Page 2 of 7
Posted: 15 Nov 2006, 15:54
by P.Herrdahl
Då är toppen nästan klar, vi hann inte med inslipningen då vi hade händerna fulla med två m30 toppar som skulle demonteras, tvättas, portas och så småningom ska min topp planas och slipas in.
Börjar även bli dags att höra med oringning.
Någon som vet vad PPF:arna tar för det?
Sen ska jag ut och jaga dörrar, huv samt baklucka, nån som har?
Eventuellt köper jag en huv i glasfiber men det är jag inte 100 på än.
I övrigt håller jag på med det värsta tänkbara,
rostlagning,
är ett par hål i golvet samt under huven, men det ska väl lösa sig får vi hoppas.
Posted: 21 Nov 2006, 00:21
by P.Herrdahl
Subidius wrote:Jag har eventuellt dörrar och huv att sälja till dej. Kan kolla i garaget om du är intresserad. Mvh
Är de fräscha så skulle det va super!
Nå ytrost spelar absolut ingen roll, bara de inte är kexiga.
Pris på det skulle vara intressant samt någon bild.
Posted: 21 Nov 2006, 00:54
by P.Herrdahl
Subidius wrote:Jajamen, jag kommer inte ihåg hur mycket saker jag sparade från 528an och inte heller hur sakerna såg ut. Jag skriver när jag kollat/fotat
Låter bra, du kan ju ta en kik i garaget, du kanske har nå mer intressant jag behöver?
Posted: 26 Nov 2006, 17:41
by P.Herrdahl
Då har vi fräst lite i toppen, inte klart än då den stora klämspalten ska snyggas till också, men:
Hoppas ni ser vilken som är vilken
En till
Och icn har kommigt på plats.
Nu väntas ok från 745I samt ventilerade skivor.
Sen får vi se om PPF har tid för lite O-ringning.
Posted: 30 Nov 2006, 23:06
by P.Herrdahl
Då har de nya spridarna kommigt, blev 380cc@3bar, men det tråkiga är att jag inte vet om de räcker till nu när det är tänkt att bygga värre.
De kanske får räcka ett tag då jag bokat in lite andra delar till projektet nu och inte tror jag har råg att köpa värre spridare direkt.
Posted: 01 Dec 2006, 09:14
by robber
Hollizini wrote:Då har de nya spridarna kommigt, blev 380cc@3bar, men det tråkiga är att jag inte vet om de räcker till nu när det är tänkt att bygga värre.
De kanske får räcka ett tag då jag bokat in lite andra delar till projektet nu och inte tror jag har råg att köpa värre spridare direkt.
Yo. Har massa spridare i garaget. Kan kolla vad de är för cc nu i helgen. 380cc låtar som någe originalspridare typ till M5 lr 745? tycker mig känns igen den volymen if
Posted: 02 Dec 2006, 13:41
by P.Herrdahl
robber wrote:Hollizini wrote:Då har de nya spridarna kommigt, blev 380cc@3bar, men det tråkiga är att jag inte vet om de räcker till nu när det är tänkt att bygga värre.
De kanske får räcka ett tag då jag bokat in lite andra delar till projektet nu och inte tror jag har råg att köpa värre spridare direkt.
Yo. Har massa spridare i garaget. Kan kolla vad de är för cc nu i helgen. 380cc låtar som någe originalspridare typ till M5 lr 745? tycker mig känns igen den volymen if
Du har så rätt. M5ans ligger på 380cc och 745 har 330cc om jag minns rätt.
Beställde dessa för ett tag sedan, och under tiden har jag ångrat sniket och bygger seriöst på engång, så rejälare doningar måste skaffas.
Posted: 02 Dec 2006, 15:04
by P.Herrdahl
Har även en välsmakande 3,5 maskin på G.
Men det hålls som en hemlighet än så länge.
Posted: 18 Dec 2006, 22:01
by P.Herrdahl
Då åker man och hämtar erikkihls m30 på fredag.
Som även ska hinna få nya kompisar i form av smidda kolvar innan den ska få lägga svarta spår.
Posted: 18 Dec 2006, 22:46
by P.Herrdahl
Raceaddic wrote:ni får ta mer på den stora klämspalten annars kommer den bli spikkänslig gör förbr.rummen mer hemisfäriska
Jopp, det är på gång
Har börjat fräst ner stora spalten, men va inte säker på om den gick att " jämna med marken" men det har jag fått svar på nu, så vinterns sysselsättning blir att slutföra toppen samt att polera upp kompressorhuset, vilket har visat sig vara jävulskt jobbigt, ni som har spegelblanka, hur f*n har ni gått till väga?
Posted: 18 Dec 2006, 22:58
by Nisse Järnet
Hollizini wrote:Beställde dessa för ett tag sedan, och under tiden har jag ångrat sniket och bygger seriöst på engång, så rejälare doningar måste skaffas.
Hehe tur man inte är den enda som gör så!
Förr 340cc, nu 465
Posted: 18 Dec 2006, 23:05
by P.Herrdahl
Nisse Järnet wrote:Hollizini wrote:Beställde dessa för ett tag sedan, och under tiden har jag ångrat sniket och bygger seriöst på engång, så rejälare doningar måste skaffas.
Hehe tur man inte är den enda som gör så!
Förr 340cc, nu 465
Jo fan, tog så lång tid att få dom levererade och under tiden började man fundera på om man gjorde rätt om man började med snik för att sedan jobba sig frammåt, vilket resonemang jag hade därefter kanske framstår?
Så nu kanske det ska säljas, är ju splitt nya, men jag är inte säker än, ska bygga lite sugis av 2,8an va det tänkt.
Posted: 18 Dec 2006, 23:28
by P.Herrdahl
Raceaddic wrote:inte jämna med marken gör den mera rund ela vägen ut
kan ta kort på mina så som bmw gjorde org på M102an sen mjukade jag till kanterna bara inte spikat med 2 bar
Okay! Jo, skulle vara bra med lite bilder.