Page 2 of 9
Posted: 20 Jun 2010, 18:32
by Pitbull
FugitivE wrote:Vafan måste man åka till Avesta och ta lite bilder för att man ska få se?
+1
Posted: 20 Jun 2010, 18:39
by Roobin
japp, va de jag fick göra
Posted: 21 Jun 2010, 11:17
by Fredriktak
Såg den idag, den ÄR skitsnygg!
Posted: 21 Jun 2010, 14:16
by Roobin
ska förmodligen upp imorgon, då tar jag med mig kameran o fotar
Posted: 21 Jun 2010, 18:25
by MHansson
hehe det låter bra de
Så vi får se lite bilder
Posted: 21 Jun 2010, 18:35
by Fredriktak
om bäckis tillåter kan jag slänga upp en bild på motor utrymmet som jag tog, dock vart den inte superskarp då den är tagen med mobilen.
Posted: 21 Jun 2010, 22:49
by Bäckis
Lägg upp du.
Har gjort rent och fixat inredningen ikväll, så nu fattas bara lösdelarna från lack!
Kommer bilder från mig när den är komplett.
Motorn är 100% original just nu och vi får väl se hur länge den håller....
Posted: 22 Jun 2010, 07:25
by Fredriktak
Bäckis wrote:Lägg upp du.
Har gjort rent och fixat inredningen ikväll, så nu fattas bara lösdelarna från lack!
Kommer bilder från mig när den är komplett.
Motorn är 100% original just nu och vi får väl se hur länge den håller....
Det är bara en bild på paketet
Posted: 29 Jun 2010, 20:17
by Fredriktak
Sticky!
Posted: 29 Jun 2010, 23:32
by Bäckis
Har monterat allt utom fram och bakstöt nu så imorgon kan det bli bilder ev...
Posted: 29 Jun 2010, 23:36
by Fernis1
Hur mycket effekt är det tänkt att plocka ur? kör ju helt standard icke vanos maskin jag också så vore kul att veta
MVH
Posted: 01 Jul 2010, 14:17
by KKR-Rille
Bäckis wrote:Har monterat allt utom fram och bakstöt nu så imorgon kan det bli bilder ev...
och när min topp är klar så kommer jag ner med underrede till din stol! Såg för övrigt skitläcker ut! bäckis har lite känsla för det där med stuk! syns att han varit en styling kille
Posted: 01 Jul 2010, 14:43
by PegiPax
Fernis1 wrote:Hur mycket effekt är det tänkt att plocka ur? kör ju helt standard icke vanos maskin jag också så vore kul att veta
MVH
Om A&A lyckades plocka ut 406Whp@1,1 bar ur en o öppnad M50 med denna setup
Precision SC5862 billet med 0.63 A/R avgashus.
E85 och 850cc spridare.
1st 044 i tanken, orig ledningar.
Inkopplat i orig kabelhärva samt Audi spolar.
Utan turbo = 167 whp.
1.1 bar laddtryck 406 whp.
Alltså är det ca 140 % effektökning med 1 bar.
Så då tror jag nog inte dom är långt ifrån med denna heller
Posted: 01 Jul 2010, 15:48
by Bäckis
Tanken är att köra ca 400whp + 100whp "på knapp".
Om/när den går sönder så åker den som ska bygga i. Ca 2,9 liter, andra kammar och godis i toppen osv.
Posted: 06 Jul 2010, 18:30
by Bäckis
Nu är nya kopplingen på plats, ska bara ha nya bussningar till spakstället så är den klar för bromsning.
Utvändigt är det bara bakre listen på stöten som ska dit, så lite bilder borde komma snart, dock är den hög då coiloversatsen inte kommit ännu.
Posted: 06 Jul 2010, 18:46
by bmw545tic
nu måste du ju bli med och smiska den lite i linde den 17:e
Posted: 09 Jul 2010, 15:37
by Bäckis
Färdig.
460whp kör vi. Nyss varit ute och testat, allt funkar perfekt och den går gött som fan faktist. Kommer lite bilder senare idag när solen gått ner