Tråden för oss träningsnarkomaner
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Tränade förr som ett djur ihop med en kompis.
Varje dag förutom helgerna körde vi följande:
1000m simning i aktivt tempo.
6km terränglöpning
2 timmar i gymet med alternerande övningar per tillfälle.
Hade ett fruktansvärt flås och blev stark som satan.
Kan inte påstå att jag blev "bodybuildad" i kroppen, men jag upplevde mig själv som bra mycket starkare och spänstigare än mina vänner med liknande fysik.
Använde absolut inga som helst preparat, märkte dock att min kropp krävde mer och mer mat.
Främst pasta och kött.
5 fläskkotletter och 10 potatisar eller 5 liter kycklingsallad var ett måste efter ett pass.
Frukostarna var helt abnorma, 5-6 mackor, 1 liter mjölk, gröt och 3-4 kokta ägg.
Kan inte speca några speciella maxvärden eftersom vi inte ägnade oss åt det.
Då, 186cm 85-90kg.
Idag 186cm 116kg.
Blev tvungen att sluta med träningen eftersom ledband och andra viktiga och stabiliserande grejor fick för mycket stryk när jag stukade fotlederna för många gånger.
Gjorde dessutom illa ryggen vid andra aktiviteter som troligen även bidrog till stukningarna av fötterna.
Med tanke på min nuvarande BMI går jag i tankarna att återuppta träningen på något sätt.
Lurigt att få till det tidsmässigt bara.
Skulle hemskt gärna vilja köra Enduro och kanske lättare gympass.
Men som med allt annat så måste man blanda in plånboken i sammanhangen och tyvärr så bromsar det lite tidigare för mig än för andra.
Varje dag förutom helgerna körde vi följande:
1000m simning i aktivt tempo.
6km terränglöpning
2 timmar i gymet med alternerande övningar per tillfälle.
Hade ett fruktansvärt flås och blev stark som satan.
Kan inte påstå att jag blev "bodybuildad" i kroppen, men jag upplevde mig själv som bra mycket starkare och spänstigare än mina vänner med liknande fysik.
Använde absolut inga som helst preparat, märkte dock att min kropp krävde mer och mer mat.
Främst pasta och kött.
5 fläskkotletter och 10 potatisar eller 5 liter kycklingsallad var ett måste efter ett pass.
Frukostarna var helt abnorma, 5-6 mackor, 1 liter mjölk, gröt och 3-4 kokta ägg.
Kan inte speca några speciella maxvärden eftersom vi inte ägnade oss åt det.
Då, 186cm 85-90kg.
Idag 186cm 116kg.
Blev tvungen att sluta med träningen eftersom ledband och andra viktiga och stabiliserande grejor fick för mycket stryk när jag stukade fotlederna för många gånger.
Gjorde dessutom illa ryggen vid andra aktiviteter som troligen även bidrog till stukningarna av fötterna.
Med tanke på min nuvarande BMI går jag i tankarna att återuppta träningen på något sätt.
Lurigt att få till det tidsmässigt bara.
Skulle hemskt gärna vilja köra Enduro och kanske lättare gympass.
Men som med allt annat så måste man blanda in plånboken i sammanhangen och tyvärr så bromsar det lite tidigare för mig än för andra.
Grr!
0706-419608
0706-419608
Hur är det där.Grefven wrote:Ska du bara bli av med överflödigt fett och få en helt vanlig kropp så behöver du inte lägga tid på att träna.
Ät rätt är allt som gäller.
Jag kan säga att jag äter inte rätt, men inte helt katastrofalt heller (sällan chips, godis etc, men mkt resturangmat)
Om man vill behålla lite nivå på födan, kan man väl kompensera detta med träning? Vad är det som gäller, för att inte bli gubbfet? Löpning? cykling? Vägrar göra avkall på den mat jag tycker om.
/Henrik
HenrikF wrote:Hur är det där.Grefven wrote:Ska du bara bli av med överflödigt fett och få en helt vanlig kropp så behöver du inte lägga tid på att träna.
Ät rätt är allt som gäller.
Jag kan säga att jag äter inte rätt, men inte helt katastrofalt heller (sällan chips, godis etc, men mkt resturangmat)
Om man vill behålla lite nivå på födan, kan man väl kompensera detta med träning? Vad är det som gäller, för att inte bli gubbfet? Löpning? cykling? Vägrar göra avkall på den mat jag tycker om.
Simma är bra skit
http://www.garaget.org/zorbe" onclick="window.open(this.href);return false;
Our drinking team has a racing problem
Our drinking team has a racing problem
Fan vilka vikter ni hivar upp då 

Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
mkt bra skrivet, har sj samma tänk om kost/träning.M3Crille wrote:Ja håller me Bullen som vanligt.. Kunde inte skrivit d bättre själv
svarar här istället för i tattoo tråden ang mina problem med biceps övningar:
Tror jag inte att jag gör fel direkt, men finns säkert lite knep /annan teknik som hade gjort att problemet blivit mindre.
Är inte varje dag man är i näsum annars hade det ju varit ett alternativ = )
Last edited by JWSE30 on 24 Oct 2010, 16:21, edited 1 time in total.
BMW E46 330xd
Jonas Wiktorsson Samuelsson
0733800160
Jonas Wiktorsson Samuelsson
0733800160