Page 2 of 3

Posted: 01 Dec 2010, 20:14
by Mikael c
Sitter lite och funderar om man skall montera en gt35r istället för k29an någon som har några synpunkter?

Posted: 15 Dec 2010, 15:22
by Mikael c
Gått och skaffat dessa måste bara skramla fram lite kulor så man kan handla riktiga stakar av grabbarna här på ppf.
Image

Posted: 01 Jan 2011, 10:08
by Mikael c
Dåligt med uppdate så kastar in en bild på kolvarna kommer att bygga
smidd 2.4l m20 turbo nu lite mindre än alla andra men det skall nog funka endå.
Snik m20 maskinen sitter i bilen men det är på tok för kall att stå ute och frysa när dom sista bitarna skall på plats.
Sedan så lär det ju inte vara någe fäste att prata om ifall man skall ut och mappa lite själv.
Nya stakar är beställda nu i allafall.
Image

Posted: 08 Jan 2011, 13:14
by motec
Nu får vi ut och mappa snart!

det töar ju nu :)

Posted: 08 Jan 2011, 14:58
by Mikael c
Jo det hade varit roligt skall bara dra ur tummarna och skruva fast det sista.

Det har kommit hem lite ppf godis 130mm hprofil och race ventiler till den nya motorn.
Image

Posted: 08 Jan 2011, 15:39
by Nicke Blom
Mikael c wrote:Dåligt med uppdate så kastar in en bild på kolvarna kommer att bygga
smidd 2.4l m20 turbo nu lite mindre än alla andra men det skall nog funka endå.
Snik m20 maskinen sitter i bilen men det är på tok för kall att stå ute och frysa när dom sista bitarna skall på plats.
Sedan så lär det ju inte vara någe fäste att prata om ifall man skall ut och mappa lite själv.
Nya stakar är beställda nu i allafall.
Image
kolvbultarna såg klena ut?

Posted: 08 Jan 2011, 15:45
by Bmwandreas
Ja, är nog bättre att använda orig kolbultar.

Posted: 08 Jan 2011, 20:26
by Mikael c
Bmwandreas wrote:Ja, är nog bättre att använda orig kolbultar.
Venolia bultarna är 64mm breda
Tjocklek 2mm länst ut som konar innåt 9mm upp till 4mm tjocklek
Vikt 103 gram

Orginal m50 då jag inte äger en m20 orginal kolvbult.
54mm bred
4.5mm tjock
och väger 107 gram

Skall se om jag kan ragga tag i några m20 bultar att jämföra med är dom lika breda kan jag åka med dessa.
Annars kanske man skall leta reda på ett par andra grövre.

Posted: 08 Jan 2011, 20:29
by Bmwandreas
Är de 4mm tjocka så ska det kunna hålla.

Posted: 08 Jan 2011, 20:40
by Mikael c
Det lät roligare, inte kul att jaga nya bultar med tanke på att kolvarna inte gått speciellt långt.

Posted: 13 Jan 2011, 14:25
by Mikael c
Påbörjat en ny skapelse som skall få större ventiler och svetsning.
Image
Image
Image
Image

Posted: 13 Jan 2011, 14:32
by ZAK
Hur mycket har du ökat insuget?

Posted: 13 Jan 2011, 14:37
by Mikael c
Menar du ventilerna så skall 325ans ventiler i annars skall det bara matchportas med 325ans insug ,vid styrningen ar det ca 32mm hål.
Hoppas att det gav svar på din fråga.

Posted: 13 Jan 2011, 14:53
by ZAK
Mikael c wrote:Menar du ventilerna så skall 325ans ventiler i annars skall det bara matchportas med 325ans insug ,vid styrningen ar det ca 32mm hål.
Hoppas att det gav svar på din fråga.
Såg ut som att du portat insuget iom att det blev så runt och fint =]

Posted: 14 Jan 2011, 17:38
by Mikael c
Jag har försökt bättre lite i toppen då jag hade massa blåsljud då jag damsög den men nu verkar den vara tyst.
Image
Image
Image

Posted: 20 Jan 2011, 13:39
by Mikael c
Jag har försökt att snygga till förbränningsutrymmet lite så nu skall den svetsas och mirafräsas.
Så får man mäta förbränningsutrymmen och snygga till det sista när den kommer hem
Image

Posted: 20 Jan 2011, 13:46
by Bmwandreas
Passa dig för att ta av ventilstyrningarna.. Jag rekommenderar att montera nya!