Page 2 of 50

Posted: 06 Oct 2010, 11:33
by M3JONAS
Jag är lite skeptisk till m20 och de förbannade vipporna men det funkar ju för andra så varför inte. Bara jag som hade otur med isbilen i vintras kanske.

Tycker bilen blev skitsnygg i vitt och utan lister men fronten föll inte mig i smaken men det är ju smaksak ;)

Posted: 06 Oct 2010, 11:43
by JockE28
M3JONAS wrote:Jag är lite skeptisk till m20 och de förbannade vipporna men det funkar ju för andra så varför inte. Bara jag som hade otur med isbilen i vintras kanske.

Tycker bilen blev skitsnygg i vitt och utan lister men fronten föll inte mig i smaken men det är ju smaksak ;)
Man får väl ha tur, och vara inbiten bara :)

tack tack! men fronten är bara klippt och klistrad med massa olika, på bilden är den penslad, den skall modifieras ytterligare så döm inte ännu :wink:

Posted: 06 Oct 2010, 11:47
by M3JONAS
JockE28 wrote:
M3JONAS wrote:Jag är lite skeptisk till m20 och de förbannade vipporna men det funkar ju för andra så varför inte. Bara jag som hade otur med isbilen i vintras kanske.

Tycker bilen blev skitsnygg i vitt och utan lister men fronten föll inte mig i smaken men det är ju smaksak ;)
Man får väl ha tur, och vara inbiten bara :)

tack tack! men fronten är bara klippt och klistrad med massa olika, på bilden är den penslad, den skall modifieras ytterligare så döm inte ännu :wink:
Haha, jag dömer aldrig, bara tycker lite ;)

Jag måste haft maximal otur med min vinterbil, körde av 6 vippor på några månader och då är bilen inte ens trimmad. Tror dock att de var dåliga sen tidigare.

Posted: 06 Oct 2010, 11:57
by JockE28
M3JONAS wrote:
JockE28 wrote:
M3JONAS wrote:Jag är lite skeptisk till m20 och de förbannade vipporna men det funkar ju för andra så varför inte. Bara jag som hade otur med isbilen i vintras kanske.

Tycker bilen blev skitsnygg i vitt och utan lister men fronten föll inte mig i smaken men det är ju smaksak ;)
Man får väl ha tur, och vara inbiten bara :)

tack tack! men fronten är bara klippt och klistrad med massa olika, på bilden är den penslad, den skall modifieras ytterligare så döm inte ännu :wink:
Haha, jag dömer aldrig, bara tycker lite ;)

Jag måste haft maximal otur med min vinterbil, körde av 6 vippor på några månader och då är bilen inte ens trimmad. Tror dock att de var dåliga sen tidigare.
he okej :) får se vad du tycker sen då :)

Det måste vara otur=/

jag har bara lyckats kört av en vippa :) men det var en vinter och mycket mycket varvstopp :twisted:

Posted: 06 Oct 2010, 12:00
by JockE28
Image

random pic:) bränslelednig alá 12mm

Posted: 06 Oct 2010, 12:50
by olesen
ser bra ut:)

Posted: 06 Oct 2010, 14:09
by JockE28
olesen wrote:ser bra ut:)
Tackar :)

Plenum funderingar.

Posted: 18 Oct 2010, 11:38
by JockE28
Skall bygga ett eget plenum i alu, vad anser ni är bäst? fullradie trattar som går in i plenumet en bit, eller bara "kona" in dom i "väggen"?

och är det så illa att andvända orginal flänsen?
om så är fallet så undrar jag hur jag ska lösa det ,med spridar hålen?

Lite hjälp och tips tack!!

Lite gamla bilder under renoveringen

Posted: 03 Nov 2010, 00:15
by JockE28
monterar bakvagn som ni ser så har jag stått på en grusuppfart och gjort det mesta, inte skitkul, men det går om man vill:)

Image

När jag hämtat mina coilovers
Image

Dagen då den blev manuel:)
Image

Påväg till verkstad nummeR tre
Image
allt för nu. men söker fortfarande plenum hjälp, jag har nämnligen snart filat färdigt på toppen :)

Fet e28

Posted: 11 Nov 2010, 12:53
by JockE28

Posted: 11 Nov 2010, 13:01
by JockE28
Image
En del av pumperiet

Re: Lite gamla bilder under renoveringen

Posted: 12 Nov 2010, 12:29
by nicnir90
JockE28 wrote: När jag hämtat mina coilovers
Image
Skulle gärna se lite mer bilder på dessa :) Var de färdiga när du köpte dem eller får man "bygga" själv ?

Re: Lite gamla bilder under renoveringen

Posted: 12 Nov 2010, 12:57
by JockE28
nicnir90 wrote:
JockE28 wrote: När jag hämtat mina coilovers
Image
Skulle gärna se lite mer bilder på dessa :) Var de färdiga när du köpte dem eller får man "bygga" själv ?
Det är igentligen till en bmw m5 e35

Man får bygga lite själv. Svarva ur hylsorna 1mm och borra om hålcirkeln i tornen bak. :)

Posted: 24 Nov 2010, 13:00
by JockE28
Vad sägs om detta aggregatet? :lol:

Image

hehe

Re: Lite gamla bilder under renoveringen

Posted: 28 Nov 2010, 12:28
by Carlsson
JockE28 wrote:
nicnir90 wrote:
JockE28 wrote: När jag hämtat mina coilovers
Image
Skulle gärna se lite mer bilder på dessa :) Var de färdiga när du köpte dem eller får man "bygga" själv ?
Det är igentligen till en bmw m5 e35

Man får bygga lite själv. Svarva ur hylsorna 1mm och borra om hålcirkeln i tornen bak. :)
vilka hylsor pratar vi om jag är väldigt nyfiken på detta då jag har 2st m535 med dassig fjädring så jag hade varit väldigt tacksam om du hade lagt upp några bilder på det

MVH Daniel

ps Den turbon på bilden kan bli seg spolad med 2.5liter men strokar du till 2,8 blir den nog ganska körbar :lol: eller var det 28liter :roll: :D:D

Re: Lite gamla bilder under renoveringen

Posted: 03 Dec 2010, 17:43
by Carlsson
Carlsson wrote:
JockE28 wrote:
nicnir90 wrote: Skulle gärna se lite mer bilder på dessa :) Var de färdiga när du köpte dem eller får man "bygga" själv ?
Det är igentligen till en bmw m5 e35

Man får bygga lite själv. Svarva ur hylsorna 1mm och borra om hålcirkeln i tornen bak. :)
vilka hylsor pratar vi om jag är väldigt nyfiken på detta då jag har 2st m535 med dassig fjädring så jag hade varit väldigt tacksam om du hade lagt upp några bilder på det

MVH Daniel

ps Den turbon på bilden kan bli seg spolad med 2.5liter men strokar du till 2,8 blir den nog ganska körbar :lol: eller var det 28liter :roll: :D:D
Är det den hylsan på fram dämparna man sticker över orginal fjäderbenet som ska svarva upp? den finns ju i 2 olika dimensioner att köpa 51 och 55 vilken är det man ska ha?

Re: Lite gamla bilder under renoveringen

Posted: 20 Jan 2011, 01:14
by JockE28
Carlsson wrote:
Carlsson wrote:
JockE28 wrote: Det är igentligen till en bmw m5 e35

Man får bygga lite själv. Svarva ur hylsorna 1mm och borra om hålcirkeln i tornen bak. :)
vilka hylsor pratar vi om jag är väldigt nyfiken på detta då jag har 2st m535 med dassig fjädring så jag hade varit väldigt tacksam om du hade lagt upp några bilder på det

MVH Daniel

ps Den turbon på bilden kan bli seg spolad med 2.5liter men strokar du till 2,8 blir den nog ganska körbar :lol: eller var det 28liter :roll: :D:D
Är det den hylsan på fram dämparna man sticker över orginal fjäderbenet som ska svarva upp? den finns ju i 2 olika dimensioner att köpa 51 och 55 vilken är det man ska ha?
Jag köpte till e34 m5 från streetperformance. vet ej vad måttet var innan, men om du mäter orginalben så är det 1mm mindre på e34 än e28.
då kan man lätt räkna ut om det är 51 eller 55 man ska ha.
(om det ens har med hysorna att göra och om det inte är hela dämparn dvs finns olika generationer, gen1,2,3 o.s.v dom menar)

och ja det är främre hylsorna. som du för på dina gamla framben som du kapat av, sedan svetsar du.