Page 2 of 2

Posted: 09 May 2010, 16:23
by Pimplaren
[quote="Mempha"]Vi får väl se nu hur vi gör med grenröret. Vi har det ju redan, dumt att inte prova då.[quote]

Det där är inte ens en vettig anledning, visst älskar du att meka grenrör så kör på det annars är det BARA dumt.

Vad kostade det? 1700:-? lägg på dubbla priset och få ett gjutet grenrör ifrån PPF som iallafall håller!

Annars är det grymt val av turbo, svårt att motstå en HX55a 8)

Posted: 09 May 2010, 16:27
by Mempha
Pimplaren wrote:
Mempha wrote:Vi får väl se nu hur vi gör med grenröret. Vi har det ju redan, dumt att inte prova då.
Det där är inte ens en vettig anledning, visst älskar du att meka grenrör så kör på det annars är det BARA dumt.

Vad kostade det? 1700:-? lägg på dubbla priset och få ett gjutet grenrör ifrån PPF som iallafall håller!

Annars är det grymt val av turbo, svårt att motstå en HX55a 8)
Jag ska prata med han jag bygger bilen med om grenröret.
HX55? HX60 seru. ;)

Posted: 17 May 2010, 20:19
by Mempha
Buren växer fram sakta men säkert. Vi har även varit iväg och köpt 2,8L vev och vanoskolvar, tack krille! :)

Image

Image

Image
Väldigt rensat i "baksätet".

Image
Såhär ser alla fyra dörrarna ut. ;)

Image

Posted: 28 May 2010, 16:29
by Mempha
Har väl hänt lite granna nu, vi har varit lite upptagna.
Men motorn är väl ganska riven nu, spridare borde komma nästa vecka, vevlager och lite såna renoveringsgrejer är beställda.


Image
Den ska upp i stativ. Men vi har inget där för tillfället, står i ett annat garage. Men det kommer så fort som möjligt. Det ska även snyggas till en del, ser ju lite luffigt ut på bilden.

Sen har vi diskuterat lite.
Blir ett hemmasvetsat grenrör på denna med toppmonterad turbo. Har kikat lite och sånt, och som ni sa, så går det nog inte att få plats med undermonterat. My bad!