Page 2 of 4
Posted: 09 Jun 2010, 19:25
by Jørg1e30
Jeg kjører tko600 på min s38 turbo. Kjørte 2 dager på gatebil og spregte 3. giret tilslutt. Huset sprakk og. Jeg er mista litt troen på tko kassa da..
Posted: 09 Jun 2010, 19:29
by Jørg1e30
Min kompanjong anders kjører omsveisa e39 540 6-trinns. den virker jævlig bra. har 35mm ingåanda aksel. mye finere og gire med en temec.
Posted: 09 Jun 2010, 21:22
by Bmwandreas
De ombyggda Liberty TKO lådorna ska vara mkt bättre. Har gjort mycket surfning och folk har kört 8 sek på strippen med 1500kg med dem.
Posted: 09 Jun 2010, 21:36
by Jørg1e30
Er det dog giring på di eller? Er det andre drev i di siden di tåler mere? Eller annen hardning? Faen så drygt og sprenge girkasser til 25k på hvert treff=)
Posted: 09 Jun 2010, 21:49
by Pimplaren
Jørg1e30 wrote:Er det dog giring på di eller? Er det andre drev i di siden di tåler mere? Eller annen hardning? Faen så drygt og sprenge girkasser til 25k på hvert treff=)
Verkar suga pung, vill ha skottsäker! hehe
Supralådan verkar svinhärlig, men dryg att få tag i.... Konny hade sån på sin s38, smutt låda..
Man kanske skulle sno en supra!
Posted: 09 Jun 2010, 21:59
by Pitbull
Pimplaren wrote:Jørg1e30 wrote:Er det dog giring på di eller? Er det andre drev i di siden di tåler mere? Eller annen hardning? Faen så drygt og sprenge girkasser til 25k på hvert treff=)
Verkar suga pung, vill ha skottsäker! hehe
Supralådan verkar svinhärlig, men dryg att få tag i.... Konny hade sån på sin s38, smutt låda..
Man kanske skulle sno en supra!
Jaaaa. Ta du lådan så tar jag motorn!
Posted: 09 Jun 2010, 23:23
by Dajb
supra lådan är ju helt klart grym, men enligt konny var det ett piss jobb att få den att passa på hans iaf
konny kanske kan berätta mer själv
men vet att han sa att det var ett jevla jobb
mvh
Posted: 14 Jun 2010, 12:10
by Pimplaren
Jo jag kikade i konnys tråd, han hade en adapterplatta för att få dit lådan! Funderar på nån raggarlåda fan. T56an då? Inget gott om den? Sitter ju i viper corvette osv!
Posted: 14 Jun 2010, 20:30
by Bonje
Jag har en lös sprängkåpa till S14 om du är intresserad.
Posted: 15 Jun 2010, 06:32
by Pimplaren
Bonje wrote:Jag har en lös sprängkåpa till S14 om du är intresserad.
Borde vara samma kåpa på getrag 265? Isf har jag en också:D
Posted: 15 Jun 2010, 08:20
by Pimplaren
Bmwandreas wrote:De ombyggda Liberty TKO lådorna ska vara mkt bättre. Har gjort mycket surfning och folk har kört 8 sek på strippen med 1500kg med dem.
Hur lång levtid på dessa lådor? Är det förskottsbetalning? Känns som bästa alternativet om man ska åka stadigt!
Posted: 15 Jun 2010, 21:16
by jorgen
skaffa en getrag 290 så är du inte som alla andra
Posted: 16 Jun 2010, 11:33
by Pimplaren
Orkar inte böga och svetsa en låda =p skulle vara skönt med en tremec by liberty!
http://www.w8ji.com/tko_600_shifting_problems.htm massa intressant om den lådan
en kille som verkar svinnöjd med libertylådan!
Posted: 05 Jul 2010, 22:00
by Fredriktak
Sjukt intressant läsning!
Posted: 05 Jul 2010, 23:45
by RWHP
Röstar på Getrag V160 (233)
Pallar 1.2x i 60-ft och bevisat 1000-1500hk utan större bekymmer. Bästa är att köpa en ny så du får en i topp skick som håller länge, dessvärre så kostar de $5500 NY i USA.
Posted: 06 Jul 2010, 12:27
by HenrikE
RWHP wrote:Röstar på Getrag V160 (233)
Pallar 1.2x i 60-ft och bevisat 1000-1500hk utan större bekymmer. Bästa är att köpa en ny så du får en i topp skick som håller länge, dessvärre så kostar de $5500 NY i USA.
Mm dom verkar ju funka bra för Armin & Björk här på hemma plan
Posted: 06 Jul 2010, 14:14
by ///Peter
Undrar vad en sån här kostar?
8-växlad ZF automat, i värsta versionen 8HP90 pallar den 1000nm i vrid redan under 2000varv, stöddigt