V8 M60B40 540/740
Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast
Jag hjälpte min garage kompis med lite delar till hans m60 med lysholm! Och vi/han laddade 0,9 på sin med bmw-originaldelar och det ända som var gjort var O-ringar och frästa kolvar! Så 500+ är inga problem med en M60! (Så länge man inte snålar med soppa och har ett vettigt sprut så tror jag att det går bra att ladda över ett kilo oxå men guppy min garagekompis hittade en annan drömbil så allt är sålt nu... Men hoppas någon köper den här och gör någe fränt av den! B-)
bmw.nisse
Nissan 200sx med m50vanos+turbo
(driftingbil)
Nissan 200sx med m50vanos+turbo
(driftingbil)
Precis, min tanke från början var en e36 Coupé med m60n och snik-kompressor-kit och 450hk. Nu när jag varken har tid eller råd så är det roligare om någon annan bygger cool bil med min maskin.
Funderar på att byta bort den mot dieselpumps bygge
Den har ju legat här ett tag och på pall ännu längre, så det är väl inte intressant i raka sexor träsket att sälja en vinkel åtta. Även om den är skitbillig nu...
Funderar på att byta bort den mot dieselpumps bygge

Den har ju legat här ett tag och på pall ännu längre, så det är väl inte intressant i raka sexor träsket att sälja en vinkel åtta. Även om den är skitbillig nu...
bmw.nisse wrote:Jag hjälpte min garage kompis med lite delar till hans m60 med lysholm! Och vi/han laddade 0,9 på sin med bmw-originaldelar och det ända som var gjort var O-ringar och frästa kolvar! Så 500+ är inga problem med en M60! (Så länge man inte snålar med soppa och har ett vettigt sprut så tror jag att det går bra att ladda över ett kilo oxå men guppy min garagekompis hittade en annan drömbil så allt är sålt nu... Men hoppas någon köper den här och gör någe fränt av den! B-)
If you blink, you miss me.
Motorn är komplett, det bör alltså sitta en LMM på den, men å andra sidan sitter LMM inte direkt på motorn så den kan ha glömts i bilen.
Vad skall jag göra med lådan? Priset är alltså satt till motorn, lådan får du på köpet så jag slipper den. ALLA dem lådorna rasar, men en 2mån Blocket annons resulterade i NOLL mail eller påringningar om lådan så nu ges den bort tillsammans med motorn.
Vad skall jag göra med lådan? Priset är alltså satt till motorn, lådan får du på köpet så jag slipper den. ALLA dem lådorna rasar, men en 2mån Blocket annons resulterade i NOLL mail eller påringningar om lådan så nu ges den bort tillsammans med motorn.
Priset är 5000kr om du hämtar den i Karlskrona snabbt, annars är priset bud.67Firebird wrote:Hej
Pris utan låda? Finns LMM?
micke999 wrote:vad är priset?
- bmw_fredde
Hur långt har den gått och vilken årsmodell är det? är det ews på den?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Årsmodell kommer jag faktiskt inte ihåg, men gissar på tidigare än -95 och runt 20k mil. Kommer från en 740 som jag köpte bara för att jag behövde lådan, sen sket jag i lådan av olika anledningar och paketet har varit liggande sedan 2007. Samlat lite damm med andra ord 
Bilen jag köpte var sidosmälld, men motor och låda är provkört och funkade klockrent vid urplockningen.

Bilen jag köpte var sidosmälld, men motor och låda är provkört och funkade klockrent vid urplockningen.
bmw_fredde wrote:Hur långt har den gått och vilken årsmodell är det? är det ews på den?
- ButterflyRacing