Page 2 of 2

Re: Wastegate problem!

Posted: 30 May 2011, 23:39
by Silverboy
Rayman wrote:Jeg så på denne her og nr.3 på bilde står det skal gi best respons og holde wg stengt ved girskift noe som er vel og bra! Tror wg står åpen ved girskift sånt som jeg har det nå og de resulterer i tap av ladetrykk.

gjør den det da? kommer vel ann på hvordan den er mappet, men om den kun er mappet etter manifold trykk så skal den vel ligge under "bleed nivå" ved girskift og derfor holde ventilen stengt (altså trykk på oversiden) under giring..? eller tenker jeg feil?

Den åpner kanskje ventilen uansett ved TPS på 0%?

Re: Wastegate problem!

Posted: 30 May 2011, 23:56
by Rayman
Den er mappet etter manifold trykket ja, men vet ikke om han som mappet har vært innpå instillingene til sprutet og justert fordi han var ganske rusten på SM4. Er det noen instillinger på sprutet som kan være feil og må justeres for at det skal virke optimalt?

Re: Wastegate problem!

Posted: 02 Jun 2011, 14:04
by bmw_pelle
Vars tar du ut trycket till wg?

Är det på turbon eller på insuget (efter spjället).

Kan rekomendera att ta tryck till wg på insuget!

Gjorde så på en polares m50b25 me sc61 och Tial 38.

Det var kopplat på turbon och då vi kollade loggen i sprutet så steg laddtrycket hela tiden, då vi kopplade på insuget och då hölls det stabilt.

Låter knasigt men sant är det!

Re: Wastegate problem!

Posted: 02 Jun 2011, 14:07
by bmw_pelle
:oops:

Såg ju nu på bilderna att du har kopplat slangen från turbon.

Pröva att koppla på insuget istället, det är ju värt ett försök!