Posted: 30 Nov 2010, 20:14
Jørg1e30 wrote:er vel ikke ett spesielt stort problem med sprekker i s38 toppene. har sett mange varm kjørte s38 og ingen med sprikker i toppen.
Måste haft förjävla tur många ggr då : p
Jørg1e30 wrote:er vel ikke ett spesielt stort problem med sprekker i s38 toppene. har sett mange varm kjørte s38 og ingen med sprikker i toppen.
TreLingon wrote:Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!
Trötta ? Hehe orginal ja . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd
Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever
r.ivars wrote:TreLingon wrote:Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!
Trötta ? Hehe orginal ja . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd
Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever
han åker 16v
r.ivars wrote:TreLingon wrote:Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!
Trötta ? Hehe orginal ja . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd
Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever
han åker 16v
AllarN wrote:fredrick wrote:Har ni sett en audi 5a koka nån gång eller??? =)
Nej aldrig. Det var det första jag tänkte på när jag såg denna tråd med. Jag har kört alla mina trimmade Audin med std. kylare. Nuvarande S2an är till och med utan lilla kylet. Även alla utan afterrun pumpen. Dvs. sämre kylning än org. Och aldrig haft något problem med vattentempen.
Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!
Snurrbo wrote:Men dom spricker ändå. Mellan ventiler och ut till tändstiftshålet.Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!