Page 2 of 2
Posted: 27 Oct 2010, 18:49
by Bmwandreas
Jag körde inte mer pga 618 tryckplattan. Men när wastegateslangen smälte gav den 610whp/1100nm vid 3900 rpm innan boostcut reagerade
Posted: 27 Oct 2010, 19:11
by BADASS_M
Galet!
Posted: 27 Oct 2010, 20:45
by Mikael S
Skulle varit intressant och sett effektkurvan ur sierran om laddet varit stabilt hela vägen. Som det är nu så faller det 0.3bar från vridmax till effektmax. Kina wg i kombination med en regulator för motryck blev inte så bra känns det som.
Skulle varit väldigt intressant och sett skillnaden i register och effekt om nu mappat om den där bilen med sc61 till Bensin istället. Ni har inte testat någongång att byta bränsle och se skillnaden?
Posted: 27 Oct 2010, 21:46
by Bmwandreas
Jo jag har testat flera gånger. 10% effekt utan att röra tändläget, och mycket mer med ökad tändning. Men du ser ju vilken skillnad på respons det blir om man lägger till någon tusenlapp. Tänkte bara visa det.
Posted: 30 Oct 2010, 20:00
by Pantern
Bmwandreas wrote:Jo jag har testat flera gånger. 10% effekt utan att röra tändläget, och mycket mer med ökad tändning. Men du ser ju vilken skillnad på respons det blir om man lägger till någon tusenlapp. Tänkte bara visa det.
Men varför fick ja inte såndär fin kurva???
Kostade ju på med en sc5862 + 2.8liter
Posted: 30 Oct 2010, 20:18
by Bmwandreas
Bra fråga. Din turbo spoolar snabbare än en SC61. Kanske är det gjutna grenröret som gör att man får så snabb respons. Jag vet inte då jag inte bytt grenrör på samma bil och sett skillnaden.
Posted: 30 Oct 2010, 21:14
by Rayman
Sjukt fin kurve, perfect gatebil!
Er den motoren mapet med vanos? får vel litt snabbare spoolup då..
Har du noen bilder av grenröret?
Posted: 30 Oct 2010, 21:51
by Bmwandreas
Utan vanos. Dubbla insugskammar. Det är grenröret vi säljer i webshoppen.