pelko wrote:Kolla ventilationen först. Är rotationen fel så kommer de fejda fort.
Tror att din lösning stämmer...
Minns att jag sett flera som suttit dom på samma sätt...
Men ska kolla upp endå..
En sak till..
Om man kollar rakt in i skivan framifrån så att säga så är en del vanliga skivor raka i ventilationen och in i centrum.
Medans race skivor och dyligt skivor är böjda in i centrum.
Mina är böjda in till centrumet.
För om man tänker logiskt så ska ju skivan " skära " in kall luften till skivan och inte av stöta luften.
pelko wrote:Kolla ventilationen först. Är rotationen fel så kommer de fejda fort.
Men ska kolla upp endå..
En sak till..
Om man kollar rakt in i skivan framifrån så att säga så är en del vanliga skivor raka i ventilationen och in i centrum.
För om man tänker logiskt så ska ju skivan " skära " in kall luften till skivan och inte av stöta luften.
Är det det du menar hur ?
nej, om jag förstår dig rätt så är det precis det jag menar med mina tidigare inlägg att den ska INTE ta luft till sig, utan den ska "slunga" utåt den varma luften
det är det som visas på den bilden jag bifogade, att dom "böjda" ventilationshålen som går från skivans yttre in till mitten, dom ska vara som på bilden, inte tvärt om
Men ska kolla upp endå..
En sak till..
Är det det du menar hur ?
nej, om jag förstår dig rätt så är det precis det jag menar med mina tidigare inlägg att den ska INTE ta luft till sig, utan den ska "slunga" utåt den varma luften
det är det som visas på den bilden jag bifogade, att dom "böjda" ventilationshålen som går från skivans yttre in till mitten, dom ska vara som på bilden, inte tvärt om
Mvh
Okej då ska luften slungas ut...
Då monterar jag skivorna så dom slungar ut luften...
Pelko det är natt och förstår att vanliga personer sover och inte förstår allt Haha.. Förklarade mig lite dåligt.
Men fick svar Dajb att luften ska slungas ut ur skivan så.
Och med hur skivan ska moneras så bör jag fått svar på mina frågor i detta ämne.. Thank you
jag skulle tippa på att slitsningen är gjord så för att visa rotationsriktningen på skivan?? kollar man på D2:s hemsida och på ferraribilar som har dessa bromsar så sitter dom precis som pelko beskrev!
syns väl dåligt på denna bilden men man kan se det svagt iaf.
Ja då förstår jag varför de ska sitta som de ska.
Jag trodde att ventilationskanalerna var utformade åt samma håll som slitsarna.
Då föll poletten ner och det man hört och det Pelko sa stämmer helt överens.
Tack för det.
Denna sitter på förarsidan.
Tycker det "ser" mer rätt ut.
Ang bromskylningen har jag "hört" att det inte spelar någon roll hur man monterar. Men som sagt, det var typ bromsmannen.se/com som sa det.
Kylflänsarna inne i skivan är det enda man behöver bry sig om igentligen. Vilket håll slitsningen går har ingen betydelse. Dom sitter där bara för att få bort material och gaser från skivan/belägget mao inte något att bry sig om föräns man ska köra racing på bana.
Föresten hur ofta ser man slitsade skivor på en racebil ?
markus wrote:Kylflänsarna inne i skivan är det enda man behöver bry sig om igentligen. Vilket håll slitsningen går har ingen betydelse. Dom sitter där bara för att få bort material och gaser från skivan/belägget mao inte något att bry sig om föräns man ska köra racing på bana.
Föresten hur ofta ser man slitsade skivor på en racebil ?
slits och hålborr är inget för en brukis alls. det är rena brottanvisningar.
folk som handlar borrade big brake kit för stora pengar blir ofta väldigt ledsna när de ser att de får köpa dyra kinabelägg för att det inte finns riktiga till de udda oken och även nya skivor ganska fort.
Grefven wrote:slits och hålborr är inget för en brukis alls. det är rena brottanvisningar.
folk som handlar borrade big brake kit för stora pengar blir ofta väldigt ledsna när de ser att de får köpa dyra kinabelägg för att det inte finns riktiga till de udda oken och även nya skivor ganska fort.
polaren köpte märkesbelägg till sina K-sport.. men minns inte om det var AP,Alcon eller nåt annat märke.
sen när jag bygger kit brukar jag andvända zimmermanns borrade skivor, dom har funkat bra på dom gatbilarna jag byggt till.
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009