Page 2 of 17
Posted: 25 Feb 2010, 11:15
by Krillian
ZAK wrote:Krillian wrote:Ser inte riktigt vart de är.
Men jag tänker dra ut alla kablar till lampor osv ut från motorrummet och dra dom utanför. Kanske så du tänkt göra ?
Ja precis.
Kommer dra dom i balkarna istället.
Ena hålet är vid säkringsdosan och rakt in. Andra är på motsatta sida
Gutt precis så skall jag med göra. men de är bra då får jag ett hum över hur de kommer se ut, är inte riktigt så långt framme än i mitt bygge
Var de inte du som säljer kompressor grejorna, vad blir de isåfall om de blir sålt ?
Posted: 25 Feb 2010, 12:07
by ZAK
Krillian wrote:ZAK wrote:Krillian wrote:Ser inte riktigt vart de är.
Men jag tänker dra ut alla kablar till lampor osv ut från motorrummet och dra dom utanför. Kanske så du tänkt göra ?
Ja precis.
Kommer dra dom i balkarna istället.
Ena hålet är vid säkringsdosan och rakt in. Andra är på motsatta sida
Gutt precis så skall jag med göra. men de är bra då får jag ett hum över hur de kommer se ut, är inte riktigt så långt framme än i mitt bygge
Var de inte du som säljer kompressor grejorna, vad blir de isåfall om de blir sålt ?
Jag kommer ta bilder på hur jag gör så det underlättar för dig sen =]
Jo jag ska sälja, men har inte hittat nått att ersätta med än. Men det blir nått värre =]
Posted: 25 Feb 2010, 23:15
by ZAK
Lekte lite Elnisse idag.
Vart trångt och jävligt men det gick till slut.
Får göra lite ändringar och borra ett hål så kabelpiskan går lite smidigt
från balk och in under lysena.
Nästa år ska jag nog ta och göra ett helt eget elsystem till lysen osv.
Finns massa kablar som inte används längre. Vill inte klippa i det heller och orsaka någon kortis som man aldrig hittar sen =]
Här är bilderna
Kabelgenomföring modell lite tjockare.
Nu glider kablaget in genom hålet.
Gick lite trögt här, men efter jag drog tillbaka kabeln och drog fram den igen några ggr så lossnade det och vips...
...så tittade första kabeln fram =]
Nu ser det enbart ut så här. Det kommer nog komma en bit kabelgenomföring här med enbart för syns skull
Blev lite renare motorrum direkt av att inte ha en tjock kabel som går längs med höger sida.
Kabeln till tändspolen ska också dras igenom på samma sätt och MS kabeln kommer
inte heller gå runt sådär utan gå direkt från torped och in under motorn
Posted: 26 Feb 2010, 22:38
by ZAK
Idag var jag och hälsa på Tjuuuren och Pitbull.
Fick med mig lite nya ljuddämpare med mig hem.
Testade lite hur det är tänkt jag vill att det ska se ut
Det blev även lite tid över på skolan så jag kunde göra lite hemarbete med mina nya bromsar som är 312mm hålborrade och slitsade.
Började med svarva lite
Sen upp i "min" lilla fräs för att fixa bultcirkeln
Nu passar det =]
Posted: 27 Feb 2010, 19:10
by Hansa
Sedärja
det blev ju sketbra det där me kablarna! jag säger som en god vän te mig brukade säga "jo jag har ju gjort det själv, man kan ju tro att det är orginal, eller hur?
Posted: 28 Feb 2010, 05:23
by dgyldmark
Det där med kablarna gjorde du bra!
Posted: 28 Feb 2010, 10:13
by m_ellisson
dgyldmark wrote:Det där med kablarna gjorde du bra!
Ja håller med...blir kanonbra
Posted: 28 Feb 2010, 19:09
by ZAK
Tack så mkt grabbar! Ska bara trä på det svarta kabelskydde med så blir det lite bättre skydd med.
Sen tar jag andra sidan och gömmer lite där med
Posted: 01 Mar 2010, 00:03
by Pitbull
Tack för besöket. =)
Posted: 01 Mar 2010, 22:17
by ZAK
Fixade lite till med kabeldragningen idag.
Usch vad jag hatar sladd.
Kan man inte ha trådlöst?
Det ser iaf lite bättre ut nu.
Ska bara jaga tag i motorhärvan nu och dra alla lite smidigare.
Måste blästra huvskenorna med. Dom var inte vackra!
Kabelhärvan fick sig lite skydd
Vy uppifrån
Så här ser det nu ut på höger sida. Sladden som går runt fjädertornet
ska också bort. Det är MS-härvan som kommer ligga direkt in under insuget istället
Vänster sida har jag gjort likadant. Elcentralen måste ses över
eller alla utgående kablar gömmas under en plåt.
Blev sladdfritt även här till slut =]
Posted: 04 Mar 2010, 12:01
by konstaplen
Ser mycket bra ut!!
Posted: 06 Mar 2010, 22:54
by ZAK
450LB fjäder till coiloversen
Hjälpfjäder till coiloversen
Snart dags att bygga =]
Posted: 07 Mar 2010, 16:06
by Bmw*Alex
skriv gärna vad du har i dit tändsystem
har du bara en msd spoole tillsammans med orginal grejer eller ?
mvh
Posted: 07 Mar 2010, 19:12
by ZAK
Nej det sitter ett MSD 6AL gömt bakom luckan till fläkten =]
Posted: 07 Mar 2010, 19:19
by Bmw*Alex
ZAK wrote:Nej det sitter ett MSD 6AL gömt bakom luckan till fläkten =]
ah såg de ,men läste bläzter nån annanstans så ja skrev det
så allt annat är orginal i tändsningsväg ?
mvh
Posted: 07 Mar 2010, 20:42
by ZAK
Det är ju Megasquirt med Msd 6AL tändsteg och blaster 2 spole.
Sen är det fördelare i blocket. Det är väl det enda som är original förutom tändkablarna. Men dom ska nog med bytas ut. Dom är rätt gamla så behövs nog bytas
Posted: 12 Mar 2010, 18:05
by ZAK
Började lite på mina coilovers fram idag.
Kom dock inte så långt, men på måndag fortsätter jag igen.
Dom 4 bitarna som ska bli gänghylsorna.
Iom att det är massivt så började jag att borra upp hålen till 30mm
Färdig uppborrade och redo för att bli invändigt penetrerade av svarven upp till rätt mått.
Haul!