Page 2 of 2

Posted: 30 Nov 2010, 20:14
by Xanadu
Jørg1e30 wrote:er vel ikke ett spesielt stort problem med sprekker i s38 toppene. har sett mange varm kjørte s38 og ingen med sprikker i toppen.


Måste haft förjävla tur många ggr då : p

Posted: 30 Nov 2010, 20:28
by Jørg1e30
mulig det. Hvor sprekker di da?

Posted: 30 Nov 2010, 20:37
by r.ivars
TreLingon wrote:
Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!


Trötta ? Hehe orginal ja :wink: . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd :)

Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever ;)


han åker 16v ;)

Posted: 30 Nov 2010, 21:01
by micke999
r.ivars wrote:
TreLingon wrote:
Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!


Trötta ? Hehe orginal ja :wink: . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd :)

Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever ;)


han åker 16v ;)


finns många grymma med 8v med ta danne tillex

Posted: 30 Nov 2010, 21:59
by Doktorn
Ja det går att få hiskelig snurr i en 8v, men orig är dom inte roliga =(

Posted: 01 Dec 2010, 13:35
by TreLingon
r.ivars wrote:
TreLingon wrote:
Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!


Trötta ? Hehe orginal ja :wink: . Har ju Johan Johansson i Västerås med 900hk nånting i pv:n.
Går galet bra 8:26 på Mantorp i somras med feg ladd :)

Har själv en 8v i 240. Den är grym. Bästa motorn ever ;)


han åker 16v ;)


Arne då... Men ballt med volvo snurran :)

Posted: 01 Dec 2010, 13:53
by Silverboy
AllarN wrote:
fredrick wrote:Har ni sett en audi 5a koka nån gång eller??? =)


Nej aldrig. Det var det första jag tänkte på när jag såg denna tråd med. Jag har kört alla mina trimmade Audin med std. kylare. Nuvarande S2an är till och med utan lilla kylet. Även alla utan afterrun pumpen. Dvs. sämre kylning än org. Och aldrig haft något problem med vattentempen.


men de sprekker mellom ventil og tändstift...
kanskje ikke noen stor sak, men å få tak i en sprickfri 20V topp er jo nesten umulig ;)

Posted: 01 Dec 2010, 17:31
by Snurrbo
Men dom spricker ändå. Mellan ventiler och ut till tändstiftshålet. :roll:


Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!

Posted: 01 Dec 2010, 18:13
by dgyldmark
Snurrbo wrote:Men dom spricker ändå. Mellan ventiler och ut till tändstiftshålet. :roll:


Doktorn wrote:Den enda motorn jag vet som garanterat inte har problem är volvo 8v, man kan ju köra dom så varma så det osar bränd plast och inte är en droppe vatten kvar och sen hälla på kallt vatten och det låter som hela motorn spricker men sen funkar det igen =) Synd dom är så trötta bara!


då har man andra problem

Posted: 01 Dec 2010, 19:34
by johankihl
Har sett en sprickfri 7A topp till audi. De kanske klarar sig bättre än 3b/aby osv

Posted: 01 Dec 2010, 20:19
by Leon83
Putsade till en s2a topp 3b åt en kompis den var sprucken på 3-4 riktigt grovt inne i kanalen vid fenan. skall tydligen vara mycket vanligt.