jorgen wrote:fick svar nu. motor, låda, bakaxel o bromssytem måste vara utbytt till kralligare prylar. det ska sitta en turbo som motsvarar en standard bil. det ska finnas bromspapper. Detta gäller vid reggning av e85 o turbo
stämmer, och det där med bromssystemet, det är inte så viktigt hur stora grejerna är, men dom har vissa krav som det ska fungera efter
har snackar en hel del med gustav om att regga bil både med och utan turbo, men med mer effekt, och det gäller samma sak för båda
allt måste fungera väldigt väl, samt att då bromsförstärkare etc ska komma från en bil med liknande effekt och tyngd så den kan klara av att fördela tillräckligt med kraft
15kw/100kg gäller oxå bara när bilen reggas som ombyggt fordon.
Jag skulle regga min volvo med E85 igentligen, men det vart så krångligt med intyg. Man är tvungen att ha intyg eller kunna intyga på nätt sätt att alla delar i bränslesystemet är godkänt för E85.
jorgen wrote:fick svar nu. motor, låda, bakaxel o bromssytem måste vara utbytt till kralligare prylar. det ska sitta en turbo som motsvarar en standard bil. det ska finnas bromspapper. Detta gäller vid reggning av e85 o turbo
Jag ska icke ha e85.
motorn är ju en m50 original så det får jag inte åka med då alltså?
låda är från M3 3,0
bakaxel är från m3 3,0
bromsar är originaldimensioner och original ok. men med Brembo Max skivor och xp8 belägg. de duger ju i verkligheten men duger de för en bes? korkade regler har ju förekommit förr menar jag...
men om jag ex lägger i en 135hk volvo LTT rödmotor då? får jag åka med mina 190hk bromsar och zf låda och m3 bakaxel?
Söderling wrote:15kw/100kg gäller oxå bara när bilen reggas som ombyggt fordon.
Jag skulle regga min volvo med E85 igentligen, men det vart så krångligt med intyg. Man är tvungen att ha intyg eller kunna intyga på nätt sätt att alla delar i bränslesystemet är godkänt för E85.
vad gäller i mitt fall då? när jag bara vill få en bil som jag kan rulla genom sbp med och som är laglig i alla lägen på gatan.
(förutom att jag kommer vara olaglig med att ha ett högre effektutag efter registreringen gjorts.
erikjakan wrote:Jag vet en helt laglig m3a med turbo och bensin, men den är dyyr
det är för att slippa byta bil som jag spånar på reggning. ska det bytas bil så blir det rätt bil från början.
Ja den m3an har du ändå inte råd med ..
Jag förstod det, ville bara retas lite
Ett alternativ kan vara att regga med e85, sen mappa och köra på soppa?
MVH Erik
det kunde vara ett alternativ. om det inte är som söderlind säger. att allt måste vara e85 specat. jag ska inte komplicera något mer än nödvändigt.
då får jag istället köpa en annan bil. slipper det gärna. men är det nära omöjligt att få turken reggad med turbo (kan som sagt byta maskin till en motor som har turbo standard) så får jag tänka om.