Page 2 of 4

Posted: 25 Aug 2010, 20:28
by Lillberno
Det går väl inte besiktiga med helbur i bilen? Om bilen ska gå på gata? Om det är möjligt så köper jag gärna en bur till bmw e36 coupé med taklucka :)

Mvh!

Posted: 25 Aug 2010, 20:30
by HULTA
Niklas Sandström wrote:Håll bara koll på SBF's regler så buren blir godkänd.

I racing, rallycross, rally ska huvudbågen vara 45x2,5 eller 50x2 och övriga rör 38x2,5 eller 40x2
det är i första hand dragrace burar,då gäller 42x3

Posted: 25 Aug 2010, 20:34
by HULTA
Pitbull wrote:Hur gör ni med frakten till Sverige?
inte klart än,men vi har några löst diskuterade lösningar på de me :lol:

men ska det monteras så är det enkelt,bara plocka bilen ren,åka båt hela 2timmar lämna av bilen

mvh

Posted: 25 Aug 2010, 20:58
by Pitbull
HULTA wrote:
Pitbull wrote:Hur gör ni med frakten till Sverige?
inte klart än,men vi har några löst diskuterade lösningar på de me :lol:

men ska det monteras så är det enkelt,bara plocka bilen ren,åka båt hela 2timmar lämna av bilen

mvh
Jo, det är ju ett alternativ.

Va är det för material samt dim?

Hur många bilmodeller har ni jiggar till?

Vill ha pris på en fullbur med dubbla dörrsträvor, kryss bak. sträva under panelen samt snesträva mellan övre rutsträva och huvudbågen. Utan MacP stagen.

Gäller en E34.

/ Mvh

Posted: 25 Aug 2010, 21:53
by larsson
hulta i dragracing måste huvudbågen vara 45*3 om det inte gäller ett helt rörrams chassi eller om ni bygger i crmo..

M V H larsson

Posted: 25 Aug 2010, 22:04
by HULTA
larsson wrote:hulta i dragracing måste huvudbågen vara 45*3 om det inte gäller ett helt rörrams chassi eller om ni bygger i crmo..

M V H larsson
kan du visa mej sidan på sbf där detta står,jag vet inte hur många gånger jag kollat och jag har iallafall inte hitta några sådana uppgifter,men ja kan ha missa

om det är en båge däremot så ska den vara i 45x3

mvh

Posted: 26 Aug 2010, 07:13
by tjernell
Det är 42mm.

Posted: 26 Aug 2010, 07:17
by Bmwandreas
Enda gången man behöver ha 45x3 i dragracing är man när man bara har båge. Bur = 42x3.

Posted: 26 Aug 2010, 07:18
by Bmwandreas
Fixa SFI licens så vi kan bygga om min nya bil när vi ska köra promod :lol:

Posted: 26 Aug 2010, 07:59
by jimpa
Bmwandreas wrote:Fixa SFI licens så vi kan bygga om min nya bil när vi ska köra promod :lol:
har funderat lite på det...!


MVH

Posted: 26 Aug 2010, 09:19
by jorgen
Vart går gränsen mellan båge o bur? Tänkte om det krävdes en fullbur med alla strävorna man kan ha för att det ska kallas bur eller?

Posted: 26 Aug 2010, 16:01
by HULTA
jorgen wrote:Vart går gränsen mellan båge o bur? Tänkte om det krävdes en fullbur med alla strävorna man kan ha för att det ska kallas bur eller?
där är en båge eller halvbur

http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf sid=27

mvh

Posted: 28 Aug 2010, 14:36
by robbz
Tjena.

Härligt med folk som tar lite initiativ osv....

-Men, jag förstår inte vad det hela går ut på? alltså jag menar varför uppfinna hjulet 2ggr? En vanlig crmo dragracebur kostar ca 4-5k i dagens läge....och det är hur fina som helst. Jag har köpt 2 burar av gubben GUSS och dom sitter som en smäck i tex e30....

Om du nu menar att skräddarsy en bur för en viss bil, så förstår jag dig...då kan man bygga hur fränt som helst men då stoppar nog tyvärr inte några 10k, om man räknar på material och tim kostnad.

Detta var absolut inte menat på något negativt vis utan jag förstår bara inte hur du menar? :) vad menar du med förskjutningar i bockningen?

/mvh

Posted: 28 Aug 2010, 14:59
by Bmwandreas
Crmo bur för 5k?

Posted: 28 Aug 2010, 15:10
by Sjöstrand
burarna hos guss är inte crmo det är bara osömmade 38x3mm

Posted: 28 Aug 2010, 15:10
by robbz
Bmwandreas wrote:Crmo bur för 5k?
japp min är i crmo, och jag har kvitto på den för 4500:-

och det var den andra buren också gjord av som jag satte i för typ 8år sen..
-han kanske gillar hårlösa pojkar vad vet jag :roll: ?=)

/mvh

Posted: 28 Aug 2010, 15:14
by robbz
Sjöstrand wrote:burarna hos guss är inte crmo det är bara osömmade 38x3mm
fan nu blir jag osäker....men det är jag fan nästan hundra på.....mina kapskivor tyckte iallafall inte om detta materialet! hårt så ini h-lvete!

/mvh