E30 325ik -88 Coupé Säljes I Bitar
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
- bmw-slangen
bmw-slangen wrote:Langoo wrote:Hur långt har bilen gått? Vad är det för klocka i bilen? Har du kvar det bakre cigarettfacket?
Det är en analog klocka, men jag kommer inte ihåg om den fungerade! Jag håller på att kolla upp kopplingsschemat och kommer att testa den så småningom, se bild på klockan nedan. Det är 50 SEK för denna (om den fungerar).
Langoo : Nu har jag tagit reda på vad alla kontakter gjorde och testat den analoga klockan - fungerar finfint. Det fanns inte någon bakgrundsbelysninglampa så en sådan har jag monterat och testat att det fungerar.
Drar ett PM till dig också för säkerhets skull.
- bmw-slangen
Re: Fjäderben
e30markus wrote:Tjena, har du fjäderbenen kvar 51mm? Pris i såfall?
Mvh/Markus
Ska kolla hur det står till med dessa - återkommer såfort jag vet (imorgon kväll troligtvis)!
- bmw-slangen
- bmw-slangen
- bmw-slangen
- Fredh-Holma
- bmw-slangen
Fredh-Holma wrote:Har du kvar kabelhärvan?
Relä/säkringsbox med härvor till fram/baklysen, instrumentpanel, centrallås osv....
Ja, allt kablage finns kvar. Du är inte intresserad av motorpiskan utan av allt annat - eller hur?
Jodå, relä/säkringsbox är kvar inklusive alla förbannade kablar - håller på att demontera detta just nu.
Jag klipper inte av någonting eller så, men jag kan säga redan nu att någon redan har skarvat lite här och där på vissa kablar...
Dessutom är vissa kontakter till framlysen och dylikt skadade - typ 20 år gammal plast som faller sönder så fort man tittar på det...
Men jag kan lyfta ut all och försöka bringa lite ordning på det, så kanske du hittar något av intresse.
Men det är nog bäst du vet lite vad du är ute efter, jag har liksom inte märkt upp någonting...
- Fredh-Holma
bmw-slangen wrote:Fredh-Holma wrote:Har du kvar kabelhärvan?
Relä/säkringsbox med härvor till fram/baklysen, instrumentpanel, centrallås osv....
Ja, allt kablage finns kvar. Du är inte intresserad av motorpiskan utan av allt annat - eller hur?
Jodå, relä/säkringsbox är kvar inklusive alla förbannade kablar - håller på att demontera detta just nu.
Jag klipper inte av någonting eller så, men jag kan säga redan nu att någon redan har skarvat lite här och där på vissa kablar...
Dessutom är vissa kontakter till framlysen och dylikt skadade - typ 20 år gammal plast som faller sönder så fort man tittar på det...
Men jag kan lyfta ut all och försöka bringa lite ordning på det, så kanske du hittar något av intresse.
Men det är nog bäst du vet lite vad du är ute efter, jag har liksom inte märkt upp någonting...
Jo precis! inte motorhärvan inte.
Utan relä/säkringsboxen och ALLT som följer med i kabel, kontakt och relä väg då man drar ut det!
orört behöver det inte vara, men det är ok gjort det som har rörts?
Vet du om allt funkar?
elektriska backspeglar, har den det?
Hör gärna av dig via PM med bilder och så då du fått ut härvan!
Ju mer du får ut ur bilen desto mer intresserad är jag
EDIT: det är en sedan jag har, att bara skarva kablarna från centrallåset fram till bakdörrarna ska väl inte vara nå problem?
Och längden på sedan/coupe ska väl vara samma, så det bör passa rakt i ändå?
Tänkte om du vet något om detta.
Såg även att du hade dessa:
elkontakter (elbackspegel,elstolsvärmare) : 50 SEK / styck
kabelhärva dörr vänster+höger fram : 100 SEK
värmepaket (kupefläkt,värmeelement,hus,kablar) = 400 SEK
Jag är intresserad utav dessa med, men tyvärr bara kablarna till värmepaketet, jag betalar gärna extra om jag skulle kunna få köpa endast kablarna.
- bmw-slangen
Fredh-Holma wrote:bmw-slangen wrote:Fredh-Holma wrote:Har du kvar kabelhärvan?
Jo precis! inte motorhärvan inte.
Utan relä/säkringsboxen och ALLT som följer med i kabel, kontakt och relä väg då man drar ut det!
orört behöver det inte vara, men det är ok gjort det som har rörts?
Vet du om allt funkar?
elektriska backspeglar, har den det?
Hör gärna av dig via PM med bilder och så då du fått ut härvan!
Ju mer du får ut ur bilen desto mer intresserad är jag
EDIT: det är en sedan jag har, att bara skarva kablarna från centrallåset fram till bakdörrarna ska väl inte vara nå problem?
Och längden på sedan/coupe ska väl vara samma, så det bör passa rakt i ändå?
Tänkte om du vet något om detta.
Såg även att du hade dessa:
elkontakter (elbackspegel,elstolsvärmare) : 50 SEK / styck
kabelhärva dörr vänster+höger fram : 100 SEK
värmepaket (kupefläkt,värmeelement,hus,kablar) = 400 SEK
Jag är intresserad utav dessa med, men tyvärr bara kablarna till värmepaketet, jag betalar gärna extra om jag skulle kunna få köpa endast kablarna.
Du har PM!
- bmw-slangen
Re: Fjäderben
e30markus wrote:Tjena, har du fjäderbenen kvar 51mm? Pris i såfall?
Mvh/Markus
Ursäkta otroligt seg respons. Ja, fjäderbenen på 51mm finns kvar. Fast tyvärr kan jag inte lägga ut på försäljning i dagsläget - jag måste kolla upp om jag själv behöver dessa. Detta har jag möjlighet att göra först i slutet av vecka 19, så först då kan jag återkomma med besked om de är lediga eller inte... Sorry för detta...
- bmw-slangen