Page 2 of 2

Posted: 20 Jul 2010, 18:51
by Rsjerry
Ok tackar för svar :)

Posted: 21 Jul 2010, 01:02
by cerwinboy
Rsjerry wrote:Spinner vidare här istället för att starta ny tråd!

Har forskat runt lite om m51 vev och jag har hittat olika uppgifter om slaglängden?

82,8mm och 83mm har jag hittat vilket stämmer?

Hylsan fixar den även så att packboxen tätar?

Mvh

84mm i borr och 82.8mm i slag ger 2751.75cc i slag volym

84mm i borr och 83mm i slag ger 2758.40cc i slagvolym

om ni nu sätter veven i bensin blocket..

Posted: 21 Jul 2010, 08:16
by Rsjerry
cerwinboy wrote:
Rsjerry wrote:Spinner vidare här istället för att starta ny tråd!

Har forskat runt lite om m51 vev och jag har hittat olika uppgifter om slaglängden?

82,8mm och 83mm har jag hittat vilket stämmer?

Hylsan fixar den även så att packboxen tätar?

Mvh

84mm i borr och 82.8mm i slag ger 2751.75cc i slag volym

84mm i borr och 83mm i slag ger 2758.40cc i slagvolym

om ni nu sätter veven i bensin blocket..
Jo det är jag med på men är det 82,8 eller 83mm slag på en m51d25 vev? :)

Mvh

Posted: 23 Jul 2010, 00:19
by tobbee28
82,8mm.

Posted: 23 Jul 2010, 12:20
by Rsjerry
tobbee28 wrote:82,8mm.
Japp har även fått det veriferat från flera håll nu :)

Fick hylsan idag, snabba puckar som vanligt från PPF!!

Det jag undrar är hur ni har gjort för att få av delen i framkant på veven så att man kan få dit m20 hylsan?

Avdragare?

Image

Posted: 07 Jan 2011, 23:29
by e30_325
hur fick du av den yttre biten?

vilka stakar kör du JERRY med till m51 veven 130mm? o köra 2,8 alltså

Posted: 08 Jan 2011, 10:12
by Rsjerry
e30_325 wrote:hur fick du av den yttre biten?

vilka stakar kör du JERRY med till m51 veven 130mm? o köra 2,8 alltså
Den ska inte av! Knacka ur krysskilen så får du av hylsan på bild och kan knacka på PPF hylsan!

Japp 130mm stakar och så har jag planat av blocket 0,5mm och kolvarna är avsvarvade i underkant för att inte ta i vevslängarna!

Posted: 08 Jan 2011, 16:58
by BmWkrille
Rsjerry wrote:
e30_325 wrote:hur fick du av den yttre biten?

vilka stakar kör du JERRY med till m51 veven 130mm? o köra 2,8 alltså
Den ska inte av! Knacka ur krysskilen så får du av hylsan på bild och kan knacka på PPF hylsan!

Japp 130mm stakar och så har jag planat av blocket 0,5mm och kolvarna är avsvarvade i underkant för att inte ta i vevslängarna!
vilka kolvar har du då jerry?
jag testmontera veven idag med 130stakar och m50 vanoskolv. det gick fritt från motvikterna på veven. kolvarna gick upp och stanna 2.3mm under blockplan, så det kommer bli ett mumsigt komp så man kan ladda lite :D

Posted: 08 Jan 2011, 18:38
by Rsjerry
M20 icke kat kolvar. Det gick fritt men det var fan precis på håret så tänkte att det är lika bra att ta av lite!

Inte kul om det flexar lite i materialet och kolliderar vid 7500rpm :shock:

Posted: 08 Jan 2011, 22:32
by cerveza
Rsjerry wrote:Spinner vidare här istället för att starta ny tråd!

Har forskat runt lite om m51 vev och jag har hittat olika uppgifter om slaglängden?

82,8mm och 83mm har jag hittat vilket stämmer?

Hylsan fixar den även så att packboxen tätar?

Mvh
82,8.. folk avrundar uppåt.