Page 2 of 2

Posted: 08 May 2010, 09:29
by m_ellisson
dgyldmark wrote:Hade inte detta löst sig med r52 & r56?

ivf, problemet kommer exakt 6000rpm och runt 1.3kilo . kilot och ner sjunger han ur.


Trodde det men den började reseta igen!

Posted: 08 May 2010, 11:39
by m_ellisson
xtiz wrote:Byt stift och ge den lite mer laddtid till spolen och kolla vad som händer. du kanske ligger på gränsen ?


Någon som provat NGK Iridium stift, kanske kan vara en lösning också om man ligger på gränsen?
Kostar ca 1500 kr för 6 st, dock dyrt om det inte skulle fungera!
Image
http://www.ngk.se/templates/ngkPage.aspx?id=163

Posted: 09 May 2010, 10:19
by johankihl
Jag har fått sådana problem när ecu varit för dåligt jordad. Jorda förslagsvis i motorblocket. Se till att tändsystemet är jordat på en annan punkt än ecu.

Posted: 09 May 2010, 13:28
by m_ellisson
Fungerar nu..knackade ihop stiften till 0,4 mm!

Posted: 11 May 2010, 16:42
by dgyldmark
Vad var det piltan sa om kraftig gnista. Kan man köra utan elektrod UTAN misständningar är gnistan ok.

Posted: 11 May 2010, 19:31
by m_ellisson
xtiz wrote:Problemet är snarare framflyttat. Laddar du lite till så kommer de ifatt. Nya spolar som har lite ork hade suttit på sin plats.

Jag anser att man ska kunna ha 1 mm gap utan problem annars är tändingen för klen.


Ja det gör det säkert funkar dock fint nu upp till 1,5 bar :)
dwell 2,5 ms
discharge 0,2 ms