Page 2 of 3

Posted: 25 Jul 2010, 01:44
by M-techer
Svetsdiff suger ö.h.v.

Drivaxel dödare.

Posted: 25 Jul 2010, 09:15
by fredrick
Men torsendiffen ifrån audi v8 passar ju fram efter lite justering så lagrena går på... och jag har fått för mig att torsen även passar bak på en s2a? Isf måste ju även bakdiffen ifrån s2 gå att få in fram eftersom torsen passar på båda platserna med lite modd. Men jag kan ha fel nu.

pizza wrote:Nej de passar inte, ska du åka riktigt så e det bara å svetsa alla, men det totalsuger på gatan.

Pizza

Posted: 25 Jul 2010, 11:47
by Dawe_A
pizza wrote:tyvärr fel, Rs lådan kom September -95. S4 lådan med stålhuset tål mer än Rs lådan, ganska mkt kraftigare drev mot 'vanliga' s2/s4 lådan, den har även biffigare än Rs. Sen tål de huset mer, spricker inte som 6vxl kan göra. Rs4 lådan klarar riktigt bra med effekt och passar med annan växellådsbalk.

Är du säker på att det finns någon -95 audi s2 med monterad rs2 låda orginal?

Detta va verkligen något nytt för mig isåfall!

mvh

Posted: 25 Jul 2010, 17:53
by pizza
Helt 100%, både enligt Audis reservdels program (ETKA???) och egna upptäckter, men tidigaste är September -95, kan kolla upp vilket Chassienummer detta gäller från så man är helt säker.

Pizza

Posted: 25 Jul 2010, 18:02
by Grefven
det där med årsmodeller kan missuppfattas. det har väl inte sålts mer än 5 svenska s2?

och när jag varit med och importerat bilar så har jag varit med om att jag fått 286hk m3or att bli 1996 års modell. trots att det bara finns fram till -95 med 3,0 motorn. likaså har farsan haft en mercedes -02 som kom först 03.

så tillverkningsdatum, registreringsdatum/försäljningsdatum och i vissa fall då importdatum kan ställa till det något. speciellt i sverige där man kan köpa nästa årsmodell redan året innan.

Posted: 25 Jul 2010, 20:24
by pizza
Sant som satan, men går man på chassienummer så brukar det kunna lösa sig, så länge man kan läsa chassienumret dvs.

Pizza

Posted: 25 Jul 2010, 20:28
by Grefven
japp. chassienummer får man gå efter. men i folkmun är det ju årsmodeller alla pratar om. och då kan saker och ting ibland missuppfattas.

på chassienummret så har många av mina bmw varit tillverkade året innan den årsmodell bilen är.

Posted: 25 Jul 2010, 20:29
by BRUZZE
Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:

Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.

Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
så diesel veven passar rakt i aan motorn?

vilja stakar köra man me?

Posted: 26 Jul 2010, 01:25
by M-techer
BRUZZE wrote:
Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:

Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.

Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
så diesel veven passar rakt i aan motorn?

vilja stakar köra man me?
155mm.

Posted: 26 Jul 2010, 07:22
by Bmwandreas
M-techer wrote:
BRUZZE wrote:
Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:

Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.

Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
så diesel veven passar rakt i aan motorn?

vilja stakar köra man me?
155mm.
Verkligen inte. De blir kortare än orig inte längre.

Posted: 26 Jul 2010, 07:27
by 1969Gt
Bmwandreas wrote:
M-techer wrote:
BRUZZE wrote: så diesel veven passar rakt i aan motorn?

vilja stakar köra man me?
155mm.
Verkligen inte. De blir kortare än orig inte längre.

Fra hvilken motor tar man diesel veven?
Volvo 2,4 D? D5?

Posted: 26 Jul 2010, 08:57
by P.Herrdahl
Bmwandreas wrote:
M-techer wrote:
BRUZZE wrote: så diesel veven passar rakt i aan motorn?

vilja stakar köra man me?
155mm.
Verkligen inte. De blir kortare än orig inte längre.
155mm stakar kör man med om man ska köra diesel block och std kolvar.

1969Gt: Den tar du från en Audi 100 C4 91-94 dieslarna alternativt a6 dieselarna från 95-97.

Posted: 26 Jul 2010, 09:06
by CrazyVikingsRacing
Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:

Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.

Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
Men är det bara med standard innehåll i S4:a motorn ? Då förutom dieselveven ?

Posted: 26 Jul 2010, 09:15
by sachs
Bmwandreas wrote:
M-techer wrote:
BRUZZE wrote: så diesel veven passar rakt i aan motorn?

vilja stakar köra man me?
155mm.
Verkligen inte. De blir kortare än orig inte längre.
eller så kjøper du nya kolvar med uppflyttad kolvbult
blir kanska kraftiga brytningar med kortare stakar, org 144mm
er ju inte speciellt långt med diesel veven. Tenk också på att
veven som sitter i volvon ibland har ett annat typ av kilspår før
svingningdemparen.

Posted: 26 Jul 2010, 10:41
by P.Herrdahl
CrazyVikingsRacing wrote:
Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:

Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.

Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
Men är det bara med standard innehåll i S4:a motorn ? Då förutom dieselveven ?
Nej, stakar bör/ska bytas för effekter över 450 häst.
Kolvarna är bra std.

Posted: 26 Jul 2010, 10:45
by BRUZZE
Hollizini wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:

Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.

Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
Men är det bara med standard innehåll i S4:a motorn ? Då förutom dieselveven ?
Nej, stakar bör/ska bytas för effekter över 450 häst.
Kolvarna är bra std.
menar han inte om det är standard "storlekar å längder" bortsätt från veven eller hur skulle man göra me tex stakarna om man kör org kolvar?

Posted: 26 Jul 2010, 17:42
by Bmwandreas
Man lär byta kolvar då också.