Sierran med M50 motor bromsad: 499.5rwhp med 98oktan
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Skulle varit intressant och sett effektkurvan ur sierran om laddet varit stabilt hela vägen. Som det är nu så faller det 0.3bar från vridmax till effektmax. Kina wg i kombination med en regulator för motryck blev inte så bra känns det som.
Skulle varit väldigt intressant och sett skillnaden i register och effekt om nu mappat om den där bilen med sc61 till Bensin istället. Ni har inte testat någongång att byta bränsle och se skillnaden?
Skulle varit väldigt intressant och sett skillnaden i register och effekt om nu mappat om den där bilen med sc61 till Bensin istället. Ni har inte testat någongång att byta bränsle och se skillnaden?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Men varför fick ja inte såndär fin kurva???Bmwandreas wrote:Jo jag har testat flera gånger. 10% effekt utan att röra tändläget, och mycket mer med ökad tändning. Men du ser ju vilken skillnad på respons det blir om man lägger till någon tusenlapp. Tänkte bara visa det.
Kostade ju på med en sc5862 + 2.8liter
m50b28 turbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta