Page 2 of 2
Posted: 31 Aug 2010, 13:32
by Thörn
2bar sen blir det kaboom vad ärtan sa..
inte 260kPa i Megatune då?(= 1.6Bar laddtryck)
Skulle det insuget hålla för 2.6bar så e det ju lysande
några spec på bilen?
ser ut som turkturbo/oöppnad m50
Posted: 31 Aug 2010, 17:00
by AsLoT
Ser knappast ut som några 1000hp..
Vid 60sek 3an,4an,5an utan spinn och ca10sek för att dra ur dom växlarna.
Men antar att det inte är fullt ladd.
Men visst rör det på sig endå.
Fin sleeper.
Posted: 31 Aug 2010, 17:04
by markus
Sjukt frän sleeper !
Men som sagt 1,6 låter mer rimligt 2,6 i mappen.
Posted: 01 Sep 2010, 09:53
by klas88
kakiiis wrote:Lägg upp en Film på full effekt då.. Eller åk ner i kalmar och använd bilen på lite rejs
den brukar användas rätt flitigt på race i kalmar..! va meningen att den skulle gå på västervik nästa helg men då den gjorde mos av m3 lådan under går dagen så blir d till å fixa ny låda innan den kommer ut på fler äventyr...!
Posted: 01 Sep 2010, 09:59
by Pitbull
Är bilen bromsad?
Du lär ha över 1000hk vid 2.6 bar.
Vad är gjort med maskinen?
Vart kommer du ifrån då ja såg en "Kalmar" skylt i filmen.
/Mvh
Posted: 01 Sep 2010, 10:13
by klas88
Thörn wrote:2bar sen blir det kaboom vad ärtan sa..
inte 260kPa i Megatune då?(= 1.6Bar laddtryck)
Skulle det insuget hålla för 2.6bar så e det ju lysande
några spec på bilen?
ser ut som turkturbo/oöppnad m50
ok...de här insuget håller i allafall.. !
m50b25 ickevanos
här har du lite spec på motorn..!
vems 3,6
Stor Precision snurra spec för 1100hk på bensin..!
2,8l vev
eagel stakar från motornord
Wisoco kolvar från motornord
toppdäckat å oringatblock
portad topp
några arga kammar som hulta fixade...nu mera dubbla insugskammar
Posted: 01 Sep 2010, 10:23
by klas88
Pitbull wrote:Är bilen bromsad?
Du lär ha över 1000hk vid 2.6 bar.
Vad är gjort med maskinen?
Vart kommer du ifrån då ja såg en "Kalmar" skylt i filmen.
/Mvh
ja den är bromsad 1060hk 1150nm som han i tråden längre upp skrev den maskinen höll bara några dagar sen blev d total haveri sen byggdes en helt ny maskin som vi använder just nu som vi ej har bromsat... bilen hör hemma i ålem fast filmen är gjord i oskarshamn å utanför mönsterås..! mvh
Posted: 01 Sep 2010, 10:41
by kakiiis
Har bara sett bilen på ett rejs i nickebo.. Och det va förra året..
Posted: 01 Sep 2010, 11:53
by Thörn
de va fan en riktig sleeper
e det orginal ventilfjädrar?
Posted: 02 Sep 2010, 03:00
by klas88
Thörn wrote:de va fan en riktig sleeper
e det orginal ventilfjädrar?
nä dom är utbytta till stödigare..
Posted: 28 Sep 2010, 22:21
by klas88
Här är för dom som tvivlar på hållbarheten på insuget. Dom säger att det bara håller för 1,8bar och detta är 2,75bar. Dom har även kört på 3,31bar. Denna setup har gått i tre år.
http://img828.imageshack.us/img828/4751 ... loggd.jpg/]
[/URL]
Posted: 29 Sep 2010, 02:11
by Thell
Den intressanta frågan då?
Hur mycket laddas det i filmen??
Posted: 29 Sep 2010, 09:35
by Erki87
det jag inte fattar med erat bygge är varför ni inte bygger en nytt fint insug? Original är ju inte så jävla bra flödesmässigt.
NI har ju liksom ändrat o fixat allt annat på motorn: kolvar, stakar portning, andra ventiler osv osv osv.
o sen vet du inte vad ni kör med för turbo på en så seriös motor.
Då kan det ju inte vara något jätte problem o fixa ett insug för några tusenlappar liksom? Känns som en dum grej att skita i o fixa då det är relativt billigt om man jämför med andra delar i motorn.
Vad har ni för kompförhållande? Hur långa stakar?
3+ bar är jävligt saftigt.
Sedan tror jag att ärtan har vart med så länge att han faktiskt vet att gränsen går vid 1.6-1.8.
Det är nått hokuspokus med den här bilen som jag inte förstår.
mvh Eric
Posted: 29 Sep 2010, 16:38
by xelerator
är jag trött och ser fel eller ligger du på lambda = 0.9 (önskat lambda = 0.8 ), vid 375kpa?
Posted: 29 Sep 2010, 22:50
by Bäckis
Vi har aldrig sprängt något insug, så det går inte att säga vilket tryck de håller för. Vid 1,5 så sväller det som en ballong i bänken, men det kan ju hålla betydligt längre för det.....