Page 2 of 14
Posted: 21 Jul 2010, 09:19
by Nicke Blom
Missar du växlarna är det ju inte så konstigt? Det är ju en "postbil" lär ju va som att runka med vänstern? ( om man e högerhänt) va kostar ett sånt grenrör btw?
Posted: 22 Jul 2010, 16:54
by BADASS_M
det kostar ca 3000kr kanske
har blivit lite mer mappning gjort på bilen efter jag satt i en till pump. nu sitter det 3st i tanken å det är riktigt trångt.
laddar nu 1.9bar och den rör på sig riktigt bra nu.
lite bilder från malmby när vi körde 402m med supraklubben.
Posted: 22 Jul 2010, 21:20
by shomakie
Fuck va snygg Supra! Precis så som dem ska se ut!!
Posted: 28 Jul 2010, 15:43
by BADASS_M
Nu är supran race ready inför action meet. inredning ur och vingen borttagen. hoppas 10an sitter nu
Posted: 04 Aug 2010, 08:31
by BADASS_M
Posted: 07 Aug 2010, 20:57
by BADASS_M
hemma igen efter denna långa dag gick upp 3 inatt
stort tack återigen till peter björck för lån av däck.
vart bara en repa idag, direkt av trailern, på med däcken och lina upp.
känndes att jag fick till en grym start,har aldrig kännt nå liknade
fick se tidkortet som det stod.
1.53 60fot
6.7@200m
167km/h@200m
10.33@402m
220km/h@402m
lånade sedan ut kardan till peter, men den tyckte inte om den effekten
film kommer på repan
Posted: 07 Aug 2010, 20:58
by Bmwandreas
Haha vilken sjukt bra tid med standard maskin. Fränt
Posted: 07 Aug 2010, 21:03
by micke999
coolt
Posted: 07 Aug 2010, 21:14
by Bäckis
Grattis!
Du hade onormal hastighetsökning mellan 201 och 402m men tiden "stämmer" . Nåcgon aning om varför?
Posted: 07 Aug 2010, 22:33
by BADASS_M
det verkar stämma. hade lika kasst tidigare till 201m men efter det kommer det lite pulver.
ärtan, Lustgas nästa sommar?
9an ska dit
Posted: 07 Aug 2010, 22:36
by BADASS_M
här är tiderna från förra gången fast med 1.5bar
1.71@60fot
7.34@201m
153km/h@201m
11.27@402m
207km/h@402m
Posted: 08 Aug 2010, 15:46
by BADASS_M
Posted: 08 Aug 2010, 18:02
by Bäckis
Skenar trycket lite på högre växlar?
Posted: 08 Aug 2010, 18:59
by BADASS_M
ne det tror jag inte
men har inte loggat så vet inte. på gata har det inte skenat iaf.
Posted: 12 Aug 2010, 22:25
by Ålands Adde
Fränt grattis som fan.. har du j-spec std ventilfjädrar? vad varvar du? om du vet nån som vill köpa så har ja 1set billiga euro-spec kammar ligger..
Byggde iordning en supra till linköping mörkgrå, plåthunds gammla som mattias nu äger.. blev helt ny motor.. han tog hem shortblock från usa som ja slängde hks kolvar i och crower stakar samt billet vevöverfall.. crower ventilfjädrar med titanretainers och lite busiga kammar
ärtan ska mappa den tisdagen 24e sitterl keramisk kullagrad precision 62a i den..
borde ge tidigt ladd iaf
hur matar du med trippelkors i tank och 1st an8 fram? eller ykors i tank o dubbla an6 ledningar med 2 pump på ena?
Posted: 13 Aug 2010, 09:02
by BADASS_M
Tackar!
japp det sitter orginal fjädrar
ja det var lite snack om den på scs såg ja, verkar bli en rolig gatbil
sitter trippel till an8. inte helt optimalt men funkar iaf.
Posted: 14 Aug 2010, 20:25
by BADASS_M
Bilen går fortfarande hårt iaf
drog av lite börnisar på hemma crusingen ikväll för att visa jänkarna hur det ska ryka
vart även skoj nu när jag bytte till lekfälgarna där jag har 255 michelin pilot sport i bak. ritar på 4an från gaspådrag vid 120
mycket roligare med detta laddtryck