Page 2 of 4

Posted: 21 Dec 2006, 23:05
by djm
Overcharged wrote:jag är sugen på att sälja mina för jag är ganska säker på att jag behöver större..man brukar ju räkna med 1hk/cc så mina är ju lite för små....
hade velat ha 965:or (465cc/min? lr nåt sånt)

annars är ju M5 spridarna ok, dem ligger ju på 380cc/min

satsar väl på en 400hk, men det blir ju antagligen lite mer...man blir beroende :wink:


mm det förstår jag. Spridarna är dom sista jag vill som ska ge upp.
Ja precis. fast tror domheter 968? r-spridarna menar du?

Jepp liknande för mig. Iaf för denna sommar som kommer. Sen vet man aldrig var det hamnar nånstanns.

Posted: 12 Jan 2007, 18:46
by Overcharged
Dieselsnurran har anlänt :P hämtade den idag! Blev en K27 med avgashus 12 och jag kommer köra med extern Wastegate...

Image

Image

Image

Image

Posted: 14 Jan 2007, 17:20
by Overcharged
Plockade av grenrören igår, jäkla trångt det var att få av dem! AC rören var ivägen och den lilla plattan som plus polen sitter på kommer jag nog faan kapa väck snart för den stör jag mig extremt på!
Enklaste sättet att få av muttrarna på grenröret var att använda en lång 11mm hylsa med en 1" lång förlängare som jag fick köra iväg att köpa, har alltid saknat såna små förlängare till ½" skaftet!

Blir till att köpa lite grenrörsmaterial nu i veckan...vilket är bäst att använda till flänsarna, 8mm lr 10mm gods?

Posted: 14 Jan 2007, 17:56
by peppe
Skönt projekt, dina fälgar var ap-snygga.

Posted: 14 Jan 2007, 18:08
by Overcharged
Tack :D Alltid gött med lite komplimanger, hehe..fälgarna passar faktiskt riktigt bra på bilen! har faktiskt inte sett så många som har dem heller?
ska ut å skruva på spridarna nu!

Posted: 14 Jan 2007, 18:22
by Bonje
Ju tjockare flänsar desto mindre risk att dom slår sig när du svetsar..

(Givetvis skruvar du fast flänsarna i någon jigg innan du går lös med svetsen)

Posted: 14 Jan 2007, 19:04
by Overcharged
okej då får det bli 10mm gods...behöver man skruva fast dp fläns osv i en jigg också?

Posted: 14 Jan 2007, 19:29
by Zwofurti
nice! fälgarna var fina men skulle ha vart 1 eller 2 " större :)

Posted: 14 Jan 2007, 19:39
by Overcharged
nu ska vi inte klaga här va :P hehe joodå nu i efterhand hade man gärna haft 18" 8)

Posted: 14 Jan 2007, 19:42
by Bonje
Overcharged wrote:okej då får det bli 10mm gods...behöver man skruva fast dp fläns osv i en jigg också?


Skruva fast den på avgashuet bara. Jag skruvar alltid fast så mycket jag kan, om det inte är allt för mycket jobb med det.
Det är inge kul sen när avgaspackningarna har gått sönder för att grenrörsflänsen har slagit sig, då ska allt bort och planas av osv.

Bättre att gör a rätt från början! :wink:

Posted: 14 Jan 2007, 21:19
by Overcharged
Tack för infon! får göra det rätt från början då :wink: blir ju klart alltid bäst...får se om man kan hitta ngn firma här i stan som säljer kortradieböjar :roll: pallar nog inte beställa å frakta över hela landet

Posted: 15 Jan 2007, 18:38
by lakris=)
Overcharged wrote:Installerar SMT....
Image

Oscilloskop är mycket användbart! (gissa vad det kostar?)
Image

Bytade lite packningar...
Image

Hoppas det funkar :roll:
Image


svårt att instalera? :D

Posted: 15 Jan 2007, 21:31
by Overcharged
nja tycker jag nog inte att det är! inte överdrivet, men jag har kommit på att triggern funkar inte så bra...vr givaren på min motor ger ut en sinus kurva men SMT kan bara ge ut en digital kurva (fyrkantskurvor), så den blir lite svårstartad ibland!!

Posted: 10 Feb 2007, 18:00
by Overcharged
har inte uppdaterat på länge nu men det har kanske inte hänt sådär överdrivet mycket :(

det som är på gång nu är att en kille jag känner håller på att CNC-fräsa en avgasfläns åt mig, men det verkar ta lite tid :evil: hehe jaja man ska väl inte klaga när man kommer billigt undan!

har hunnit svetsat klart batterie lådan som jag har flyttat upp och även rostlagat en del, annars så har det inte hänt så mycket!

men jag har ju klart fått hem lite nya delar iaf, bilder kommer senare idag...

Posted: 11 Feb 2007, 02:32
by robin_e30
tejnare ser ut att bli ett jätte ifnt bygge undrar bara var den turbo:n du ska köra med vart den sitter orginal? Mvh Robin

Posted: 11 Feb 2007, 16:05
by Overcharged
robin_e30 wrote:tejnare ser ut att bli ett jätte ifnt bygge undrar bara var den turbo:n du ska köra med vart den sitter orginal? Mvh Robin


tackar! hmm är inte säker, vet bara att det sitter på små lätta lastbilar...bara att börja leta påskroten vet du :D