Grattis till valsegern!

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

xarg

Post by xarg »

Jag är rädd att detta går åt pipsvängen faktiskt men ska bli intressant att se hur dom klarar det.

Hur skall man finansiera så många ekonomiskt krävande reformer när man lovar skattesänkningar m.m? Iofs så vill kapitalister inte att staten skall äga nått, så att göra Vattenfall, LKAB, m.m privatägt ger ju några miljarder, men blir en brakförlust för staten om 5 år då dessa företag dragit in detta. Dom biter ju sig själva i röven?

Sen, vad är det för nya jobb som kommer skapas? iofs, fler kapitalister, fler företag, fler jobb MEN moderaterna är väldigt för arbetskraft från utlandet så om en man/kvinna från baltikum(stavning?) kan göra jobbet för halva pengen, vem väljer man?
Reinfeldt har väll en städkvinna(kanske är bull från sossarna) från polen hemma som jobbar för 50 spänn timmen, vilken svensk hade gjort de? Ska de bli som i USA där man måste ha flera jobb för att klara sig om man inte är väldigt bra utbildad och har ett bra avlönat jobb?

Som sagt, jag är skeptisk men samtidigt intresserad av vad moderaterna nu kan (för)göra för sverige :D
Ticco

Post by Ticco »

Öh...
Varför diskutera politik här?

:roll:
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Mattias Sandgren

Post by Mattias Sandgren »

Tja.. det är ju offtopic? :)

Härligt med lite blåare vindar i Sverige, men det är väldigt svårt att helt svälja moderaternas politik för mig.
Brox

Post by Brox »

blir det inga skattesänkningar för bmw turbos? :lol:

eller lättare att få dem lagliga :wink: nja något sånt hörde vi aldrig i valfläsket..
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Burn0ut

Post by Burn0ut »

Brox wrote:blir det inga skattesänkningar för bmw turbos? :lol:

eller lättare att få dem lagliga :wink: nja något sånt hörde vi aldrig i valfläsket..
JODÅ :lol: moderaterna vill avskaffa SBP och införa den tyska eller engelska metoden ;)
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
e30

Post by e30 »

Burn0ut wrote:
Brox wrote:blir det inga skattesänkningar för bmw turbos? :lol:

JODÅ :lol: moderaterna vill avskaffa SBP och införa den tyska eller engelska metoden ;)
Driver du med han eller e de sant? Vad innebär de isåfall?
CorsaManiac

Post by CorsaManiac »

e30 wrote:
Driver du med han eller e de sant? Vad innebär de isåfall?
Dom hade detta på gång redan föra gången dom styrde, att ta bort den nuvarande bilprovningen med monopol och lämna över det till verkstäder osv.
The_Alchemyst

Post by The_Alchemyst »

kan nån förklara hur de tyska/engelska systemet fungear ?
allt jag vet om tyskland är att man får inte ändra bilen orginal utrf ett skit om man inte har de rätta papprena
Zwofurti

Post by Zwofurti »

salle wrote:Meningen är NOG (detta vet jag iof inte) inte att det är din mor och liknande drabbade som ska få sämre vilkor (eller högre krav som jag vill ha de till....) Däremot finns det en massa andra som går hemma och kan jobba, kankse inte fullt ut, men som ändå inte gör det.

Yes, jag vet om flera som har s.k kallade whiplash skador och är sjukpensionärer, däremot kan dem köra skoter, snickra hus, skruva i bilar.

Får se hur det blir med karensdagarna, jag tycker personligen att två karensdagar vore bra, då skulle mkt missbrukande försvinna, men typ 5 dagar, no way, då skulle alla gå på jobbet och smitta alla.
ossie

Post by ossie »

7 karens dagar vore perfekt! En kollega som är hemma för "yrsel och svettighet" kanske skulle skulle greppa verktygen istället för att åka omkring med sitt ekskepp och dricka bira.. ALLA som fuskar med bidrag ska ha smisk på stjärten. Alla som kan jobba lite ska ska jobba. Ingen ska ligga hemma och tanka bidrag. Ger man inget ska man inte få något heller.

Jag tror faktiskt att G. Persson egentligen är moderat men spelar sosse för att kamma hem 123 000kr i månaden + fallskärm.
mcLaren 570s
Overcharged

Post by Overcharged »

ossie wrote:7 karens dagar vore perfekt! En kollega som är hemma för "yrsel och svettighet" kanske skulle skulle greppa verktygen istället för att åka omkring med sitt ekskepp och dricka bira.. ALLA som fuskar med bidrag ska ha smisk på stjärten. Alla som kan jobba lite ska ska jobba. Ingen ska ligga hemma och tanka bidrag. Ger man inget ska man inte få något heller.

Jag tror faktiskt att G. Persson egentligen är moderat men spelar sosse för att kamma hem 123 000kr i månaden + fallskärm.
det var det mest vettiga någon har sagt :P
adde_z

Post by adde_z »

Jag vill inte betala för alla lata jävlar som bidrags fuskar iaf! Oj då om det blir nån extra karens dag, kan jag komma ur sängen går jag och jobbar! Håller väll inte med om allt alliansen säger men känns som man slipper känna lite mindre så här:

"Du jobbar för att föda en turk någonstans, får du nått tillbaka.Inte en chans Du sliter ju för fan ryggen av dig och så kommer dom sen och ska ha mer av dig, fy fan
Dom suger ut dom vill ha mer tar ju allt fast du inte ser"
M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
andreas@madcarcare.se
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Är helt inne på Ossies och Addes linje. Man SKA jobba.

Är så jävla trött på folk som ställer sig frågan hur har han råd osv? Om dom provade att jobba konstant och alltid ha fler järn i elden än dom hinner smida så skulle dom också ha råd.
Burn0ut

Post by Burn0ut »

The_Alchemyst wrote:kan nån förklara hur de tyska/engelska systemet fungear ?
allt jag vet om tyskland är att man får inte ändra bilen orginal utrf ett skit om man inte har de rätta papprena
Nej då med dom rätta paperna är det LÄTT att få igenom saker utan papperna får man det lite svårare med det går :)
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
The_Alchemyst

Post by The_Alchemyst »

okey jag gick bara på vad mina kusiner som håller på med dragbikes i flensburg har sagt men som sagt osäker därav ja frågade :)
adde_z

Post by adde_z »

Vi får hoppas dom fixar det här bra nu så kan vi kanske ta ett steg till åt höger om 4 år! ;)
M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
andreas@madcarcare.se
ragge_c

Post by ragge_c »

som sagt håller med adde o bäckis, man måste jobba för sitt bröd,
Post Reply