Min M20B20 va likadant. Min nuvarande M20B25 är likadant.
Släktingens M20B20 är även den likadan...
Fast min m20 DÖR... den klarar inte att justera. Dock har jag ingen lambdasond ännu
m20 som tar ett andetag innan gas?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Detta fenomen finns på alla M20 med Motronic. Den får för lite bränsle vid snabb ändring av spjällvinkeln. Detta kan bero på flera saker men jag tror själv att det huvudsakligen beror på att BMW programmerat accpumpen snålt för att hålla ner bränsleförbrukningen.
Jag har hört en M20 med preppat Motronic och mängdmätaren utbytt mot massemätare som svarade mycket fint.
Helt klart är att det (huvudsakligen) ligger i själva sprutet, en M20 med eftermarknadssprut går att mappa fram utmärkt gassvar. Med höjt komp och lättat svänghjul dessutom blir svaret vasst. Separata spjäll på det så blir man tårögd.
Som med alla andra motorer...
Jag har hört en M20 med preppat Motronic och mängdmätaren utbytt mot massemätare som svarade mycket fint.
Helt klart är att det (huvudsakligen) ligger i själva sprutet, en M20 med eftermarknadssprut går att mappa fram utmärkt gassvar. Med höjt komp och lättat svänghjul dessutom blir svaret vasst. Separata spjäll på det så blir man tårögd.
Som med alla andra motorer...
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.