med första ungen för snart 7 år sedan, det hindrar inte mej att bygga bil ändå
(hon jobbar inom komun/omsorgen så där finns inga fasta tjänster, bara vikariat 2-3 månader under semestertider)
men men kansk är som nån sa att gemensam "ekonomi" gynnar den som gapar mest
när jag köpte vipec till min förra året (efter ha felskökt på mitt MS i 2 veckor utan framgång,) så ansåg jag att det inte var nått att ens fundera på... bara öppna plånboken sen fick jag leva som en kyrkråtta några månader, men det va det värt,. bilen hoppade iallafall igång å gick bra direkt
ska det vara budget så kan du som sagt lika väl ta det billuigare linket, finns ju utgångar för å köra wastefire å det räcker långt upp i effekt.. motstånd för spridarna är ju väldigt välbeprövat så att välja vipec för kunna köra lågnivå känns onödigt...
Kan säga att det är enorm skillnad på öppningstid mellan en lågohmsspridare med 4/1A signal och en med motstånd. Så att säga att det är onödigt när det finns är osanning.
Posted: 04 Jan 2011, 14:04
by dgyldmark
Var i praktiken blir detta ett problem Andreas?
Posted: 04 Jan 2011, 15:19
by Bmwandreas
Full öppningstid spelar det ingen roll men allt under 90-100% blir lite knasigt.