Page 2 of 8
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 28 Nov 2011, 23:17
by OldBeemer
Älskar´t idén me m50 turbo i en e28 istället för e30 som de flesta väljer! Ska följas utan tvekan!
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 28 Nov 2011, 23:30
by Kristian H. Foss
Vurderer å handle inn en Precision 6766 med 96 hus. Ska jeg gå for bb-turbo eller er det nestan like kul utan bb? Det er ju lite skillnad i pris. Mitt effektmål lar bli mellom 650-750rwhp.
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 29 Nov 2011, 01:47
by Blöjan
Ketchupeffekt i byggtråden ser jag
Koks-grå.. Trodde koks var vitt
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 29 Nov 2011, 05:51
by Kristian H. Foss
Jeghar glømd å oppdatere her også.
Tenker du på kokos? /coco-nut?
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 29 Nov 2011, 14:44
by Blöjan
Kristian H. Foss wrote:Jeghar glømd å oppdatere her også.
Tenker du på kokos? /coco-nut?
Snarare kokain../Cocaine...
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 29 Nov 2011, 16:21
by Kristian H. Foss
Haha. Det er ju også en hvit-farg.
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 30 Dec 2011, 13:37
by Kristian H. Foss
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Har handlet inn en 600x300x76 cooler.
Passer der jeg ville ha den, blir lite trangt imot motore, men den står lite långt fram nå siden lådan inte sitter på. Skal svetsa raddis och cooler fast så den kan demonteras som et paket. Da blir det mycket plass.
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 30 Dec 2011, 14:19
by Blöjan
Tajt blev de
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 30 Dec 2011, 14:37
by Kristian H. Foss
Ja det ble, men det ligger nu en 2x4" plankebit mellom topp och torpedovegg så motor skal minst en tumme lenger bakover når lådan monteras. Skal også ta bort gjenge-tappen til fläkten.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 30 Dec 2011, 20:00
by mbfidde
blir grejt detta, varför köpte du cp kolvar när du hade je sen tidigare?
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 30 Dec 2011, 20:21
by Kristian H. Foss
Bra du tycker om mitt project.
Jag kjøpte en komplett B25 motor med JE kolvarna och 135mm h-profil, men skulle heller kjøre 2,8 vev og da ble det feil kolvbult høyde med JE. Da kjøpte jag hellre CP M52B28 kolvar.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 13 Jan 2012, 19:47
by Kristian H. Foss
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 13 Jan 2012, 20:25
by mr.tricome
Nå venter vi bare på bildet med plenumet
Dette blir bra og god plass har du også!
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 13 Jan 2012, 20:33
by Kristian H. Foss
mr.tricome wrote:Nå venter vi bare på bildet med plenumet
Dette blir bra og god plass har du også!
Har ikke bestemt meg for plenum ennå gitt, lyst til å se hvor lenge orginalt innsug henger med. Men det er selvfølgelig mer optimalt med alu.
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 04 Mar 2012, 22:28
by Kristian H. Foss
Liten update.
Fått pakke fra Summit.
An6 & an8 sorte nylon slanger, stålomspunnet under nylon, nitrile så de skal tåle e85.
An-wrench kit og varmematte.
Får vel snart resterende "wiggins" i 4"
Lenge siden update her nå, men her kommer det litt.
Lager fester til pedalboks.
Forsterkningsplate i alu.
Hengt opp i rattstamme, solid som få.
Blir omtrent slik.
Fikk igjen litt deler fra maskinering.
Borret til 86mm, honet og planet blokk.
Planslipt toppen, er tidligere slipt ventiler på samme verksted.
Blokka maskert og klar for litt maling.
Har også tatt litt rust i opphenget til bakstillinga. La i litt tykkere plate enn orginalt.
BMW-hjørnet.
Laget fester til oljekjøler, fornøyd med plasseringen.
Blir an8 inn og ut, dette bør vel være tilstrekkelig?
Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 05 Mar 2012, 10:45
by Blöjan
Blir riktigt fin du!
Re: Re: 84`BMW E28 M50 Turbo
Posted: 05 Mar 2012, 13:28
by Kristian H. Foss
Blöjan wrote:Blir riktigt fin du!
Takk for det.
Gjør bilen din ferdig nå, skit i salg.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk