Page 2 of 2

Posted: 05 Dec 2010, 15:35
by FCUK
daimboy wrote:Får man plats med turbon neråt på en e30 med m50?
Nej det tror jag ej. Inte utan modifikationer. Jag har ju inte fått dit grenröret än men hoppas kunna vända det uppåt och sen göra någon liten adapter för att turbon inte så ta i toppen.

mvh

Posted: 05 Dec 2010, 15:50
by maattias
FCUK wrote:
daimboy wrote:Får man plats med turbon neråt på en e30 med m50?
Nej det tror jag ej. Inte utan modifikationer. Jag har ju inte fått dit grenröret än men hoppas kunna vända det uppåt och sen göra någon liten adapter för att turbon inte så ta i toppen.

mvh
finns det utrymme för två så måste det ju ändå finnas utrymme för ett? ;)
Image
Image

näämen motorvinkel och förståss storlek på turbon spelar ju roll? trångt blir de iaf!


MVH. Mattias

Posted: 05 Dec 2010, 15:53
by daimboy
Det där ser ut som m20 lut, har m50 lut på min och det ser ganska trångt ut där nere, kanske går med nån liten snurra iofs :)

Posted: 09 Dec 2010, 20:50
by FCUK
Toppen bortagen och isärplockad idag. Imorgon åker den iväg på planing.
Image

Image

Image


Grymt skön låt med hardcore superstar!
http://www.youtube.com/watch?v=fThBIaSVBnk

mvh

Posted: 02 Jan 2011, 18:50
by FCUK
Nu har man äntligen kommit igång igen på riktgit i garaget efter all
julmat och nyårfirande. Va ute idag och slängde upp växellåda och
började greja med växelspaken. Ska försöka sätta en knapp i knoppen
till launchen. Måste få tag på ett ordentligt rör i rätt dimension.
Sen väntar jag på att oljereturen ska bli svetsad. Tänkte dra in den i
bröstkåpan under kedjespännaren. Börjar snart bli dax att dra sprutet.
Ska bli skoj!

Lite bilder också:

Såhär står etröttin' just nu.
Image
Image

Coopering
Image

4-puck
Image

Några badande tryckare
Image

Nyplanad fick ta bort 0,1mm
Image

Mvh

Posted: 20 Jan 2011, 22:19
by FCUK
Tja!

Är i full gång med att dra kablar i motorrummet. Är klar med de vanliga tråkiga sakerna som startmotor osv. Blev rätt nöjd med resultatet. Idag började jag med härvan till sprutet. Känns som det kommer bli jävligt bra. Har köpt kabelstrumpor så det kommer nog se riktigt bra ut.

Hoppas att Fredrik på DDesign kan få fram någon bra turbo åt mig så man kan börja med tryckrör och downpipe och wastegaterör.

Bilder ofc:

Image

Bremi Audispolar:)
Image

Image

Image

Blir fint med boxen på alu. Den får sitta på orginalplatsen i handsfacket
Image


mvh

Posted: 21 Jan 2011, 15:42
by FCUK
tja

bild på min oljeretur. Svarvad och tiggad. Blev rätt ganska bra.

Image
Image

Har gjort ett nytt fäste i kofångaren så jag kan köra helt utan frontplåt. Kommer skruva plasten direkt i kofångaren.
Image

mvh

Posted: 27 Jan 2011, 22:51
by Denkan
Hur går de för dig då? Kopplat färdigt snart lr?

Posted: 29 Jan 2011, 18:00
by FCUK
Denkan wrote:Hur går de för dig då? Kopplat färdigt snart lr?
Jo det går bra, Spridare och tändspolar är klart nu. Bara lite givare kvar.

Mvh

Posted: 29 Jan 2011, 18:11
by affe
Lite ot, men är det din camaro i bakgrunden? till salu?

Posted: 29 Jan 2011, 18:57
by FCUK
affe wrote:Lite ot, men är det din camaro i bakgrunden? till salu?
Det är garagepolarens. Den är tyvärr inte till salu.

Mvh

Posted: 09 Feb 2011, 17:30
by Denkan
hur går det för dig att hitta en ny turbo då?
fått några förslag? :)

Posted: 09 Feb 2011, 20:20
by FCUK
Denkan wrote:hur går det för dig att hitta en ny turbo då?
fått några förslag? :)
Jo den är beställd. Blev en lika dan som Svinto har. Kommer väll om någon vecka. Hur går det för dig med bilen då? Fått i några smidda grejer än?

Mch

Posted: 09 Feb 2011, 20:48
by Denkan
Hehe jodå de rullar på, fast får vänta nu på borrningen av blocket
Men sen väntar ja på en jäkla massa grejer till så de finns att plocka av ;)

Posted: 09 Feb 2011, 21:03
by Nisse Järnet
Kör du M50 eller M20 lut?