Page 2 of 2
Posted: 16 Aug 2010, 15:30
by johankihl
Karel021 wrote:fan va läckert !!! synd att du inte kom ner på 9an bara.
vad fick du som bästa 60 fot ?
samt 201 tid ?
/ karel
grattis till 10.04
Bästa 60 fot 1,58. 201m 6,54@184 typ? nåt sånt
Bilen är ihop till Orsa i helgen och då ska nian sitta!
Posted: 16 Aug 2010, 15:32
by johankihl
Thörn wrote:går iväg fint
tråkigt med den fina turbon bara, varför gav den sig tro?
Inget fel på turbon
Propeller shaft=Kardanaxel. Spränge den i runt 200km/h, som tur är hade jag kardanring och både bil och jag klarade mig bra.
Nu blir det cheva 1350 kors både bak och fram och en kortad chevakardan. Kardanen byggs av min transmissions och svarvmästare The Stig.
Posted: 16 Aug 2010, 15:38
by Pimplaren
Skjuter på fint:) var detta på full effekt?
Vad för ingående axel är det på denna låda? grovsplines och 35mm tjock?
Posted: 16 Aug 2010, 15:43
by johankihl
Pimplaren wrote:Skjuter på fint:) var detta på full effekt?
Vad för ingående axel är det på denna låda? grovsplines och 35mm tjock?
1,1bar ladd. Hade läckande dump tydligen. Jag trodde att det var full effekt men efter att Ärtan tittade på loggen kunde vi konstatera att det inte laddade fullt.
35mm grov ingående med 10 splines om jag inte minns fel. Lådan är 10kg tyngre än en "vanlig" ZF.
Posted: 16 Aug 2010, 15:50
by Pimplaren
johankihl wrote:Pimplaren wrote:Skjuter på fint:) var detta på full effekt?
Vad för ingående axel är det på denna låda? grovsplines och 35mm tjock?
1,1bar ladd. Hade läckande dump tydligen. Jag trodde att det var full effekt men efter att Ärtan tittade på loggen kunde vi konstatera att det inte laddade fullt.
35mm grov ingående med 10 splines om jag inte minns fel. Lådan är 10kg tyngre än en "vanlig" ZF.
Hehe då finns det mer att hämta!
Okey, framgick inte i din tråd vad du har för koppling till detta?
Special beställd 4puck lamell och en 765 platta?
Posted: 16 Aug 2010, 15:54
by johankihl
Pimplaren wrote:johankihl wrote:Pimplaren wrote:Skjuter på fint:) var detta på full effekt?
Vad för ingående axel är det på denna låda? grovsplines och 35mm tjock?
1,1bar ladd. Hade läckande dump tydligen. Jag trodde att det var full effekt men efter att Ärtan tittade på loggen kunde vi konstatera att det inte laddade fullt.
35mm grov ingående med 10 splines om jag inte minns fel. Lådan är 10kg tyngre än en "vanlig" ZF.
Hehe då finns det mer att hämta!
Okey, framgick inte i din tråd vad du har för koppling till detta?
Special beställd 4puck lamell och en 765 platta?
Jag har ett S14 svänghjul och en 707 tryckplatta (samma fjäder som 765) med 4-puck och ett svetsat centrum från en orginallamell. Kopplingen är rätt fin att köra men tålde inte att slira iväg på tvåan. Testade en start med slir men då höll den inte i när den blev varm och jag fick i trean. Blir nya tag med launch och start på tvåan i Orsa!
Posted: 16 Aug 2010, 16:08
by Karel021
johankihl wrote:Karel021 wrote:fan va läckert !!! synd att du inte kom ner på 9an bara.
vad fick du som bästa 60 fot ?
samt 201 tid ?
/ karel
grattis till 10.04
Bästa 60 fot 1,58. 201m 6,54@184 typ? nåt sånt
Bilen är ihop till Orsa i helgen och då ska nian sitta!
ofan aja dåså
får du ner 60 foten så sitter ju 9an
lycka till !
Posted: 16 Aug 2010, 16:10
by johankihl
Karel021 wrote:johankihl wrote:Karel021 wrote:fan va läckert !!! synd att du inte kom ner på 9an bara.
vad fick du som bästa 60 fot ?
samt 201 tid ?
/ karel
grattis till 10.04
Bästa 60 fot 1,58. 201m 6,54@184 typ? nåt sånt
Bilen är ihop till Orsa i helgen och då ska nian sitta!
ofan aja dåså
får du ner 60 foten så sitter ju 9an
lycka till !
Ja, tror dock inte att det kommer att bli några fantastiskt mycket bättre 60-fots tider med 8,5 däck och bil tyngre än orginal
Lite mer laddtryck ska dock göra susen!
Grattis till bra kört och bra tider på Mantorp btw. 9:an satt ju med besked när den väl kom!
Posted: 16 Aug 2010, 16:35
by Thörn
läste och tolkade lite fel, dags att repetera lite engelska snart
Fan vad läskigt om kardan går av i den farten
Posted: 16 Aug 2010, 16:41
by johankihl
Thörn wrote:läste och tolkade lite fel, dags att repetera lite engelska snart
Fan vad läskigt om kardan går av i den farten
Kan lova att det ruskar till rätt bra i bilen. Vindrutetorkarna stod rätt upp efter smällen och de är inte ens inkopplade
Posted: 16 Aug 2010, 21:57
by Karel021
johankihl wrote:Karel021 wrote:johankihl wrote:
Bästa 60 fot 1,58. 201m 6,54@184 typ? nåt sånt
Bilen är ihop till Orsa i helgen och då ska nian sitta!
ofan aja dåså
får du ner 60 foten så sitter ju 9an
lycka till !
Ja, tror dock inte att det kommer att bli några fantastiskt mycket bättre 60-fots tider med 8,5 däck och bil tyngre än orginal
Lite mer laddtryck ska dock göra susen!
Grattis till bra kört och bra tider på Mantorp btw. 9:an satt ju med besked när den väl kom!
ah så pass.. då får du åka 9a med effekt istället
jag håller tummarna iaf
tackar.. håller med 9an satt ordentligt känns fint att man äntligen e klar med den