Page 2 of 6
Posted: 19 Jul 2010, 22:39
by Anderss50
Tackar så myket
Posted: 19 Jul 2010, 22:48
by Anderss50
Tog en liten sväng i bilen innan o fan va kul de är!!! Men den ville inte riktigt
Kändes lite trött o tvekade lite på fyran när de börja dra ordentligt
Verkar gå lite snålt helt plötsligt?? Fan den gick ju riktigt i förrgår?? Får vänta tills torsdag då får jag klockan till bredbandslamndan så man kan se om den går snålt??
Mvh Anders
Posted: 19 Jul 2010, 22:57
by E30Anders
När bränslefiltret var tätt för mig så gick den snålt och blev märkbart tröttare så ta de lugnt innan du kollat lambdan.
Klockan till bredbandslambdan?? det ser du ju i datorn
Lycka till!!
Mvh/ Anders
Posted: 20 Jul 2010, 09:28
by Anderss50
Jag o datorer är inte så¨sams så jag har beställt en mätare som jag ska sätta jämte dom andra. Ska kolla filtret sen idag. Måste lära mig hur man mappar lite själv oxå. Va o köpte en mini pc som jag ska ha i bilen så man kan greja lite själv.
Mvh Anders
Posted: 20 Jul 2010, 16:16
by Anderss50
http://www.maxxtuning.se/index.php?id=61&car=10-0021
Från mappningen
Får väl åka dit igen o få lite mer mos i maskinen!!!
Mvh Anders
Posted: 27 Jul 2010, 22:53
by Anderss50
Då har man varit ute o justerat lite på stryp/backventilen till kopplingen och de blev bättre. Drog ett par ordentliga repor och de verkade funka. Körde ett par från stillastående på 2an och allt va frid o fröjd men sen small de när man slängde i 3an en repa
Givetvis sköt man en medbringare till till diffen
Fast nu va de en gammal som redan va tvistad så dit med en ny i morgon o justera lite till på ventilen så ska nog grejerna hålla sen
Mvh Anders
Posted: 04 Aug 2010, 22:27
by Anderss50
Jaha då va de dags igen för mer skrot
Fan att de inte vill hålla grejerna. Kör med stryp/backventilen öppen knappt ett kvarts varv men ändå går de sönder!!!????
Posted: 04 Aug 2010, 22:54
by Pimplaren
Frågan är, hur kör du?
Känns som att det krävs lite elaka starter osv för att lyckas med sånt..
Posted: 04 Aug 2010, 23:14
by r.ivars
orginalkardan
kom inte ens ur vattnet med orginalkardaner i värmarna på kjula...
Posted: 04 Aug 2010, 23:47
by Anderss50
Jag använder bilen ordentligt som man ska med sådana bilar
Start på 2an och i med 3an så sa de pang börjar bli van vid sånt nu. Men va fan bilen ska köras hårt
Får nog fixa en bättre kardan som håller för lite mos. Fan kör ju med gatdäck så man tycker de borde hålla
Mvh Anders
Posted: 05 Aug 2010, 00:34
by M3JONAS
Säger det igen... Byt koppling!
Nu när jag såg denna haveribilden så blev jag mer övertygad om att imorrn ska jag byta koppling på min bil.
Posted: 05 Aug 2010, 10:41
by E30Anders
Här fegas de inte
Du får nog byta koppling om det ska hålla, fixar du en bättre kardan så ryker ju medbringarna ändå.....
Med gamla 618 plattan körde jag ca 600 mil utan haveri så det är helt klart kopplingen som ställer till de.
Vet inte hur många gånger man dunkat i både trean å fyran riktigt hårt utan minsta bekymmer, spinner ju bara.....
Med riktiga däck på klister så blir det ju inte bättre tyvärr.
Fick du ordning på bränslet??
Mvh/ Anders
Posted: 05 Aug 2010, 14:52
by Anderss50
Nä inte ska man fega
Ja de får nog bli kopplings byte. Får köra lite lugnare med den i sommar o byta till vintern. Ska upp till vrigstad nästa vecka o ställa in spridarna så den går riktigt igen.
Mvh Anders
Posted: 05 Aug 2010, 16:06
by Dawe_A
Vad tycker du om registret i s50in? Finns det något vid lägre varv eller ligger all effekt högst upp i registret?
skall bygga en själv nu i höst /vinter va det tänkt
Posted: 05 Aug 2010, 16:38
by Anderss50
Går ju bra men effekten kommer ju efter 4500 varv och då dra de på bra
Mvh Anders
Posted: 05 Aug 2010, 18:38
by Dawe_A
Anderss50 wrote:Går ju bra men effekten kommer ju efter 4500 varv och då dra de på bra
Mvh Anders
OKej.. kan knappt berga mig
Posted: 05 Aug 2010, 23:35
by Thörn
666 the number of the beast