Page 2 of 4
Posted: 28 Oct 2010, 20:53
by Bmwandreas
Klart du ska gå över till racesoppa!
Posted: 28 Oct 2010, 21:32
by E24
Nu börjar de likna nåt. Va kul att du har fått tummen ur arslet och motivationen tillbaka!
/Farre
Posted: 29 Oct 2010, 11:24
by m5micke
Bmwandreas wrote:Klart du ska gå över till racesoppa!
Hur blir de om man har en lågkompad maskin o e85? Kör med v12:an kolvar o ska tydligen ge 7,0 i komp.
Kanske inte har någon betydelse
Posted: 29 Oct 2010, 12:17
by Bmwandreas
Funkar det med bensin så funkar det med E85. Bara att ladda
Posted: 30 Oct 2010, 10:48
by m5micke
Bmwandreas wrote:Funkar det med bensin så funkar det med E85. Bara att ladda
Hur jag än vrider o vänder på de så måste de bytas spridare till 2011 så man ska kanske köpa för e85 när man ändå byter
Posted: 20 Nov 2010, 17:48
by m5micke
Idag åkte jag iväg o plockade upp Farre (e24). Tanken va att skruva lite turbo samt att Farre skulle ta lite mått för ny växelspak samt ska vi göra ett till diff fäste. De som sitter orginal har en tendens till o spricka vid för mycket fäste. Lycklig som Farre va efter att ha fått åka lite Alpina så skred vi tillverket.
Efter att alla mått han behövde gav vi oss på den jävla vevaxelbulten som sitter satan. Efter lite försök med diverse tänger som mothåll gav vi upp. Svestsa fast ett rör på gammla triggerhjulet sedan så svetsa vi fast de på hubben som satt på bilen. Den trasig alltså.
Hade ett rör som va 1,5m långt som vi drog med på bulten. Farre har ju lite storlek men han fick ta när jag drog loss bulten.
Sjukt va dom sitter dom jävlarna.
När väl bulten va loss så skulle ju hubben bort oxå. De va ju inte heller världens lättaste. Men efter att ha ruckat på röret vi tidigare svetsade på triggerhjult så lossnade de samt triggerkransen.
Den svetsade vi då fast i centrumet av hubben o slog med hammaren på kransen o vipps lossna skiten.
Ny hubb på plats nu. Ska bara tillverka ett mothåll så man kan dra åt bulten igen. Sedan ska bilen provstartas o kolla så den funkar. Efter de blir de riva ur maskin o byta koppling, renovera spakställets bussning samt allmän tillsnyggning.
Har även beställt K-Sport coilovers till brummen som kommer att monteras. Dock va de lite leveranstid så de kommer i början av 2011.
Tanken är då att de ska in en båge och att Mikael_S vill att jag ska bygga nytt insug. Men tiden får visa.
Farre in action
Shit va rökigt de blev efter lite kapande o svetsande
O här satt bultfan
O detta är konstverket som blev till för att få loss skiten.
Till SALU: Bud börjar på.....ska vi säga en 50:-
Posted: 21 Nov 2010, 03:06
by E24
Vaddå 50:-... du ska inte skänka bort den! Det är välbyggt SPECIAL-verktyg! Allt under 150:- är ointressant!
Här kommer lite bilder som jag tog. Hoppas det är ok
Micke in action
Nya hubben som ska monteras
Specialverktyg nr1
Specialverktyg nr2
/Farre
Posted: 08 Dec 2010, 15:30
by E24
Kollade på det här videoklippet häromdan och kom på att han inte har någon film som visar hur den går. Det här visar ungefär hur den går
Hoppas de är OK, Micke
http://www.garaget.org/video/guzo2pkuhur8
/Farre
Posted: 08 Dec 2010, 18:03
by m5micke
Cool de Farre.
Filmen är från -09. Gick bättre i år måste jag säga
Posted: 08 Dec 2010, 21:38
by Falck
ingen ytterligare effektökning till 2011?
Posted: 08 Dec 2010, 22:03
by m5micke
Falck wrote:ingen ytterligare effektökning till 2011?
Jo de ska väl bli lite till. Hoppas på att bottna turbon
Posted: 09 Dec 2010, 18:32
by Rikard B
fan skjuter på fint ju,den lär ja ju få åka me i till 2011,så kan du få åka i min m3
Posted: 09 Dec 2010, 20:43
by m5micke
Rikard B wrote:fan skjuter på fint ju,den lär ja ju få åka me i till 2011,så kan du få åka i min m3
Ha ha ja de duger att åka till Ica med. Klart du kan få åka med en sväng
Posted: 02 Feb 2011, 18:36
by m5micke
Oj oj här var de ett tag sedan man uppdaterade. Har för ovanlighetens skull hänt lite skit med bilen. Har bara inte orkat uppdatera.
Gör en lite bild serie istället för att förklara.
Som bilen stått nästan hela hösten/vintern
Måste ju testköra i lite vinter oxå.
Sedan in i garaget för lite rivning av fjäderbenen. Här bråkar Farre med en liiiiten M6 skruv som inte vill lossna
Här ligger dom rena o fina skönheterna
Tomt va de här
Anledningen till att de togs bort är att de ska monteras coilovers. Så dom har fixats till för den operationen (Vette fan varför bilden är upp o ner, eller hur man vänder skiten)
Sedan plockades länkarmarna bort för till snyggning samt nya spindlar. Spindlarna sam länkarmsbussningen va ganska slut, milt sagt.
Före
Före 2
Efter. Ska dit med nya spindlar. Blir även Delrin bussningar på dessa
Sen samma jobb på tryckrören som såg ut som skit.
Före
Efter
Ska även montera denna e36 styrväxel för mer gynnsam ratt utväxling. Tyvärr blev de aldrig någon efterbild
Har även lånat detta av en polare så man kan få slicksen att gå fritt. Ska valsa till helgen.
Finns även en nysvarvad växelspak som ska användas ihop med shortshift. Har ingen bild på den ännu men kanske Farre (e24) har de då de är han som grejsat med den.
Kanske kommer en ny uppdatering till helgen då de kanske har blivit lite mer gjort.
Posted: 02 Feb 2011, 18:45
by Rikard B
bra där är den klar till isdrabbningen på sönda nudå
Posted: 02 Feb 2011, 18:52
by m5micke
Rikard B wrote:bra där är den klar till isdrabbningen på sönda nudå
Ha ha.......ja då får jag slita som ett djur. Så de tvivlar jag på
Posted: 05 Feb 2011, 19:32
by martin.wangerud
Hur går det med coilover bygget?!
Uppdatera med lite bilder... NU!!