Page 2 of 2

Posted: 24 Oct 2010, 18:11
by BmWkrille
förbaskat snygga är dom!!

Posted: 24 Oct 2010, 18:19
by Se88e_k
Såg när bilen bänkades på vallåkraträffen. Mkt fin bil. Lät rätt mkt när man stog 2m ifrån..

Posted: 24 Oct 2010, 20:50
by mg
Marco Garver wrote:
Bmwandreas wrote:Frän bil!
Med speedparts från PPF!

Bla Vipec V44 & 71mm Precision Billet.

MG får fylla på listan själv.

/M
Skrev en speclista på engelska forumet så vi får va lite internationella=)

Speclist:
661hp@ 1,5bar, Weight:1337kg

2,6l with a billet crank
Tomei rods
Acl pistons
Acl racebearings
Jun oilpump
Ati race harmonic crankdamper
Ported head with 264 and 272 Greddy cams,gears, buckets and valvesprings

Custom intakemanifold with 80mm tb
Modified Xs exhaust manifold
71mm Precision billet turbo
60mm wg, 2" screamer pipe
4" downpipe
4" hks race exhaust
Arc intercooler 12cm thick
75mm PPF Bov
Custom made 3" aluminum pipes
Custom made cam cover,valvecovers and coilcover

Hks 6 speed dogbox
With custom made 3-4th dogring for more durability (weak point on these boxes)
Exedy trippel plate clutch
Kaaz 2-way rear differential

6*1680cc bosch injectors
Custom twinfeed (2* an6)fuelrail, an8 return
Aeromotive fpr
4*Bosch motorsport 044 pumps,billet fuelrails between them,1*an8 in and out
60l Rci fuelcell

Vipec v44 ecu
Custom loom
6*Vw, audi coilpacks
Custom made 60-2 triggerwheel(no CAS)

18" 10" et20 Bbs lemans with polished lips and gold painted centers
265/35 Dunlop direzza 02G
16" r32 gtr rims with 26/9,5 hoosier quicktime pro, for strip
Brembo 4pot calipers
Carbotec xp10 pads
Braided lines
No/removed Abs
Ohlins coilovers
Cusco 6 point rollcage
Cusco front camber arms
Hicas elimantor bar
No/Removed hicas system

Frp doors
Lexan doorwindows
Carbon skinned boot
Carbon hood
Nismo n1 carbon hood lip
Nismo rear spats

Stripped interior
No/removed aircon
Nismo 320 speedo
2* raceseats with 4 point harnesses

Posted: 24 Oct 2010, 21:03
by s2_i_e30
frän

Posted: 24 Oct 2010, 21:15
by Bmwandreas
Ladda på för fan, vill se hur den går på fullt om den går så här fint på 1.5 bar :wink:

Posted: 24 Oct 2010, 21:28
by Strandholm
Nog rekord i antal husbilar i den där filmen. Nästan en i varje sekvens ju :D

Snygg bil!

Posted: 24 Oct 2010, 21:29
by Marco Garver
Bmwandreas wrote:Ladda på för fan, vill se hur den går på fullt om den går så här fint på 1.5 bar :wink:
Jawohl!

Har ett par andra bilar & göra klart på firman sen ska den upp i dyno igen.

Var börjar turbon tappa effektivitet? ImpellerRpm/tryckförhållande? Ska bli riktigt intressant & se om vi kan komma i närheten av dom effekter ni kört med detta aggregat.

/M

Posted: 24 Oct 2010, 21:29
by mg
haha ja får piska Marco lite så det blir lite skruvat på kranen snart=)
Måste ha tillbaka bänk rekordet i garaget med ju!

Kan inte sova bra om nätterna=)

Posted: 24 Oct 2010, 21:34
by Bmwandreas
2.7 bar har jag kört som max. Effekten ökar mycket på de trycken men vi gav oss på 875 whp. 3 bar blir nog fint i skylinen :lol:

Posted: 24 Oct 2010, 21:37
by Marco Garver
mg wrote:haha ja får piska Marco lite så det blir lite skruvat på kranen snart=)
Måste ha tillbaka bänk rekordet i garaget med ju!

Kan inte sova bra om nätterna=)
Denna som håller dig vaken?

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1405080522845

HX55 med 64mm inlopp. SM2 & Ärtans gamla MSD CDI. 702Hk/810Nm.

/M

Posted: 24 Oct 2010, 21:47
by mg
ja den jävla vöxabilen=)
Vet vem jag ska skicka sms till så fort det är slaget iallafall :lol:

3bar låter perfekt till när den årliga motorcykel jakten börjar 8)

Posted: 24 Oct 2010, 21:51
by mg
Strandholm wrote:Nog rekord i antal husbilar i den där filmen. Nästan en i varje sekvens ju :D

Snygg bil!
Mycket turister som vallfärdade för att se däckrök :D

Posted: 25 Oct 2010, 22:06
by mg
Lite bilder på bilen:

Image
Image
Image
Image
Image