Page 2 of 3
Posted: 22 Jul 2010, 22:05
by Anderss50
Hämtade min stryp/back ventil idag så nu ska den bara dit på bilen oxå
300 spänn för den va ganska bra pris!! Lite stål omspunnen slang ska jag fixa i morgon oxå. Sen ska de nog gå att elda på lite mer
Mvh Anders
Posted: 22 Jul 2010, 22:16
by M3JONAS
Kasta bort tiltonkopplingen så kommer det att hålla!
Jag rasade 2 lådor och 12 drivaxlar/knutar när jag åkte kompressor och Tilton. Efter byte till enskivig koppling har ingenting rasat i drivlinan. (Ja förutom förra veckan då en skiftgaffel fick för sig att lämna detta livet)
Posted: 23 Jul 2010, 08:50
by Anderss50
Ska testa med backventilen o se om de håller bättre annars byter jag koppling!!! Ska dit med sviktstålaxlar på den oxå sen borde drivlinan hålla bättre.
Mvh Anders
Posted: 23 Jul 2010, 16:06
by M3JONAS
Hur ser den kopplingen ut egentligen? Har du någon bild?
Posted: 23 Jul 2010, 23:05
by Anderss50
Har tyvärr ingen bild på den
Mvh Anders
Posted: 24 Jul 2010, 01:02
by Sandén
M3JONAS wrote:Kasta bort tiltonkopplingen så kommer det att hålla!
Jag rasade 2 lådor och 12 drivaxlar/knutar när jag åkte kompressor och Tilton. Efter byte till enskivig koppling har ingenting rasat i drivlinan. (Ja förutom förra veckan då en skiftgaffel fick för sig att lämna detta livet)
Kan bara hålla med! Körde kankse 4-5 mil med min o rasade på den tiden 3 zf lådor och en sviktaxel....
Senare när conny hade den och björk så gick det 2 lådor till och 2 kardaner på mkt kort tid.
För den effekt du åker så håller 765 tryckplatta och sinter för bra mkt mer mos så mitt tips är o kränga tiltonen till nån o sen bara lägga till nån tusing för ny enekelskivig koppling.
Posted: 24 Jul 2010, 10:10
by Anderss50
Ska göra ett sista test med stryp/back ventilen o funkar de inte så byter jag. De borde funka eftersom man stryper oljereturen när man släpper upp kopplingen. Då får man ju lite slir på kopplingen och den jag har är justerbar så jag kan ställa hur mycket slir jag vill ha.
Mvh Anders
Posted: 24 Jul 2010, 13:17
by Karel021
Som M3Jonas säger.
Kasta den där Tilton i sjön !!!!
skicka på en 765a med 4p sinter
då håller de för massor
/ karel
ps. när jag körde med 618 så hade jag HELT orginal drivlina.. och de gick 10.2 på strippen o då med sketen 260 låda från 83-
Posted: 27 Jul 2010, 22:24
by Anderss50
Jaha då va en medbringare till lagd i skrot lådan
Fast man får väl räkna med att nåt kan rasa när man ska justera in stryp/back ventilen. Som tur va de en gammal medbringare så i morgon åker en ny dit o ut o justera igen o hoppas allt håller
Mvh Anders
Posted: 29 Jul 2010, 11:09
by Thörn
är det den ingående medbringren i diffen som går?
Posted: 29 Jul 2010, 12:06
by Anderss50
Nä de utgående till drivaxlarna.
Mvh Anders
Posted: 04 Aug 2010, 22:33
by Anderss50
Var ute en sväng idag och testade lite o justerade på stryp/backventilen o har den knappt ett kvarts varv öppen och pedalen kommer så lugnt tillbaka men de hjälper fan inte ändå
Finns nog bara ett alternativ kvar och de är o slänga tilton kopplingen åt helvete och skaffa en 765 platta o fyr punkts sinter istället. En till 328 kardan som är blev skrot idag
Posted: 05 Aug 2010, 00:48
by M3JONAS
Säger ingenting nu...
Posted: 05 Aug 2010, 00:51
by Karel021
inte jag heller
Posted: 05 Aug 2010, 00:56
by s2_i_e30
ja kör 3 skivig och har inte kört sönder något i all fall..
Posted: 05 Aug 2010, 08:15
by flexbert
Sparkar du helvete på kopplingen eller?
Jag har åkt i snart 2 år med tilton och gjort av med en växellåda och 2 stycken 328 kardaner..
Posted: 05 Aug 2010, 10:49
by mbma
helt enkelt för brutal motor pojk:) nej men, segt när sakerna går sönder på löpande band för dig. hoppas det löser sig nu med koppling byte.