mantorp i helgen !

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Danne.b

Post by Danne.b »

bernis kommer att göra debut i sammanhanget på lördag. han kommer dock att åka utan slicks och med en bil som inte går som den ska än. ska ut och prova imorgon och se om vi kan få nån ordning på problemen. hoppas att det ska gå att få till en slutfart som visar att det finns potential iaf.

lycka till alla gasglada!
flp

Post by flp »

jag kör/åker nog ner me en polare direkt efter jobbet idag. så vi är nog där i lämplig tid till start imorn. :)

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
kerish

Post by kerish »

Blir nog förmodligen en tur dit imorgon, men blir att köra utan slicks igen...
Bonje

Post by Bonje »

Jag kommer och hejar på alla BMW turbotokar! 8)
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Ticco

Post by Ticco »

Fick höra att Limmet körde 10,1 i dag + rasade lådan.
Ny låda höll på att monteras för morgondagen.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
tobbe tlrecond

Post by tobbe tlrecond »

[quote="niklas g"]sådär, idag hoppade bilen igång och den gick fint, var ute å prova med 1,5 bar ladd , men ska höja imån innan jag åker :wink:
bara hoppas på det bästa nu[/quote
jag hoppas verkligen att det går bra.lycka till :wink:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
knoddas

Post by knoddas »

nära skjuter haren ibland ialle fall:P 9an satt för limmet på mantorp. trevligt dag för övreigt.. många hyggliga bilar,,, måste bara påpeka att jonus audi öser på som bara fäänn,, kommer vell fler komenterarer från annat folk ,, ,men mne va min uppfatting... hej hej
Danne.b

Post by Danne.b »

bernis åkte 11,5 215km/h i slutfart med 215/ 45 17 däck och misständningar från 6000 varv. ger väl iaf en fingervisning om att det finns lite pulver i grejerna. nu ska det i bur och modifieras för att få dit riktiga däck, sen rackarns ska det gå fort.
FoX

Post by FoX »

knoddas wrote:måste bara påpeka att jonus audi öser på som bara fäänn,,
Jag håller med dig :lol:

Riktigt bra dag många bmw turbo.. tyckte lite synd om röd 335 kompressor (?) touring som paja drivaxlar, såg när han gick ur bilen första gången.. han såg inte så jätte nöjd ut. :? undrar hur glad han var andra gången.
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
PLain_Jane

Post by PLain_Jane »

FoX wrote:Riktigt bra dag många bmw turbo.. tyckte lite synd om röd 335 kompressor (?) touring som paja drivaxlar, såg när han gick ur bilen första gången.. han såg inte så jätte nöjd ut. :? undrar hur glad han var andra gången.
Magiskt det där med kompressor och drivaxlar, bottenvrid verkar inte helt lätt att hantera rent hållbarhetsmässigt.
M3JONAS

Post by M3JONAS »

FoX wrote: Riktigt bra dag många bmw turbo.. tyckte lite synd om röd 335 kompressor (?) touring som paja drivaxlar, såg när han gick ur bilen första gången.. han såg inte så jätte nöjd ut. :? undrar hur glad han var andra gången.
Surt, men inte helt otippat...
Lindebrink

Post by Lindebrink »

FoX wrote:
knoddas wrote:måste bara påpeka att jonus audi öser på som bara fäänn,,
Jag håller med dig :lol:

Riktigt bra dag många bmw turbo.. tyckte lite synd om röd 335 kompressor (?) touring som paja drivaxlar, såg när han gick ur bilen första gången.. han såg inte så jätte nöjd ut. :? undrar hur glad han var andra gången.
tackar känns bra att nån tyckte synd om mig :)
var väl som sagt inte så nöjd när första rasade då jag inte hade några mer med mig ner men sen gick en polare till speakerbåset och efterlyste drivaxlar o trot eller ej så dök det upp en tjomme som hade 2 st extra med sig!sen att jag körde sönder dom också det var en annan sak... :? brandmännen som fick putta bort mig gång efter gång hade kul åt det iaf :D men jag börjar bli en jävel på att byta drivaxlar snart kan vi köra en tävling jonas :) :wink:men men fick EN halvdan tid på bilen iaf...
Johan Lindebrink
M3E30 Turbo -87 *782 whp 840 wnm* http://www.garaget.org/?car=161239" onclick="window.open(this.href);return false;
Love

Post by Love »

Lindebrink:Kanske dags att köpa ett par rejäla axlar av PPF?
Tänker på dom stackarna som inte åker trimmat och flänger runt på alla skrotar och letar drivaxlar :D :D :D !
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.

www.pom.info.se
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

Axlarna pajade omväxlande höger o vänster för dig eller?

För mig höll bakvagnen i år o konstigt vore väl annars med m5 grejer och axlar i verktygsstål.

Däremot höll inte fästet för triggern som vibrerade så hjulet gjorde en fin skåra i triggern så bilen tvärdog precis när jag fick i 3'an på andra repan.
/Per
a.k.a. Jevlar
M3JONAS

Post by M3JONAS »

Lindebrink wrote:
FoX wrote:
tackar känns bra att nån tyckte synd om mig :)
var väl som sagt inte så nöjd när första rasade då jag inte hade några mer med mig ner men sen gick en polare till speakerbåset och efterlyste drivaxlar o trot eller ej så dök det upp en tjomme som hade 2 st extra med sig!sen att jag körde sönder dom också det var en annan sak... :? brandmännen som fick putta bort mig gång efter gång hade kul åt det iaf :D men jag börjar bli en jävel på att byta drivaxlar snart kan vi köra en tävling jonas :) :wink:men men fick EN halvdan tid på bilen iaf...
Japp, det får väl bli en tävling i drivaxelbyte snart ;)

Vad blev det för tid och fart som bäst?
Lindebrink

Post by Lindebrink »

Love wrote:Lindebrink:Kanske dags att köpa ett par rejäla axlar av PPF?
Tänker på dom stackarna som inte åker trimmat och flänger runt på alla skrotar och letar drivaxlar :D :D :D !
jo det får fan bli det snart,tänkte ta tag i det i vinter men i den här takten kommer jag har rensat varenda skrot i mellansverige på drivaxlar innan dess... :D
Johan Lindebrink
M3E30 Turbo -87 *782 whp 840 wnm* http://www.garaget.org/?car=161239" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply