Page 2 of 3
Posted: 12 Dec 2005, 15:49
by Bmwandreas
Tyvärr så säljer vi bara högsta kvalitet kolvar.
Och vad jag vet så är vi billigast på CP kolvar i norden.
Och våra kolvar har utprovad design, då behöver man inte gissa att det ska funka fint med mycket effekt på vanlig bensin.
Posted: 12 Dec 2005, 16:06
by egnesund
bmw_fredde > okej hade för mig att de inte var samma passform, att m3:ans olje tråg är mera utdraget medans 2.8 har ett "mindre" om du förstår vad jag menar?
bmwandreas > menade inget illa som jag skrev innan och jag tvekar inget på Eran kvalitet, och ja ni är säkerligen billigast på CP pistons men de finns ju även andra märken men samma kvalitet som går att få till billigare priser, så som sagt inget illa menat.
En fråga desutom, hur ställer du/ni er till insprutningssystemet link som är kompatibelt med bmws original givare m.m?
Posted: 12 Dec 2005, 16:24
by bmw_fredde
m3ans har en "utbuktning" på avgassidan som inte m50 trågena har, så m3ans rymer mer olja!
Posted: 12 Dec 2005, 17:02
by Bmwandreas
Nästan alla sprut kan använda orig givare!
Har inte provat Link, så jag kan inte berätta hur det funkar.
Posted: 12 Dec 2005, 20:11
by egnesund
de var de jag hade för mig, men de tråg du ska sälja är från m3? formulerade mig dåligt trodde du hade tråg från 2.8 och när jag rev ned tråget sist så såg det ut som att sakerna sitter lite olika också... men hur som helst tack för hjälpen
Posted: 12 Dec 2005, 20:12
by egnesund
vill du läsa mer om de så gå in på
www.motornord.se , de har två olika system ett äldre (och dyrare), sen ett mera uppgraderat för ca 12000kr kompatibelt med bredbandslambda och allt de vanliga, och som de flesta i dag är så har den "self-learn"
Posted: 12 Dec 2005, 20:43
by bmw_fredde
Tråget jag har är från en2,5/2,8
Posted: 12 Dec 2005, 22:39
by egnesund
ok men jag har för mig att detta tråg inte passar på min:(
Posted: 12 Dec 2005, 23:10
by Bmwandreas
Alla M50 tråg passar på S50.
gt
Posted: 13 Dec 2005, 12:41
by Christoffer Högås
Någon som vet vad m3 gt har för tråg? är de större? de har nå andra väggar för att oljan inte ska åka runt!?
Posted: 13 Dec 2005, 12:45
by egnesund
m3 gt kör ju med torrsump men om de är olika utvändigt vet ej...
Posted: 13 Dec 2005, 13:05
by bmw_fredde
Torrsump?? är det verkligen det? vet att det är en annan oljepump som kostar massor..
Posted: 13 Dec 2005, 20:46
by egnesund
japp dom kör torrsump därför tråget är uppdelat, dom har ju gjort allt för att få så lite friktion som möjligt på den,
kallas ju inte GT för intet
bmw_fredde> kollade in under bilen idag och börja kolla lite hur stora marginaler mellan motor> turbo > karossen är? du lyckades få ned en hx50 utan att ge på med hammaren iaf?
kollade tråget också, m50 tråget är ju mindre samt att m3:ans tråg har ju ett utstick under turbon, mer olja.
Posted: 13 Dec 2005, 21:53
by Micke
Nej det är inte torrsump på GT´n
Men däremot kör dom med en oljepump med dubbla pickup´er och ett annat tråg för att förhindra oil starvation vid bankörning. (förhindra att pumpen suger luft då oljan trycks undan i snabba, långa svängar)
Posted: 13 Dec 2005, 23:03
by robbz
/mvh
Posted: 14 Dec 2005, 06:25
by bmw_fredde
ja det va det ja mena med utbucktning på tråget!
Jag gillar trånga utrymen
på min har jag slagit yterst lite med slägan men jag tror nog det ska gå fritt utan å göra det...
Posted: 14 Dec 2005, 10:42
by egnesund
jo för så vitt jag vet så ska de inte vara någon storleks skillnad åtminstone inte på den sidan, och man vill ju inte slå för mycket på balken heller, inge bra och ha en "porös" framvagn.
hmm så kan de nog vara med GT´n vet att dom kör inget vanligt olje bad på veven.
ska kolla om jag kan fixa fram lite bilder på de