Page 2 of 2

Posted: 09 Jun 2010, 17:53
by Falck
jävlar va låg den är :D

Posted: 09 Jun 2010, 22:33
by PegiPax
Jo den är det!! Snyggt är det också :D


Parade ihop alla delar som tillhör bakvagnen idag !

Ska dit med M5 krängnings hämmarn också samt bromsar osv så helt klart är det inte! ( Någon som vet av M5 bromsar komplett bak eller fram? Kan duga med 540 prylar också eller om 740-750 passar kanske ?

Fint blir det iaf !

Image

Image

Image

Posted: 11 Jun 2010, 16:47
by PegiPax
Bilder var lovat! nu ska den bara upp o skruvas fast på bilen... Och ja bakvagnen väger asmycket..

Hur gick det med min fälg renovering då.. Hehe ni ser på bilden att det inte hänt mycket sen förra året då det har vart mycket annat ivägen som vart viktigare :roll:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Bilen får stå ute o frysa då bakvagnen ockuperar garaget..

Image

Posted: 12 Jun 2010, 19:08
by PegiPax
Tror inte det är många som förstår hur fin denna e34 är i karossen jämfört med svenska e34or osv.

Alltså den är helt rostfri. Det finns väll lite ytrost på vissa ställen som typ är obehandlade från fabrik, men det finns ingen antydan till gravrost eller något sånt..

Image

Image

Image

Sen åkte även gammla bakvagnen ner idag!

Image

Posted: 28 Jun 2010, 15:58
by PegiPax
Lite dagsfärska bilder! Fortfarande lite för låg skall upp 1-2cm till sen är det helt ok!

Besiktnings dags snart jippi!! Känns riktigt skönt efter allt slit med bilen!

Image

Image

Image

Image

Image

Får se sen om vingen skall sitta på eller inte, men det bestämms då den är lackad!

Posted: 17 Jul 2010, 14:42
by PegiPax
Satt o glodde igenom lite bilder från årens alla lopp på mina bilar. Och det har ju skett en del förändringar faktiskt!


Min första bmw e30 318 som senare konverterades till 325 turbo.

Image

Image

Image

Image

Sen min andra bmw e30 325 turbo som jag senare tog ur maskin o la i den vita.

Image

Image

Image

Sen vart det ett tag och man började fundera på något helt nytt och då råkade jag hitta en 318IS som senare också konverterades till 2,7 turbo.

Image

Image

Image

Sen vart det ju plötsligt en stor sväng om och man började med e34 :shock: Förstår inte då vad jag tänkte med riktigt men man fastna ju för dom sen som vanligt :roll:

Helt vanligt e34 520 från början som är omreggad som 525


Image

Image

sen dök 2,7an ner i den och ja maskin utrymmet var ju inte det snyggaste men so what bilen var i as dåligt skick karossen är rost äten överallt,man var hyper lycklig att den äns ick igenom bes med skarvad kardan osv.

Image

Image

Image

Sen såldes/bytes den bort och jag råka få napp på guldklimpen jag har står på gården nu!

Helt vanlig sniken e34 520 från början som är TOK fräsch i karossen!!!


Image

Image

Image

Image

Image

Image

(Ja den är högre bak nu)

Image

Sen finns det ju lite andra bilar jag haft också men det är nog mest bara sopor och icke bmw,s förutom e28an osv då.

Tycker det är jäkligt roligt o se på bilderna och se vilka förändringar det sker :D

Posted: 20 Jul 2010, 01:19
by PegiPax
Idag fick vingen lite färg o lack på sig =) Blev rätt bra resultat faktiskt och färgen stämmer bra överens med resten av bilen då den inte skinit ur då den bara stått i garage i alla år 8)

Image

Posted: 20 Jul 2010, 23:23
by PegiPax
Monterade dit vingen idag efter lite om och men. Blev ju rätt bra ändå! Måst ta mig an bakkjolen till nudå så bakdelen på bilen blir lika fint som resten =) ( Värsta stekar puckarna som sitter på :P )

Image