Säljes avdelningen låst?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Ja det är tråkigt när folk inte fattar att detta är ett forum som ägs av ett företag, helt otroligt att det ens finns en säljesdel från början... Vilket annat företag erbjuder en sådan tjänst? Skulle Ikea tillåta er sälja beggade möbler på deras hemsida?
Tycker ändå ni kan öppna upp säljes igen när tiden är mogen för det gör att användare håller sig här och inte vänder sig till ett annat forum eller startar ett konkurerande själva, oftast när man säljer en gammal del är det ju för att köpa en ny bättre av er, och såna som köper en beggad kina wg för 800kr är nog inga potentiella 60mm ppf wg köpare ändå.
Strandholms förslag skulle funka eller ett varnings system.
En annan grej skulle vara att man måste godkänna annonser innan dom publiceras mkt jobb men det finns säkert folk som skulle kunna ställa upp ideellt med det.
Tycker ändå ni kan öppna upp säljes igen när tiden är mogen för det gör att användare håller sig här och inte vänder sig till ett annat forum eller startar ett konkurerande själva, oftast när man säljer en gammal del är det ju för att köpa en ny bättre av er, och såna som köper en beggad kina wg för 800kr är nog inga potentiella 60mm ppf wg köpare ändå.
Strandholms förslag skulle funka eller ett varnings system.
En annan grej skulle vara att man måste godkänna annonser innan dom publiceras mkt jobb men det finns säkert folk som skulle kunna ställa upp ideellt med det.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Vad sägs om att alla får posta, men ni fixar någon som kan moderera lite mer i köp&sälj utan att ta tappa hoppet?
En annons av t.ex vill köpa sketet kinagrenrör = ban och direkt borttagning av inlägget? Fattar inte folk får man ju köra hårdhandskarna.
Har sett otaliga annonser som direkt brutit mot reglerna, men som ingen tar bort eller ändrar.
Förståeligt är ju att folket inte orkar för det kommer upp varje dag.
Köp och sälj-delen är ju endå bra för PPF då folk självfallet behöver mer av den "grundbasis" de köpt begagnat!
Skulle lätt ställa upp, då det behövs länsas lite runt folket som bara skiter i vart de är och skriver sina inlägg.
Har tidigare vart på folk eftersom jag vill ha säljes och köpes kvar, (Det är lätt att få tag på lite småskit som kan behövas) Men inget görs ju.
TRIST är förnamnet, både för köpes och säljes..
/ P
*edit*
Måste tillägga i klartext att detta är något som kommer få mig att tillbringa mindre tid på forumet, och jag är säkerligen inte ensam om den saken.
Känns riktigt trist ifall ni inte förstått det!
En annons av t.ex vill köpa sketet kinagrenrör = ban och direkt borttagning av inlägget? Fattar inte folk får man ju köra hårdhandskarna.
Har sett otaliga annonser som direkt brutit mot reglerna, men som ingen tar bort eller ändrar.
Förståeligt är ju att folket inte orkar för det kommer upp varje dag.
Köp och sälj-delen är ju endå bra för PPF då folk självfallet behöver mer av den "grundbasis" de köpt begagnat!
Skulle lätt ställa upp, då det behövs länsas lite runt folket som bara skiter i vart de är och skriver sina inlägg.
Har tidigare vart på folk eftersom jag vill ha säljes och köpes kvar, (Det är lätt att få tag på lite småskit som kan behövas) Men inget görs ju.
TRIST är förnamnet, både för köpes och säljes..
/ P
*edit*
Måste tillägga i klartext att detta är något som kommer få mig att tillbringa mindre tid på forumet, och jag är säkerligen inte ensam om den saken.
Känns riktigt trist ifall ni inte förstått det!
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka
de med användare som gjort säg ett par tusen inlägg tycker jag inte håller heller, finns ju vissa av oss som varit med länge som inte bor vid datorn och skriver hela tiden som faktiskt sköter sig med, som jag själv jag är inne då o då och läser era intressanta inlägg och tips och kommenterar då o då men har varken tid eller lust att skriva så mycket...
men förstår skälet givetvis..
men förstår skälet givetvis..
Kan man inte göra så att alla annonser måste godkännas av en moderator innan de publiceras?Bmwandreas wrote:Folk annonser ut saker som inte får säljas. Och inte nog med det de är otrevliga när vi tar bort annonsen och förklarar att de inte är tillåtna.
Om folk hade skött sig så hade det här inte hänt.
Eller blir det alldeles för mycket jobb för er?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Det skall inte behövas. Som någon skrev. Tre chanser, sen åker man ut. tycker det är en regel fler instanser skulle tagit efter:)M3JONAS wrote:Kan man inte göra så att alla annonser måste godkännas av en moderator innan de publiceras?Bmwandreas wrote:Folk annonser ut saker som inte får säljas. Och inte nog med det de är otrevliga när vi tar bort annonsen och förklarar att de inte är tillåtna.
Om folk hade skött sig så hade det här inte hänt.
Eller blir det alldeles för mycket jobb för er?
/Henrik
De vill ju inte ha jobb med det. Och sen får de pm av de gnällande idioterna .
På rejsa så står det en text med regler som man för radera bort innan man lägger in sin egen annonstext.
Där ku de det stått att man blir bannad och en kort beskrivning av regler.
Eller ta bort köp och sälj och övrigt helt och hållet. Då hade det blivit ett bra forum utan trams.
På rejsa så står det en text med regler som man för radera bort innan man lägger in sin egen annonstext.
Eller ta bort köp och sälj och övrigt helt och hållet. Då hade det blivit ett bra forum utan trams.
varför inte ha så att man måste varit medlem i en viss tidsperiod (ex. 3mån) samt 30 posts innan man får annonsera?
då blir man av med spammande i trådar. då kanske nya medlemmar börjar med att läsa i trådarna här, starta egna trådar, uppskatta den hjälp dom får och på så vis vara rädda om sitt medlemskap här.
på så vis får man också medlemmar som kommer hänga här på forumet. bättre buziness för eran webshop. färre affärer där det strular mellan säljare/köpare då man har medlemmar som reggar sig pga. intresse mmm. som man lär "känna".
då blir man av med spammande i trådar. då kanske nya medlemmar börjar med att läsa i trådarna här, starta egna trådar, uppskatta den hjälp dom får och på så vis vara rädda om sitt medlemskap här.
på så vis får man också medlemmar som kommer hänga här på forumet. bättre buziness för eran webshop. färre affärer där det strular mellan säljare/köpare då man har medlemmar som reggar sig pga. intresse mmm. som man lär "känna".
The Lower Class
andra sidor som har så. fungerar bra tycker jag. vissa har att man inte kan starta tråd innan 50 inlägg. inlägg i "övrigt" kategorin tillgodoraknar inte några inlägg.RoDe wrote:varför inte ha så att man måste varit medlem i en viss tidsperiod (ex. 3mån) samt 30 posts innan man får annonsera?
det finns i phpBB forum oxå.
- Strandholm
Grefven wrote: inlägg i "övrigt" kategorin tillgodoraknar inte några inlägg.
Detta e ju bara skumt och leder till ännumer inbördesbeundrare i projektdelen när alla nya ska in å skriva "happyface-random-skit" i allas projekttrådar.
trådarna blir så satans dryga när det är 50 kommentarer per uppdatering.
Bättre dom kan skriva något konstruktivt i en menlös tråd i övrigt om dom inte har något bättre för sig.
Visst finns det risk för spamning men de vill ju gärna ha sitt konto kvar så sköts det snyggt så får det dessa nya användare att bli mer aktiva.
Dom har en morot föratt börja skriva och vips så växer forumet.
Och en ny användare kanske inte är så kunnig om bmw turbo så varenda fråga han kommer att posta kommer leda till att en hord av turbonördar skriker "sök" åt honom. Så därför kan han bli varm i kläderna i t.ex övrigt och fotodelen.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
gillar detta forum och tycker även att det är bra och kunna köpa visa beg delar,jag är ialf inte gjord av pengar och kan köpa allt nytt.Och kan tänka mig ställa upp och granska trådar.
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg
såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg

e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Tänkte skriva exakt samma sak. Detta är något som faktiskt borde införas här.Grefven wrote:De vill ju inte ha jobb med det. Och sen får de pm av de gnällande idioterna .
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Varför ska det vara 3 varningar, räcker inte 1? Det är ju vuxna människor som sitter här och skriver, således tror jag inte "post hunting" kommer vara något större problem.daimboy wrote:Röstar på 3 varningar sen ban. Dumt att sätta gräns på antal posts, det är tillräckligt med onödiga inlägg här
30 posts innan man kan skriva i säljes låter som en bra idé, kanske värt att prova iaf
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
30 posts och 1-2 månader sen ska det räcka med 1 varning sen ban.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;