Posted: 20 Jul 2010, 18:51
Ok tackar för svar
Rsjerry wrote:Spinner vidare här istället för att starta ny tråd!
Har forskat runt lite om m51 vev och jag har hittat olika uppgifter om slaglängden?
82,8mm och 83mm har jag hittat vilket stämmer?
Hylsan fixar den även så att packboxen tätar?
Mvh
Jo det är jag med på men är det 82,8 eller 83mm slag på en m51d25 vev?cerwinboy wrote:Rsjerry wrote:Spinner vidare här istället för att starta ny tråd!
Har forskat runt lite om m51 vev och jag har hittat olika uppgifter om slaglängden?
82,8mm och 83mm har jag hittat vilket stämmer?
Hylsan fixar den även så att packboxen tätar?
Mvh
84mm i borr och 82.8mm i slag ger 2751.75cc i slag volym
84mm i borr och 83mm i slag ger 2758.40cc i slagvolym
om ni nu sätter veven i bensin blocket..
Japp har även fått det veriferat från flera håll nutobbee28 wrote:82,8mm.
Den ska inte av! Knacka ur krysskilen så får du av hylsan på bild och kan knacka på PPF hylsan!e30_325 wrote:hur fick du av den yttre biten?
vilka stakar kör du JERRY med till m51 veven 130mm? o köra 2,8 alltså
vilka kolvar har du då jerry?Rsjerry wrote:Den ska inte av! Knacka ur krysskilen så får du av hylsan på bild och kan knacka på PPF hylsan!e30_325 wrote:hur fick du av den yttre biten?
vilka stakar kör du JERRY med till m51 veven 130mm? o köra 2,8 alltså
Japp 130mm stakar och så har jag planat av blocket 0,5mm och kolvarna är avsvarvade i underkant för att inte ta i vevslängarna!
82,8.. folk avrundar uppåt.Rsjerry wrote:Spinner vidare här istället för att starta ny tråd!
Har forskat runt lite om m51 vev och jag har hittat olika uppgifter om slaglängden?
82,8mm och 83mm har jag hittat vilket stämmer?
Hylsan fixar den även så att packboxen tätar?
Mvh